MINT - Agencja Marketingowa » Jak projektować nawigację na stronie firmowej?
Profesjonalne prowadzenie fanpage m.in. na Facebook, Instagram czy Twitter, tworzenie responsywnych stron internetowych, pisanie tekstów, reklama na Facebooku oraz Adwords.
agencja interaktywna, marketing internetowy, prowadzenie fanpage, facebook dla firm, obsługa fanpage, instagram, reklamy adwords, responsywne strony internetowe
16583
post-template-default,single,single-post,postid-16583,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,columns-3,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Jak projektować nawigację na stronie firmowej?

responsywne_strony_internetowe

Jak projektować nawigację na stronie firmowej?

Umiejętnie zaprojektowana strona firmowa, podobnie jak GPS, umożliwia użytkownikowi szybkie i bezproblemowe eksplorowanie interesujących go treści. Kluczową w tym rolę odgrywa odpowiednia budowa nawigacji, która wpływa na czas, jaki użytkownik spędza na stronie oraz determinuje wartość tak zwanego współczynnika odrzuceń – bouncing rate. W jaki sposób tworzyć nawigację, by stała się ona funkcjonalną wizytówką strony?

 

Lokalizacja menu 

Dwoma najpopularniejszymi typami menu są menu poziome, znajdujące się powyżej zawartości witryny oraz menu pionowe, zlokalizowane po jej lewej stronie. Wybór miejsca, w którym usytuowana zostanie mapa strony, zależy przede wszystkim od potrzeb serwisu. Choć menu poziomie nie zabiera zbyt wiele cennego miejsca na stronie www i jest doskonale zauważalne dla użytkownika, to by było dla niego w pełni czytelne, musi składać się z ograniczonej liczby zakładek pierwszego poziomu. Z kolei menu pionowe, choć jest mniej widoczne, to pozwala na niemal nieograniczoną rozbudowę, co sprawdza się zwłaszcza w przypadku sklepów online.

Konsekwentne nazewnictwo

Projektując stronę internetową, warto zadbać także o spójne nazewnictwo poszczególnych elementów nawigacji. W tym miejscu lepiej odpuścić sobie skomplikowane nazwy, kreatywne slogany lub modne ikony, które mogą być zupełnie nieczytelne dla użytkownika, któremu zależy na szybkim dotarciu na daną podstronę. Z tego powodu nazewnictwo zastosowane na przestrzeni witryny powinno być maksymalnie uproszczone – i co najważniejsze – wszędzie jednakowe, co pozwala uniknąć dezorientacji i ucieczki potencjalnego klienta.

Nawigacja okruszkowa 

Świetnym uzupełnieniem każdej strony firmowej są tak zwane okruszki (ang. breadcrumbs), pokazujące ścieżkę, którą przeszedł użytkownik, zanim znalazł się na aktualnej podstronie. Takie rozwiązanie ułatwia mu odnalezienie się na stronie www, a w razie potrzeby – szybki powrót do głównej kategorii.

Grupowanie zawartości

Projektowanie strony i jej nawigacji sprowadza się też do uporządkowania treści zawartych w menu. Na niektórych ze stron można co prawda znaleźć treści ułożone alfabetycznie, jednak najczęściej stosowane jest sortowanie zakładek pod względem rangi, przydatności bądź popularności treści.

Staranne podlinkowanie 

Martwe linki prowadzą do nieistniejących podstron witryny. Warto ich unikać z kilku powodów. Przede wszystkim uniemożliwiają one użytkownikowi odnalezienie danej treści, co może prowadzić do szybkiego opuszczenia strony. Dodatkowo, nie są też przyjazne wyszukiwarkom internetowym i pozycjonowaniu, które odgrywa ważną rolę w życiu każdej strony WWW.

Spodobał się artykuł?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowościach!