fbpx
 

Typy stron internetowych

projektowanie_stron_www

Typy stron internetowych

Internet to potężne medium, którego potencjał dostrzega większość współczesnych przedsiębiorców, chcących docierać ze swoimi usługami i produktami do szerokiego grona klientów. By skutecznie korzystać z możliwości, jakie daje internet, konieczne jest rozróżnienie najpopularniejszych rodzajów stron WWW pod względem zawartości merytorycznej i oferowanych funkcjonalności. Po które kanały komunikacji marki mogą sięgać, by realizować przyjęte cele marketingowe?

 

Klasyczna strona firmowa

Jak sama nazwa wskazuje, firmowa strona WWW, służy prezentowaniu informacji o firmie oraz oferowanych przez nią produktach i usługach. Zamieszczony na stronie formularz umożliwia potencjalnym klientom nawiązanie kontaktu z marką. Oprócz tego, w zależności od charakteru działalności firmy, na jej stronie firmowej mogą znaleźć się też takie elementy jak galeria produktów, aktualności, system rezerwacji i wiele innych.

Blog firmowy

Coraz więcej firm decyduje się również na prowadzenie własnego bloga. Nie bez powodu – stanowi on bowiem doskonałe narzędzie do nawiązywania bliższych relacji z klientami i budowania pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Dodatkowo, blogi pełnią jeszcze jedną bardzo ważną rolę. Często aktualizowane i bogate w treść strony mają wyższą pozycję  wyszukiwarkach internetowych.

Sklep online

Zadaniem sklepów internetowych jest umożliwienie klientom wyszukiwanie interesującego ich towaru oraz zamówienie go. Z punktu widzenia przedsiębiorców, sklep online daje szansę na redukcję wydatków związanych z zatrudnieniem personelu, jak i docieranie do klientów w kraju i poza nim. Podczas projektowania internetowych sklepów marek, ważną rolę odgrywa funkcjonalność serwisu oraz przejrzystość informacji związanych z zamówieniem.

Landing page

Strony typu landing page to proste strony internetowe, na które użytkownik trafia po kliknięciu w określony link reklamowy. Zadaniem docelowych stron jest realizowanie konkretnego celu, którym może być rejestracja klienta w serwisie, zakup produktu lub usługi bądź pozostawienie swoich danych kontaktowych.

Media społecznościowe

Ogromną rolę w nowoczesnym marketingu odgrywa obecność marek w mediach społecznościowych. Większość przedsiębiorstw posiada swoje profile w takich portalach jak Facebook, Instagram, Pinterest czy Twitter, dzięki którym mogą bezpośrednio komunikować się z obecnymi  klientami, poszerzać grono odbiorów, jak i wprowadzać zmiany bazujące na zebranych od nich sugestiach. Dzielenie się wartościowymi treściami z fanami to doskonały sposób na budowanie świadomości marki, jak i kreowanie zapotrzebowania na oferowane przez nią produkty i usługi.