MINT - Agencja Interaktywna - MINT - Prowadzenie facebook | Strony www Poznań | Reklama Google Ads
Profesjonalne prowadzenie fanpage m.in. na Facebook, Instagram czy Twitter, tworzenie responsywnych stron internetowych, pisanie tekstów, reklama na Facebooku oraz Adwords.
agencja interaktywna, marketing internetowy, prowadzenie fanpage, facebook dla firm, obsługa fanpage, instagram, reklamy adwords, responsywne strony internetowe
18431
post-template-default,single,single-post,postid-18431,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
 

Słowniczek marketingowy – część III

Słowniczek marketingowy – część III

Social media – inaczej media społecznościowe, w których przekaz opiera się o strony lub aplikacje internetowe. Podstawą social mediów jest łączenie użytkowników, do których można dotrzeć z przekazem. W mediach społecznościowych każdy użytkownik może stworzyć własny profil, który umożliwia kontakt z innymi, wymianę informacji, udostępnianie informacji i zdjęć o sobie. Media społecznościowe można podzielić na różne typy – do najpopularniejszych należą m.in. towarzyskie (Facebook, Instagram) czy zawodowe (LinkedIn, GoldenLine.pl).

Seo – optymalizacja stron www pod wyszukiwarki. Dzięki SEO można podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwaniach i tym samym zwiększyć liczbę użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę. SEO bywa czasem mylnie nazywane pozycjonowaniem, ale te pojęcia nie są tożsame. Na SEO składa się zarówno sama optymalizacja, czyli dostosowanie stron do aktualnych wytycznych jakościowych, jak i tzw. Link building, czyli pozyskiwanie przyjaznych linków prowadzących do naszej witryny.

Słowa kluczowe – wyrazy wpisywane do wyszukiwarki, które mogą odwoływać do wybranej strony internetowej. Używanie odpowiednich słów kluczowych gwarantuje poprawę widoczności strony w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe często są nie tyle słowami, co grupami wyrazów, które tworzą frazy. Grupy te dzieli się na ‘brandowe’ – odnoszące się konkretnie do marki, ‘ogólne’ – związane z nazwą danego produktu oraz ‘long tail’, czyli takie, które zawierają więcej niż dwa człony.

Startup – nowo powstałe przedsiębiorstwo, które próbuje zdobyć rynek pod swój produkt bez dużego nakładu finansowego. Ważnym elementem rozwoju start-upu jest promocja internetowa, ponieważ umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców (często międzynarodowego)

Strategia komunikacji marki – zespół działań, który umożliwia lepszą i efektywniejszą komunikację z odbiorcami. Strategia pozwala na określenie, jakich działań podejmuje się konkurencja i co możemy zrobić, by wyróżnić się na rynku. Szczegółowe opisanie konceptu powinno być w zasadzie początkiem jakichkolwiek działań marketingowych. Dzięki temu można z łatwością określić, jak będzie wyglądała dalsza komunikacja.

Strona docelowa – strona, na którą zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w reklamę. Strona docelowa zwykle namawia do rejestracji konta albo np. do zakupu danego produktu. Może ona stanowić część witryny lub być samodzielnie istniejącym miejscem w sieci.

SWOT – analiza, która pozwala na wypisanie słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa. Analizę SWOT bardzo często wykorzystuje się już na etapie tworzenia biznesplanu – pozwala  określić, z jakimi ewentualnymi problemami będzie zmagać się przedsiębiorstwo oraz jakie są jego atuty.

Trafne słowa kluczowe – odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które przynoszą wymierne korzyści firmie. Dobór odpowiednich słów kluczowych jest podstawą SEO, dlatego warto poświęcić na to więcej czasu – dzięki temu szybciej zobaczymy efekty pozycjonowania.

Web analytics – inaczej analityka internetowa. To proces, który w dużej mierze polega na zbieraniu danych o zachowaniu użytkowników na stronie internetowej. Dzięki antalityce internetowej można podjąć odpowiednie działania, które będą służyły np. wzrostowi konwersji na naszej stronie www lub poprawie widoczności strony w wyszukiwarkach. Dodatkowo, analityka internetowa umożliwia też przygotowanie profilu klienta, co może przydać się np. podczas późniejszych działań w mediach społecznościowych i nie tylko.

Vlog – forma blogów publikowanych w formie video. Vlogi najczęściej udostępnia się użytkownikom do oglądania na określonych serwisach, np. na YouTube. Vlogi cieszą się bardzo dużą popularnością, dlatego coraz częściej stają się też formą przekazu stosowaną przez marki.

Webinar – transmisja audiowizualna w czasie rzeczywistym, którą wykorzystuje się do prowadzenia szkoleń lub seminariów. Webinary są bardzo popularną formą, ponieważ umożliwiają użytkownikom nabywanie nowych umiejętności bez wychodzenia z domu. Podstawą webinaru są zwykle prezentacje wyświetlane na ekranie komputera wszystkich użytkowników. Podczas prezentacji prowadzący na bieżąco rozwija temat i odpowiada na pytania.

Zagęszczenie słów – działania związane z używaniem odpowiedniej liczby słów kluczowych w tekście stosowane po to, by poprawić pozycjonowanie strony. Zagęszczenie słów nie powinno przekraczać 5% całego tekstu. Zbyt duże zagęszczenie sprawia, że tekst nie brzmi naturalnie, a ponadto takie treści mogą zostać uznane przez Google za „podejrzane” i wówczas pozycjonowanie strony zamiast wzrosnąć, może znacząco zmaleć.

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!