MINT - Agencja Interaktywna - MINT - Prowadzenie facebook | Strony www Poznań | Reklama Google Ads
Profesjonalne prowadzenie fanpage m.in. na Facebook, Instagram czy Twitter, tworzenie responsywnych stron internetowych, pisanie tekstów, reklama na Facebooku oraz Adwords.
agencja interaktywna, marketing internetowy, prowadzenie fanpage, facebook dla firm, obsługa fanpage, instagram, reklamy adwords, responsywne strony internetowe
18106
post-template-default,single,single-post,postid-18106,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
 

Słownik marketingowy. Część I

strony internetowe poznań

Słownik marketingowy. Część I

Próbujesz nadążać za trendami marketingowymi, ale wciąż natykasz się na nieznane sformułowania czy skróty? Nasz słownik marketingowy pomoże Ci nieco uporządkować wiedzę! Zachęcamy do zapoznania się z pierwszą częścią.

Ad Sense – to platforma reklamowa, która umożliwia wyświetlanie reklam na stronach www w postaci bannerów, tekstów oraz wideo. To jedna z najprostszych i najskuteczniejszych form tworzenia reklam.

Ambient marketing – to wszelkie nietypowe formy komunikacji, które opierają się o niekonwencjonalne i kreatywne rozwiązania. Dzięki temu odbiorca może nawet nie być świadomy tego, że ma do czynienia z reklamą. Ambient marketing często działa poprzez nowe technologie czy niestandardowe nośniki, np. tablice reklamowe.

Big Data – to termin, który odnosi się do przechowywania danych  o dużej objętości. Są one wykorzystywane przede wszystkim przez analityków chociażby do zwiększania sprzedaży. Big Data wykorzystuje się na przykład do zbierania informacji w mediach społecznościowych.

Buzz Marketing (marketing szeptany) – pojęcia marketingowe opisujące działania, które mają wywoływać u potencjalnych klientów pozytywne reakcje odnośnie produktów czy samej marki. Buzz Marketing objawia się m.in. w mediach społecznościowych i poprzez dyskusje na forach internetowych. Buzz Marketing tworzą „szeptacze”, którzy dbają o to, by wpisy wyglądały na naturalne i spontaniczne.

Barter – to bezgotówkowa wymiana towarów lub usługi. Barter jest popularną formą rozpowszechniana produktów, bardzo często wykorzystywaną przy współpracy z influencerami na portalach społecznościowych (Facebook, Instagram).

Branding – to budowanie świadomości marki. Tak nazywa się szereg działań, które pozwalają na stworzenie spójnego komunikatu marki oraz na wyznaczenie kierunków, dzięki którym będzie można dotrzeć do większej części społeczności.

CTA (Call to Action) – to wezwanie do działania, dzięki któremu użytkownik przenosi się do wybranego miejsca, np. do landing page na stronie internetowej. Call to Action wskazuje odbiorcy, co może zrobić po zapoznaniu się z komunikatem. CTA można wykorzystywać chociażby w newsletterze, by przekierować odbiorcę na stronę www.

Content Marketing (marketing treści) – to działania, które pozwalają tworzyć wartościowe treści dla odbiorców. Popularne formy content marketingu to między innymi poradniki, artykuły eksperckie czy webinary. Content marketing jest uznawany za jeden ze skuteczniejszych sposobów komunikacji z odbiorcami.

Copywriting – to sztuka pisania tekstów na potrzeby marketingu oraz reklamy. Teksty z założenia powinny zawierać określony komunikat dla konsumenta. Osobną odmianą jest SEO copywriting, który jest nastawiony bardziej na pozycjonowanie stron www w Google.

Crowfunding – metoda finansowania projektów poprzez społeczność. Pomysłodawca zakłada konto na platformie crowfundingowej i prosi o dobrowolne wpłaty, które umożliwiają częściowe lub całościowe zrealizowanie planu.

CTR (Click Through Rate) – współczynnik klikalności. Pozwala określić liczbę unikalnych kliknięć w daną reklamę zamieszczoną w Internecie.

Dopasowanie ścisłe – dotyczy wyszukiwania określonych słów kluczowych. Dopasowanie to będzie działać tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze konkretne słowa lub zwrot do wyszukiwarki.

Google Ads – system reklamowy stworzony przez Google, które umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych. Podstawą AdWords są reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Reklamy w systemie Google są jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji, chętnie wykorzystywanym przez różne firmy. Tworzy się je poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych oraz witryn internetowych.

Grupa docelowa – grupa, do której kierujemy nasz komunikat. Grupę docelową często nazywa się również targetem. Dzięki niej można spersonalizować przekaz i tym samym zwiększyć sprzedaż. Warto określać grupę docelową – komunikaty kierowane do wszystkich nie sprawdzają się i nie przynoszą satysfakcjonujących efektów.

Hosting – dzierżawa określonej objętości dysku twardego na serwerze dostawcy. To umożliwia poprawne i szybkie funkcjonowanie strony internetowej. Hosting zapewnia bezpieczeństwo oraz ochronę danych klienta. Poza tym dzięki niemu mamy gwarancję, że strona będzie działać bezproblemowo.

Konwersja – pozytywna interakcja odbiorcy ze stroną www, która przynosi wartościową interakcję. Konwersja może wiązać się z zakupem produktu czy pozyskaniem danych za pomocą formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie internetowej.

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!