Reklama w czasie pandemii

Reklama w czasie pandemii

Koronawirus mocno wpłynął na nasze codziennie życie i, nie da się ukryć, na wiele biznesów. Mali przedsiębiorcy już teraz boleśnie odczuwają braki klientów, a niektórzy są zmuszeni nawet do zamknięcia firm. To trudna sytuacja dla wszystkich, dlatego warto spróbować znaleźć rozwiązania, które pomogą przetrwać nieco ten trudniejszy czas. Co warto wiedzieć o prowadzeniu social mediów w czasie zarazy? Sprawdźcie!

 

Wsparcie dla biznesu online

Sytuacja pandemii sprawiła, że wiele osób zdecydowało się posłuchać zaleceń i pozostać w domu. Efekty takich działań dało zauważyć się bardzo szybko – wiele firm odnotowało wyższą sprzedaż internetową. To może być dobry czas na rozwijanie biznesu online. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja zmieniła się przez najbliższe tygodnie. Kontynent europejski przeżywa w tej chwili mocne obciążenie i musimy liczyć się z tym, że akcja #zostańwdomu potrwa nawet do lata. Postarajmy się więc dotrzeć do domów potencjalnych klientów. Jak to robić dobrze?

Przede wszystkim pamiętajmy o tym, że promowanie się przez temat pandemii czy gwałtowne windowanie cen na najbardziej pożądane teraz środki (np. dezynfekcyjne) jest zdecydowanie złą praktyką i nie pozostanie bez echa. Osoby śledzące social media uważnie przyglądają się działaniom marek i przyklaskują tym, którzy działają dobrze, ale jednocześnie ostro krytykują te, które chcą wybić się na pandemii. Unikaj więc takich działań. To zrozumiałe, że musisz prowadzić biznes niezależnie od sytuacji na świecie. Postaraj się to jednak robić w taki sposób, by nie zniechęcać nikogo nieprzemyślanymi działaniami.

To co warto robić w takiej sytuacji? Przede wszystkim: jeśli masz możliwość sprzedawania produktów online – wykorzystaj ją maksymalnie! Postaraj się zaprezentować cała ofertę w atrakcyjny sposób. Można do tego wykorzystać reklamy na Facebooku lub zasięgi organiczne. Ciekawe relacje na instastory, opowiadanie o konkretnych produktach czy też atrakcyjne promocje mogą zachęcić do korzystania z Twojej oferty. Jeśli sprzedajesz usługę albo produkty elektroniczne (e-booki) itd., możesz przemyśleć też wprowadzenie darmowego prezentu dla czytelników. Coraz więcej firm decyduje się na udostępnianie dodatkowych, ale darmowych treści z uwagi na pandemię. To też może być ciekawy sposób promocji. Osoba zainteresowana chętnie zapozna się z innymi, płatnymi produktami.

Czego zdecydowanie nie robić? Warto unikać straszenia, bombardowania fake newsami czy nadmiernego skupienia wokół tematu koronawirusa. Wiele osób jest już przebodźcowanych liczbą wiadomości, które codziennie pojawiają się w związku z tym tematem. Postaraj się więc stworzyć strategię dostosowaną do obecnej sytuacji, ale będącą przy tym miłą odskocznią od tego trudnego czasu.

Facebook a koronawirus

Jeśli masz możliwość prowadzenia biznesu online, to na pewno warto w tym momencie skupić się na wzmocnieniu kontaktu z klientem. Postaraj się zadbać o automatyzację odpowiedzi na Facebooku, by w miarę możliwości być w stanie odpisywać klientom jeszcze szybciej. Dobrą praktyką może być też przypominanie o swojej chwilowo zdalnej działalności. Pokaż, że firma nadal działa, choć wyjątkowo w inny sposób niż zazwyczaj.

A jeśli już mowa o Facebooku, to warto dokładnie przyjrzeć się reklamom, które opłacałeś do tej pory. Być może dotychczasowe hasła mogą nie sprawdzić się w aktualnej sytuacji – przemyśl, czy nie wyłączyć tej reklamy i w zamian zrobić coś bardziej dostosowanego do sytuacji. Warto też postawić na Real Time Marketing. Dobrze robi to chociażby KFC,  które z uwagi na pandemię postanowiło wycofać reklamy pod hasłem „Palce lizać”.

E-sklepy w dobie koronawirusa

Z uwagi na szybki wzrost zainteresowania e-commerce, inwestowanie w e-sklepy to w tej chwili dobra opcja. Praca kurierów nie została wstrzymana, a klientów można dodatkowo zachęcać do korzystania z paczkomatów. Dzięki aplikacji na telefonie będą mogli otwierać skrytki bezdotykowo i tym samym odbierać paczki w bezpieczniejszy sposób.

Jak zadbać o dobry e-sklep? Warto podkreślić, że można prowadzić go w dwóch miejscach jednocześnie: na stronie internetowej oraz na Facebooku. Przyjrzyjmy się najpierw tej drugiej opcji.

Facebook udostępnia przedsiębiorcom sekcję sklep, którą można otworzyć w ramach fanpage’a. Po wejściu w zakładkę należy zadbać o konfigurację kilku danych. Mowa m.in. o wybraniu metody płatności, waluty, dodania produktów i ich opisów.

Ważna informacja: przed dodaniem produktów warto dokładnie zapoznać się z wytycznymi Facebooka w sprawie promowania produktów. Ta platforma ma bardzo jasno określone zasady i jeśli je naruszysz, to promowanie produktów niestety nie będzie możliwe.

Do każdego produktu należy załączyć zdjęcie i opis. Pamiętaj jednak, by nie przekopiowywać opisów bezpośrednio ze swojej strony – roboty Google bez problemów znajdą taki duplikat i obniżą pozycjonowanie Twojej strony. Stwórz więc nowy opis na bazie tego, który już masz. Najlepiej krótki, atrakcyjny i w miarę dostosowany do zasad SEO.

Dlaczego warto otworzyć sklep na Facebooku? Ponieważ taka funkcja umożliwia oznaczanie produktów w postach. Dzięki temu użytkownik zostanie od razu przekierowany na stronę danego produktu i będzie mógł zapoznać się z nim bliżej. To świetna opcja i zdecydowanie warto z niej korzystać. Ponadto, produkty ze sklepu Facebooka można też wykorzystać w remarketingu. Możesz je wyświetlać np. tym  klientom, którzy porzucili produkty w swoim koszyku albo oglądali dany produkt, ale finalnie wyszli ze sklepu. Remarketing przynosi duże efekty – warto z niego korzystać!

Jak prowadzić sklep internetowy?

A co ze sklepem? Tu niewątpliwie jedną z najistotniejszych kwestii jest zadbanie o odpowiednią platformę sprzedażową, dzięki której cała transakcja będzie odbywać się płynnie. Przygotowanie sklepu internetowego warto zlecić specjalistom. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się instalowaniem oprogramowania na serwerze czy jego prawidłowym działaniem. Nasza agencja marketingowa może przygotować dla Ciebie sklep od podstaw, łącznie ze stroną internetową, landing page pod konkretną promocję i innymi dodatkami. Sklep internetowy wymaga też atrakcyjnej szaty wizualnej, w końcu to bardzo często ona decyduje, czy dana osoba wybierze Twoją ofertę. Zadbaj więc o nowoczesny, responsywny sklep internetowy! To ważne, by Twoja strona dostosowywała się zarówno do smartfonów, jak i do laptopów czy tabletów. Dzięki temu użytkownicy w każdej chwili będą mogli dokonać zakupów!

Stworzenie sklepu internetowego to jednak nie wszystko. Trzeba zadbać również o wszelkie działania wokół: powiadomienia, newslettery informujące o nowościach, działalność w social mediach, funkcje gwarantujące stosowanie kodów rabatowych i blogi firmowe, na których klienci będą mogli zapoznać się szerzej z Twoimi produktami. Warto zadbać o profesjonalne podejście do prowadzenia sklepu online – to też znacząco zwiększa sprzedaż!

Zdajemy sobie sprawę z tego, że przedsiębiorcy często nie mają czasu na przygotowywanie newsletterów, unikalnych opisów produktów czy wpisów na Facebooka. Jednocześnie zachęcamy, by nie rezygnować z tego. Działania związane z promocją można śmiało zlecić agencji marketingowej, która przygotuje strategię działania na najbliższe miesiące i zadba o to, by Twoja promocja od samego początku ruszyła dynamicznie.

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Podsumowując: najbliższy czas może być sporym wyzwaniem dla handlu, ale jednocześnie szansą dla e-commerce. To dobry czas na rozpoczęcie sprzedaży internetowej, na wykorzystanie social mediów do pokazania swojej firmy jeszcze bardziej niż zwykle. Warto być przy tym uczciwym – coraz więcej przedsiębiorców decyduje się pokazać publicznie np. na Instagramie i opowiedzieć o trudniejszym czasie w firmie, prosząc też o wsparcie dla lokalnych i mniejszych przedsiębiorców. To dobra praktyka – nie bójmy się prawdy, klienci zdecydowanie ją doceniają!

Pamiętajmy też o tym, że praca zdalna sprzyja znalezieniu miejsca na nowe działania. Internet oferuje wiele możliwości dla przedsiębiorców. Sklepy na Facebooku i na stronach internetowych są jednym z pomysłów na to, jak dotrzeć do klienta. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie wszyscy mogą prowadzić sprzedaż internetową, ale warto podpatrzeć inne firmy. Restauracjom zamknięto lokale, ale wciąż mogą działać. Wiele z nich decyduje się więc na wydawanie pokarmów na wynos albo zaprezentowało usługę „door to door” i dostarczają posiłki prosto do domów klientów. Warto więc rozważyć najlepszą opcję i dostosować ją do możliwości firmy!

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!