fbpx
 

Optymalizacja SEO w sklepie internetowym – poznaj nasze sposoby

Optymalizacja SEO w sklepie internetowym – poznaj nasze sposoby

Pozycjonowanie sklepów internetowych ma kluczowe znaczenie dla skutecznej sprzedaży w e-commerce. Dobra widoczność odpowiada za większość ruchu w witrynie, a to też przekłada się na wyniki sprzedażowe. Warto wiedzieć, jak dobrze zoptymalizować SEO w sklepie internetowym, by móc cieszyć się jeszcze lepszymi rezultatami. Sprawdź, co musisz wiedzieć o SEO w e-commerce!

Uważaj na błędy techniczne

Błędy związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem strony www mogą niekorzystnie wpływać na pozycjonowanie witryny. Warto o tym pamiętać. Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania związane z poprawą widoczności strony, zadbaj w pierwszej kolejności o usunięcie błędów technicznych. O jakich błędach mowa?

Tak naprawdę można tutaj wspomnieć o kilkunastu różnych nieprawidłowościach, poniżej wymienimy kilka z nich.

Brak indeksowania stron Google. Warto zwrócić na to uwagę, tym bardziej, że niezaindeksowana strona może w ogóle nie wyświetlać się w wyszukiwarkach. Indeksowanie jest bardzo proste i można szybko przeprowadzić je w Google Search Console.

Przy kontrolowaniu błędów technicznych polecamy też zwrócić od razu uwagę na to, czy dana witryna posiada mapę strony. To nic innego jak plik sitemap.xml, który ułatwia nawigowanie robotów wyszukiwarek. Mapa strony może dodatkowo ułatwiać prawidłowe indeksowanie URL.

Kolejna kwestia to przekierowania – warto zwrócić na nie uwagę, zwłaszcza, jeśli w witrynie przeprowadzono zmiany techniczne. Przekierowania pozwalają uniknąć duplikatów strony i kanibalizacji treści.

Przy okazji sprawdzania błędów technicznych należy też przyjrzeć się prędkości ładowania strony – dla wielu użytkowników ma ona kluczowe znaczenie. Zbyt długie ładowanie się strony skłania użytkowników do tego, by wrócić do wyszukiwarki i wybrać inny sklep – a więc to Ty tracisz na tym najbardziej. Przy okazji kontroli prędkości ładowania warto też zwrócić uwagę na to, czy witryna ładuje się prawidłowo zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. To istotne, ponieważ z roku na rok zwiększa się liczba osób, które zakupów dokonują przez smartfony czy tablety. Sprawne, szybko działające strony uchronią Cię przed ucieczką potencjalnych konsumentów.

Optymalizacja tytułów, nagłówków H1 oraz meta opisów

Jednym ze sposobów na skuteczną optymalizację SEO w sklepach internetowych jest zadbanie o tytuły, nagłówki H1 oraz meta opisy. To właśnie one wyświetlają się użytkownikom, którzy wpiszą hasło przekierowujące do Twojej witryny. I dlatego tak ważne jest, by zarówno title, jak i nagłówek H1 oraz meta opis zachęcał do wejścia na stronę www. Meta opisy są bardzo krótkie, dlatego warto poświęcić trochę czasu na stworzenie ich w taki sposób, by rzeczywiście przyciągnęły uwagę użytkownika. Pamiętaj, że w opisie powinna pojawić się informacja o ofercie oraz CTA nakłaniające do podjęcia działania.

Opisy produktów w sklepie internetowym – jak się wyróżnić?

Opisom moglibyśmy w zasadzie poświęcić osobny artykuł, bo to naprawdę temat-rzeka. Opisy to jeden ze sposób na wyróżnienie się pośród konkurencji. Ciekawy, kreatywny opis powinien być dopasowany do persony Twojego sklepu. Innym językiem będziemy przemawiać do młodzieży, a innym do osób po pięćdziesiątym roku życia. Dodatkowo opis powinien zawierać słowa kluczowe adekwatne dla danej kategorii. Warto zadbać o to, by nie zabrakło w nim tzw. fraz typu long tail – przykładem takiej frazy mogą być np. sportowe różowe buty damskie. Postaraj się, by opis „mówił” do odbiorcy językiem korzyści, ale jednocześnie by nie zamienił się w sztampową reklamę z wyświechtanymi hasłami. Odbiorca wielokrotnie spotykał się już w swoim życiu z takim typem reklamy i z pewnością nie zrobi ona na nim wrażenia.

Pamiętaj, że najgorsze, co możesz zrobić przy tworzeniu opisów produktów, to po prostu przeklejanie ich ze strony producenta. Dlaczego? Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że Twoja konkurencja również to zrobiła, a to oznacza, że Google wykryje plagiat. W efekcie pozycja strony może znacząco spaść – jeśli nie chcesz, by Twoja witryna straciła pozycję, zawsze pamiętaj o tworzeniu unikalnych i nowych opisów produktów. Unikaj przeklejania treści, które mogły już zostać gdzieś opublikowane!

Responsywne strony – szansa na lepsze pozycjonowanie

Najnowsze wskaźniki Google wyraźnie wskazują na to, ze firma stawia na pierwszym miejscu użytkowników. Warto o tym pamiętać przy optymalizowaniu SEO w sklepie internetowym. Z pewnością jednym z aspektów, o które należy zadbać w pierwszej kolejności, powinna być więc responsywna strona www. Responsywność oznacza, że dana witryna bez problemu dostosowuje swoją szerokość, wielkość grafik oraz tekstu do urządzenia, z którego korzysta dany użytkownik. Oznacza to, że strona www powinna być w pełni czytelna zarówno dla użytkowników komputerów, jak i smartfonów. To oznacza konieczność dobrania odpowiedniego szablonu i wprowadzenia ewentualnych zmian, które mogą poprawić responsywność witryny. Nie ignoruj tego wskaźnika – jeśli Twoja strona nie będzie dobrze dostosowywać się do ekranów, to możesz stracić wielu potencjalnych klientów mobilnych. A w dzisiejszych czasach to naprawdę znacząca strata!

Dane strukturalne – wsparcie dla Twojego SEO

Niewiele osób dba o wprowadzenie w witrynie danych strukturalnych, a szkoda – one również ułatwiają indeksowanie treści wyszukiwarkom, a przy okazji zapewniają użytkownikom szybki dostęp do niezbędnych informacji. Dane strukturalne to informacje, które można wprowadzić w kodzie strony – będą one wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, zaraz po meta opisach. Takie dane mogą zawierać informacje dotyczące na przykład ceny czy funkcji oferowanych produktów. W danych można też wprowadzać opinie o produktach czy opcjonalne pole wyszukiwania, które ułatwi dotarcie do konkretnej podstrony. To duże ułatwienie zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i dla użytkowników – warto z niego korzystać, by zadbać o jeszcze lepsze pozycjonowanie.

Blog w sklepie internetowym – Twój sprzymierzeniec

Coraz częściej zauważamy, że przedsiębiorcy sięgają po dobrodziejstwo blogów z większym przekonaniem niż kilka lat temu. Nadal jednak nie wszyscy zdają się wierzyć w skuteczność prowadzenia blogów. A szkoda – długie treści potrafią naprawdę dobrze podnieść pozycjonowanie strony www, a gdzie lepiej byłoby je umieszczać, skoro nie na blogu firmowym? Taki blog pozostawia szerokie pole do działania dla copywriterów. W tekstach można zawierać frazy kluczowe, odpowiadać na najczęstsze pytania konsumentów czy informować o nowościach. Możliwości jest naprawdę wiele!

Co ważne, blog sprzyja też budowaniu profesjonalnego wizerunku marki, co może wpłynąć na wybory konsumentów. Jeśli więc zależy Ci na przyciągnięciu również bardziej dociekliwych osób, to koniecznie zadbaj o stworzenie porządnych treści eksperckich. Blog będzie idealnym miejscem do publikacji tego typu tekstów.

Zadbaj o bezpieczeństwo użytkowników – certyfikat SSL

Bardzo ważnym elementem optymalizacji sklepu internetowego pod SEO jest również zadbanie o certyfikat SSL. Choć z pewnością nie jest to element, który ma największy wpływ na pozycjonowanie, to jednak z pewnością warto zwrócić na niego uwagę. Brak certyfikatu SSL może wpływać na spadek pozycji, a dodatkowo na mniejszą liczbę odbiorców na stronie. Dlaczego? Jeśli Twoja strona nie posiada danego certyfikatu, to zostanie uznana za niebezpieczną. W związku z tym przed każdorazowym wejściem do Twojego sklepu, dany użytkownik zostanie poinformowany o możliwości wykradnięcia jego danych. To z pewnością nie zachęci wielu osób do dokonania zakupów w sklepie e-commerce. Warto o tym pamiętać, tym bardziej, że wykupienie certyfikatu i jego instalacja nie zajmą wiele czasu. Certyfikat należy jednak odświeżać co roku.

Podsumowanie

Jeśli zwrócisz uwagę na wszystkie wymienione elementy, z pewnością uda Ci się poprawić optymalizację SEO w Twoim sklepie internetowym. Osoby, które nie mają czasu na podjęcie się takich działań, ale jednocześnie chciałyby zadbać o poprawę widoczności, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją marketingową. Chętnie przeprowadzimy dla Was audyt strony, który pozwoli na wykrycie niedociągnięć i zaplanowanie dalszych działań. Po zakończeniu audytu i zaakceptowaniu naszych propozycji, będziemy mogli od razu przejść do działania. Optymalizacja SEO w sklepach e-commerce to nie jest proces, który można zamknąć w dzień czy nawet w tydzień. Dlatego właśnie nie warto zwlekać z decyzją, ale podjąć ją jak najszybciej, byś mógł ujrzeć pierwsze efekty już za kilka miesięcy.