fbpx
 

5 kroków do skutecznego prowadzenia fanpage`a

prowadzenie fanpage

5 kroków do skutecznego prowadzenia fanpage`a

Pytanie o to czy warto posiadać firmowego fanpage`a na Facebooku, coraz częściej zastępuje pytanie w jaki w jaki sposób go prowadzić. Większość firm z każdej niemal branży wykorzystuje media społecznościowe jako narzędzie promocji swoich produktów i usług oraz w celu komunikacji z odbiorcami. Prowadzenie fanpage`a to jednak nie lada wyzwanie. By było w pełni skuteczne, wymaga podjęcia odpowiednich kroków. Przedstawiamy je poniżej!

 

Zacznij od researchu

Przed rozpoczęciem działań na Facebooku, warto poprzedzić je dogłębnym researchem. W zależności od charakteru branży, w której działamy, wnikliwie przeanalizujmy strony konkurencji. Szczególną uwagę należy zwrócić na charakter publikowanych przez nie treści, ich rozplanowanie w czasie oraz sposób komunikacji z odbiorcami. Dobrym pomysłem jest też obserwacja reakcji grupy docelowej – dzięki temu mamy okazję zobaczyć, które działania angażują fanów i skłaniają ich do lajkowania, komentowania i udostępniania, a które przechodzą wśród nich bez większego echa. Szczególnie na początku prowadzenia fanpage`a, podpatrywanie marek z tej samej branży może być dla na niezwykle pomocne w osiągnięciu założonego celu.

Określ grupę docelową

Prowadzenie fanpage dla wszystkich z góry skazane jest na porażkę. Skoro nasze produkty i usługi skierowane są do konkretnej grupy docelowej, tak więc i komunikacja z nią powinna być starannie dobrana do jej potrzeb i oczekiwań. Przed rozpoczęciem prowadzenia fanpage`a na Facebooku, powinniśmy więc wytypować grupę, do której chcemy komunikować nasze działania. Przede wszystkim należy w tym celu sprofilować grupę docelową, określając przynależące do niej osoby, ich potencjalne cechy i zachowania.

Angażuj odbiorców

Dobrze prowadzony fanpage to taki, który skutecznie angażuje swoich użytkowników. Zdaniem specjalistów, kluczowe w komunikacji w mediach społecznościowych są zróżnicowane treści. Zamiast zwykłych postów, warto więc umieszczać naprzemiennie grafiki, linki czy wideo. Im bardziej atrakcyjne wpisy tworzymy, tym większa szansa, że ich odbiorcy chętnie będą je lajkować, komentować i udostępniać.

Wyjdź do fanów

Coraz częściej Facebook stanowi główny sposób komunikacji marki z jej odbiorcami.  By przebiegała ona w ramach przyjętej strategii, warto nie tylko umiejętnie planować publikowane treści, ale przede wszystkim – odpowiadać fanom na ich pytania, wątpliwości, a także zażalenia. Stwórzmy kanał, który będzie przyjazny w kontakcie z marką. By tak było, niezwykle ważne jest szybkie odpowiadanie na otrzymywane komentarze i wiadomości prywatne. Pozostawianie potencjalnych klientów bez informacji zwrotnej, może skutecznie zniechęcić ich do przebywania ma prowadzonym fanpage`u.

Sprawdzaj statystyki

W prowadzeniu fanpage nieocenione są też statystyki udostępniane przez Facebooka. Korzystając z nich możemy zdobyć cenną wiedzę na temat aktywności naszych fanów, co pozwala planować publikację treści w najlepszym na to czasie. Analizując posty mamy z kolei szansę, by sprawdzić, jak dotychczas oddziaływały nasze publikacje na odbiorców. Dzięki temu usprawnimy nasze działania, by przyciągały jeszcze więcej fanów.