fbpx
 

Czym się zajmuje agencja social media?

Czym się zajmuje agencja social media?

W dobie rozwijających się social mediów istnienie w sieci wydaje się być kluczowym elementem tworzenia marketingu firmy. Dzięki temu możesz zdobyć nowych klientów, ale też przede wszystkim zbudować pozytywną relację z tymi już istniejącymi. Social media to świetne miejsce nie tylko do tworzenia reklam, ale też do wykreowania porządnego marketingu, a nikt nie pomoże wam w tym lepiej niż agencja social media. Jeśli chcecie wiedzieć, czym konkretnie zajmuje się taka agencja i w jakich sytuacjach warto skorzystać z jej usług, to zachęcamy do zapoznania się z artykułem!
 

Obsługa social media

Agencja social media skupia swoje działania wokół mediów społecznościowych. Z czym się to wiąże? Przykładowo, załóżmy, że firma XYZ chciałaby prowadzić firmowe konto na Facebooka, ale nie zatrudnia osoby, która mogłaby się zająć marketingiem w sieci. W takiej sytuacji może zlecić te działania agencji social media, która zajmie się promowaniem firmy. Oczywiście, działalność ta nie musi dotyczyć wyłącznie Facebooka; obsługa mediów społecznościowych bardzo często obejmuje również konta na Twitterze, Instagramie czy LinkedIn. Co się kryje pod hasłem “obsługa”? Mowa tu przede wszystkim o tworzeniu kreatywnych treści na fanpage. Agencje social media przygotowują treść i grafiki, a ponadto zajmują się moderacją – reagują na komentarze fanów, odpisują, a w razie potrzeby – przekazują dane do dalszego kontaktu. Agencje social media mogą również zajmować się odpisywaniem na wiadomości prywatne, choć to akurat dyskusyjna kwestia. Niektóre firmy wolą robić to osobiście, ponieważ np. w przypadku sklepów, wiadomości mogą dotyczyć złożonych zamówień, reklamacji czy zwrotów, którymi agencje social media się nie zajmują. W takiej sytuacji mogą za to przekazać firmowego maila do osoby z waszego przedsiębiorstwa.

Agencja social media będzie również natychmiast reagować w sytuacji kryzysu (lub jeszcze wcześniej, gdy możliwe jest zapobieganie mu). Kryzys na fanpage’u może mieć różne źródło – czasem wystarczy, że pojawi się kilka negatywnych recenzji. Ważne jednak, by reagować możliwie szybko.

Nie tylko wpisy

Obsługa social media to naturalnie nie tylko tworzenie treści na fanpage, ale również wszelkie działania wokół. Mowa tu na przykład o tworzeniu reklam oraz konkursów. Warto w takich kwestiach zaufać profesjonalistom. Facebook oferuje wiele typów reklam, ale zainwestowanie w nieodpowiednią może sprawić, że efekty nie będą satysfakcjonujące. Podobnie kwestia wygląda z konkursami – warto wiedzieć, że źle przeprowadzony konkurs może nie tylko nam nie pomóc, ale jeszcze… zaszkodzić. Na Facebooku dość popularne są konkursy z losowaniem zwycięzców, ale należy podkreślić, że taka forma jest niedozwolona prawnie, chyba, że losowanie zostało zgłoszone do Urzędu Celnego. Jeśli nie, to jako firma będziecie odpowiadać za przestępstwo skarbowe. Lepiej nie ryzykować i tego typu zabawy na fanpage’u zlecić specjalistom.

Strategia social media

Ważnym elementem prowadzenia social mediów jest stworzenie określonej strategii. Na podstawie grupy docelowej (wiek, płeć, zainteresowania) tworzymy komunikaty, które dotrą do jak największej grupy odbiorców. Warto mieć to na uwadze – przykładowo, jeśli nasz fanpage polubiły osoby powyżej 40. roku życia, to musimy tworzyć komunikaty dostosowane do ich grupy wiekowej – z pewnością będą one zupełnie inne niż na przykład te kierowane do nastolatków. Agencja social media może też współpracować z podwykonawcami, którzy wykonają dla was chociażby profesjonalne klipy reklamowe. Dzięki temu nie musisz tracić czasu na poszukiwanie specjalistów – wystarczy jedna rozmowa z agencją opiekującą się waszymi kontami w mediach społecznościowych.

Podsumowując – jak widać, agencja social media działa na wielu obszarach. Przede wszystkim gwarantuje spójność działań na kontach firmowych na Facebooku, Instagramie, Twitterze itd. Ponadto zadba o utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy i natychmiastowe reagowanie na negatywne opinie. Agencja tworzy nie tylko treści, ale również zajmuje się kwestiami „organizacyjnymi”, takimi jak np. przygotowywanie regulaminów do konkursów.

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!