08 maj Jak zwiększyć zaangażowanie fanów na fanpage`u?
Rozwój mediów społecznościowych zrewolucjonizował sposób, w jaki marki komunikowały się przez lata z odbiorami swoich produktów i usług. Jednostronny monolog został wyparty przez dialog, do którego niezbędne jest umiejętne wywołanie zaangażowania u konsumentów. To właśnie reakcja odbiorców jest kluczowym wskaźnikiem, pozwalającym na ocenę skuteczności działań podejmowanych przez marki w social media. W jaki sposób budować zaangażowaną społeczność fanów na fanpage`u?
Zadbaj o content
Internauci przyswajają duże ilości treści w bardzo krótkim czasie. Dlatego, by skutecznie do nich docierać należy tworzyć krótkie i treściwe komunikaty, nie dłuższe niż 250 znaków, które – jak pokazują liczne badania – zapewniają nawet o 60% więcej interakcji niż długie wywody. Równie ważna, jeśli nie ważniejsza, jest też jakość treści, które zamiast suchych faktów powinny przestawiać przydatne ciekawostki i aktualne wiadomości. Nie bez znaczenia jest też forma postów na fanpage`u – wpisy zawierające zdjęcie lub video mogą zwiększać klikalność nawet o 120 %. Podobnie jest z emotikonami, które zamieszczone w treści, nadają fanpage`owi „ludzkie oblicze”, w efekcie czego poprawiają zaangażowanie wśród fanów.
Wybierz porę publikacji
Monitorowanie statystyk dotyczących aktywności fanów fanpage`a, umożliwia publikację treści w odpowiednim czasie. Odpowiednim, czyli takim, w którym użytkownicy korzystają z Facebooka i są bardziej skłonni do nawiązania interakcji z treściami zamieszczanymi przez markę. Bardzo często najwyższa klikalność występuje poza godzinami pracy biurowej – wcześnie rano i późno wieczorem. Znajomość optymalnych godzin publikacji postów zwiększa szanse na zgromadzenie dużej liczby polubień, komentarzy i udostępnień oraz umożliwia rozsądnie planować wydatki związane z reklamą na Facebooku. Co ważne – o kontakcie z fanami warto pamiętać też w dni wolne od pracy!
Inicjuj kontakt
Jak przekonują specjaliście od marketingu w internecie, najlepszym sposobem budowania zasięgów i angażowania użytkowników Facebooka do aktywności jest zadawanie im rożnego rodzaju pytań. Najlepiej, by były one krótkie i znajdowały się na końcu publikowanego wpisu. Dzięki temu, że prowokują jednocześnie wielu użytkowników do dzielenia się swoimi przemyśleniami, pozwalają na docieranie do kolejnych potencjalnych odbiorców. Sprawdzonym sposobem aktywizacji odwiedzających są bezpośrednie wezwania do działania – krótkie call to action typu kliknij, polub czy podziel się ze znajomymi, może w znacznym stopniu zwiększyć popularność wpisu. Warto jednak zachować w tej metodzie umiar – internauci bardzo szybko tracą zainteresowanie stronami przez które są regularnie spamowane.
Inwestuj w reklamę
Płatna reklama na fanpage`u to doskonały sposób na promocję treści, z którymi chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jak wiadomo, Facebook ogranicza widoczność postów publikowanych przez właścicieli stron, dlatego nawet niewielki budżet zainwestowany w reklamę na Facebooku może znaleźć przełożenie w dużo wyższych zasięgach, a dzięki temu – większym zaangażowaniu fanów.