Masz wrażenie, że efektywność Twojej strony internetowej spada? A może rozważasz odświeżenie treści lub całej szaty graficznej, ale zastanawiasz się nad tym, które elementy należy poprawić, by strona zyskała lepsze pozycjonowanie? W ramach oferty dla firm przygotowaliśmy usługę audyt strony internetowej. Dzięki niej możemy zaproponować Ci dokładną analizę witryny, podczas której zmierzymy funkcjonalność strony oraz wskażemy elementy do zmiany.
Jeśli w Twojej firmie brakuje specjalisty, który regularnie zajmowałby się ulepszaniem strony internetowej, to tak naprawdę taki audyt powinno przeprowadzać się co kilka lat. Dlaczego? Ponieważ regularne ulepszanie strony gwarantuje zwiększoną użyteczność witryny zarówno z perspektywy odbiorcy, jak i przedsiębiorcy. Warto przy tym podkreślić, że audyt strony internetowej można przeprowadzać na kilku poziomach.
Na początek zajmijmy się jedną z najistotniejszych kwestii dotyczących projektowania stron internetowych, czyli optymalizacji SEO. Wielu przedsiębiorców ignoruje kwestię zadbania o dobre teksty na stronie www, a to bardzo duży błąd. Odpowiednia treść przyciągnie nie tylko konsumentów, ale również roboty indeksujące teksty w wyszukiwarkach. Audyt SEO dla Twojej strony www pozwoli na zmierzenie kilku rzeczy. Jakich?
Dzięki takim działaniom można skontrolować między innymi to, jak roboty indeksują wyszukiwarkę. To ważne, ponieważ w sytuacji, gdy na przykład na stronie czy w linku występują błędy, strona może być pomijana przez roboty Google. W efekcie nie będzie w ogóle wyświetlała się w wyszukiwarce albo pojawiała się na ostatnich miejscach. To sprawi, że ruch na Twojej stronie www będzie praktycznie zerowy.
Kolejną istotną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę są duplikaty. Powielone treści zdecydowanie nie sprzyjają dobrej optymalizacji strony. Należy zadbać o to, by teksty pojawiające się w witrynie były maksymalnie zróżnicowane i nie zostały oznaczone przez roboty jako powielone. Inna istotna kwestia dotyczy też sortowania linków. Niewskazane jest pozostawianie dwóch typów adresów URL prowadzących do jednej strony (np. przyjaznych i nieprzyjaznych). Oczywiście, czasem zdarza się tak, że do jednej strony należy dostosować więcej niż jeden adres URL. W takiej sytuacji audyt strony www pozwoli też wskazać, który adres powinien być kanoniczny. Takie klasyfikowanie jest dużym ułatwieniem dla robotów i pozwala na lepsze indeksowanie treści.
Dobra optymalizacja tekstu na stronie www jest zależna również od dopasowania treści do fraz kluczowych. Frazy takie najczęściej zawarte są w nagłówkach oraz na podstronach. Warto w miarę możliwości dostosować każdy tekst pod SEO, ponieważ to zwiększa pozycjonowanie strony. Pod audyt SEO podlega również analiza nagłówków H1, H2, H3 itd., które odpowiadają za segmentację tekstu.
Dzięki niemu można określić, czy strona jest dobrze pozycjonowana. Przykładowo, jeśli po wpisywaniu w wyszukiwarkę danej frazy zobaczysz, że Twoja strona wyświetla się w jednym z pierwszych wyników wyszukiwania, to oznacza, że jest ona dobrze zoptymalizowana. Jeśli jednak strona nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego wyniku lub w ciągu ostatnich miesięcy jej pozycja wyraźnie spadła, to audyt pozwoli wykryć elementy, które wymagają naprawy.
Z audytem SEO wiążą się również kwestie niebezpośrednio powiązane z treściami. Mowa tu na przykład o sezonowości witryny (tzw. trendy dla konkretnych zapytań, które mogą wzrastać w związku z wydarzeniem czy zapotrzebowaniem). Audyt SEO uwzględnia również optymalizację obrazków za pomocą alt i title (opisy wprowadzone do zdjęć, które również są uwzględniane przez roboty indeksujące). Ponadto do takiej analizy wykorzystuje się chociażby dane dotyczące certyfikatów SSL (informujących o zabezpieczeniu strony).
NOWY WYMIAR
Dobrze przygotowane strony to te, które zyskują. Zyskują zainteresowanie, interakcję, klientów…zyskują
Strony w Internecie działają na wielu poziomach. Staramy się docierać do wszystkich!
Zdobywamy uwagę, która rodzi chęć posiadania. Czego? Twoich produktów. Twoich usług. Niezależnie od sektora biznesu czy wielkości firmy – wyciśniemy ze stronyile tylko się da!
Kolejna istotna kwestia dotyczy optymalizacji strony ze względu na szybkość. Dziś dla wielu użytkowników szybkość ładowania się treści ma kluczowe znaczenie. Osoby korzystające z internetu przywykły już do szybkiego ładowania stron. Jeśli z jakiegoś powodu witryna nie ładuje się lub to ładowanie trwa bardzo długo, to konsument może zirytować się i zrezygnować z odwiedzenia danej strony. Niestety, zbyt wolne ładowanie poszczególnych elementów jest bardzo zniechęcające. Badania pokazują, że 0,1 sekundy opóźnienia może zmniejszyć sprzedaż aż o 1%! Dlatego właśnie tak ważne jest, by audyt strony internetowej uwzględnił również szybkość. Tę sprawdza się najczęściej za pomocą specjalistycznych narzędzi, takich jak na przykład Page Speed Insight. Kontrola stanu witryny pozwala określić, w jakim czasie dochodzi do pierwszego zrenderowania treści, czy grafiki na stronie mają odpowiedni format, czy nie są one zbyt duże oraz np. czy istnieje możliwość usunięcia nieużywanego kodu. Wiele z tych rzeczy to drobne elementy, z którymi amator nie będzie w stanie poradzić sobie w satysfakcjonujący sposób. Dlatego właśnie tak ważne jest, by audyt strony www przeprowadziła osoba o odpowiednim doświadczeniu.
To typ audytu, który niejako łączy się z tymi przedstawionymi poprzednio. Audyt UX skupia się przede wszystkim na użyteczności danej strony. Dzięki niemu przedsiębiorca zyskuje wiedzę na temat błędów na stronie (związanych np. z przekierowaniami, ale nie tylko) oraz ich wpływu na sprzedaż. Podczas sprawdzania użyteczności strony internetowej stosuje się listę wytycznych, którą dana witryna powinna spełniać. W ten sposób z łatwością można wskazać liczbę błędów do poprawy. Warto skorzystać z usług przeprowadzenia audytu przez agencję interaktywną. Dlaczego? To proste! Taka agencja jest w stanie zająć się nie tylko teorią, ale i praktyką. Po wyszczególnieniu wszystkich błędów i udostępnieniu audytu przedsiębiorcy, agencja może rozpocząć naprawę wszelkich niedziałających elementów. Taka usługa obejmuje nie tylko działania związane z kodem html czy szatą graficzną, ale również kwestię treści. Współpraca z profesjonalnymi copywriterami gwarantuje dostosowanie tekstu pod optymalizację SEO. W ten sposób zyskasz unikalne treści bogate we frazy kluczowe, które wpłyną na lepsze pozycjonowanie Twojej witryny.
Audyt pozwala na zwiększenie konwersji, a to jest zwykle najistotniejsza kwestia dla właścicieli firm. To dość zrozumiałe, niemniej warto zauważyć, że sam audyt jest zaledwie początkiem zmian na stronie www. Dzięki niemu można wylistować listę rzeczy do naprawienia, co jest istotnym początkiem zmian. Najważniejsza pozostaje jednak kwestia ich przeprowadzenia, dlatego warto podjąć współpracę z firmą, która nie tylko wykryje błędy, ale również naprawi wszelkie nieprawidłowości.
Audyt gwarantuje możliwość zbadania strony www z wielu różnych perspektyw. W to wlicza się nie tylko treści i wygląd strony, ale też w przypadku sklepu prezentację poszczególnych produktów. To istotne kwestie – pamiętajmy o tym, że większość osób jest wzrokowcami, dlatego zarówno szata graficzna, jak i przedstawienie produktów odgrywają ogromną rolę. Inna ważna kwestia dotyczy responsywności strony. Przedsiębiorcy powinni pamiętać o tym, że coraz więcej klientów decyduje się na zakupy przez smartfona. Strony internetowe oraz sklepy powinny być dostosowane do możliwości osób przeglądających witryny na telefonach – to zwiększa szansę na zdobycie nowych klientów i poprawę konwersji. Audyt stron www gwarantuje również wskazanie miejsc, które wymagają ulepszenia od strony technicznie. Liczne wtyczki czy nadpisanie dostępnego kodu mogą ułatwić indeksowanie treści lub przyspieszyć działanie strony. Z perspektywy odbiorcy takie działania mają ogromne znaczenie. Przeprowadzenie audytu oraz podjęcie naprawy wskazanych błędów gwarantuje zdobycie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży i polepszenie widoczności strony. Pamiętajmy o tym, że takie działanie nie dzieją się z dnia na dzień. Dlatego właśnie tak ważne jest, by współpracę przy audycie i projektowaniu stron internetowych podjąć z doświadczoną firmą. Agencja marketingowa zajmie się przygotowaniem listy rzeczy do poprawienia, a następnie będzie sukcesywnie uzupełniać Twoją witrynę tak, by pozbyć się wszystkich błędów. To najlepszy sposób na zwiększenie widoczności strony i jej zoptymalizowanie. Zachęcamy do skontaktowania się z naszą agencją marketingową w Poznaniu. Gwarantujemy przeprowadzenie kompleksowego audytu zarówno dla stron, jak i dla sklepów internetowych. Nie musisz wychodzić z domu, by zamówić naszą usługę – wystarczy kontakt telefoniczny lub mailowy! Po przygotowaniu audytu możemy zaproponować wdrożenie zmian od razu. Dzięki temu Twoja strona szybciej zacznie działać w sposób prawidłowy!