Optymalizacja

Stron internetowych

Optymalizacja stron internetowych stosowana jest w celu poprawy jakości witryny. Jest ona widoczna zarówno z perspektywy użytkownika, jak i robotów odpowiadających za indeksowanie treści w wyszukiwarkach. Strony www, które nie przeszły optymalizacji, są znacznie gorzej pozycjonowane. Jeśli więc nie chcesz stracić klientów i cierpieć na skutek zmniejszonej sprzedaży, zachęcamy do zapoznania się z tą usługą.

Optymalizacja stron internetowy: co oznacza?

„Optymalizacja” brzmi dość ogólnie, ale warto podkreślić, że kryje się za nią szereg działań, które należy zastosować po to, by witryna pozostawała jak najbardziej sprawna. Optymalizację bardzo często wprowadza się jeszcze na etapie projektowania stron internetowych, dotyczy to jednak nowych witryn. Starsze, już kilkuletnie, mogły nigdy nie przejść takiej optymalizacji i to może odpowiadać za ich słabsze wyniki osiągane w wyszukiwarkach.

 

Co dokładnie kryje się za słowem optymalizacja? Jej pierwszym elementem jest audyt strony www. Dzięki takim działaniom można wyszczególnić wszystkie elementy witryny, które wymagają naprawienia lub odświeżenia. Bardzo ważne jest to, by audyt był możliwie jak najbardziej szczegółowy. Powinien on uwzględnić wszystko – kod html, szybkość strony, treści i dostosowane ich pod SEO, szatę graficzną, jakość zdjęć, przejrzystość strony oraz jej funkcjonalność z perspektywy użytkownika.

Po zebraniu niezbędnych danych rozpoczyna się optymalizacja strony www. Jednym z jej elementów jest zadbanie o witrynę od strony technicznej. To oznacza między innymi konieczność skontrolowania indeksacji. Jest ona niezbędna dla wyszukiwarek internetowych. To właśnie w nich użytkownicy wpisują poszczególne hasła czy frazy kluczowe, dzięki którym mogą dotrzeć na Twoją stronę. W sytuacji, gdy dana witryna nie jest zaindeksowana prawidłowo, nie będzie wyświetlać się konsumentom. To prowadzi do tego, że ruch na stronie praktycznie oscyluje wokół zera, a wraz z nim sprzedaż internetowa. Indeksacja musi być przeprowadzona w sposób prawidłowy. Nie da się więc mówić o odpowiedniej optymalizacji bez zadbania o indeksację danych. Wykorzystujemy do tego doskonałą znajomość Google Search Console oraz Google Analytics, dzięki czemu możemy na bieżąco kontrolować postępy indeksacji z tygodnia na tydzień.

Kolejnym istotnym elementem jest zadbanie o szeroko pojęte meta dane. Obejmują one zarówno zoptymalizowanie tytułów strony pod wyszukiwarki, jak i opisy stron z uwzględnieniem słów kluczowych. To te treści, z którymi ma do czynienia użytkownik po wpisaniu danej frazy do wyszukiwarki. Bardzo ważne jest więc to, by były one jak najbardziej zachęcające i wyróżniające się na tle konkurencji. Z meta danymi wiąże się zresztą inna kwestia, która wykracza nieco poza kwestię techniczną, a dotyka bardziej meritum, a mowa oczywiście o treściach.

Optymalizacja tekstów na strony internetowe

Treści są bardzo wdzięcznym materiałem do optymalizacji. Można dowolnie modyfikować je, dodając frazy kluczowe, po którym użytkownicy trafiają na Twoją witrynę. Optymalizacja ta może dotyczyć praktycznie każdego tekstu na stronie www. Obejmuje opisy produktów, informacje o firmie, aktualności a także teksty na blogu. Pod tym względem zdecydowanie nie warto się ograniczać – im więcej treści, tym lepiej dla robotów indeksujących Google. Optymalizacja strony powinna więc uwzględnić też regularne odświeżanie treści. To dobry moment na to, by pomyśleć o założeniu firmowego bloga. Treści umieszczane na blogach świetnie nadają się do zamieszczania w nich długich, szczegółowych fraz kluczowych. Są one zdecydowanie mniej eksploatowane niż te krótsze i mogą zagwarantować więcej wejść na Twoją stronę, a to też przekłada się na konwersję sprzedaży.  Optymalizacja tekstów na stronę internetową obejmuje również opracowanie nagłówków H1-H6, które sprawiają, że tekst jest czytelniejszy, a jego poszczególne partie lepiej wyróżnione.

Dlaczego warto? Ponieważ dobry tekst na strony internetowe musi dziś przyciągać nie tylko użytkowników internetu, ale również roboty z wyszukiwarek. Obie te rzeczy łączą się –  hasła, które wpisuje konsument podczas poszukiwań, będą podstawą dla robotów indeksujących do wyświetlenia strony. Warto więc zadbać o to, by na Twojej witrynie nie zabrakło niezbędnych fraz kluczowych, które pomogą zadbać o lepszą widoczność marki w sieci.

Optymalizacja struktury strony www

Teksty to zaledwie początek – aby strona działała prawidłowo, należy zadbać również o jej strukturę. Mowa tutaj między innymi o usunięciu wszelkich duplikatów. Duplikaty stron zdarzają się na skutek wprowadzenia zmian w sposób nieprawidłowy. Dzieje się tak na przykład podczas instalacji kodu SSL. Jeśli zostanie on źle zainstalowany, to strona będzie zduplikowana, a roboty indeksujące wykryją błąd. Inne nieprawidłowości dotyczą na przykład duplikacji meta tagów. Dzięki odpowiednio przeprowadzonej optymalizacji pozbędziesz się wszystkich podwójnych treści i tym samym strona będzie lepiej pozycjonowana.

 

Jednym z elementów struktury strony są linki; oczywiście, optymalizacja nie pomija również ich. Dobre linki bywają nazywane przyjaznymi – wspierają one stronę w procesie pozycjonowania, dlatego używanie ich przynosi pozytywne efekty. Przeciwieństwem takiego linkowania są tak zwane linki nieprzyjazne. Proces optymalizacji uwzględnia usunięcie ich lub przekierowanie na linki, które w wyszukiwarkach będą uznane za bezpieczne.

NOWY WYMIAR

Doznań.

Dobrze przygotowane strony to te, które zyskują. Zyskują zainteresowanie, interakcję, klientów…zyskują

Twoje pieniądze.

Strony w Internecie działają na wielu poziomach. Staramy się docierać do wszystkich!

Zdobywamy uwagę, która rodzi chęć posiadania. Czego? Twoich produktów. Twoich usług. Niezależnie od sektora biznesu czy wielkości firmy – wyciśniemy ze strony ile tylko się da!

Optymalizacja

Stron internetowych

Warto podkreślić, że podczas tworzenia stron www powinno się również uwzględniać odpowiednią prędkość strony. Niestety, wiele osób tego nie robi, co wpływa na późniejsze pozycjonowanie. Optymalizacja witryny pozwala na poprawę szybkości dzięki zainstalowaniu odpowiednich wtyczek, przekonwertowaniu zbyt dużych obiektów graficznych i usunięciu zbędnych elementów kodowania. To proces, którym powinny zająć się osoby doświadczone. Optymalizacja prędkości strony wymaga dobrej znajomości kodowania, ponieważ części elementów nie da się przyspieszyć bez nadpisania kodu.

 Kolejnym, ale nie mniej ważnym elementem optymalizacji jest responsywność. Badania pokazują, że coraz większa grupa użytkowników decyduje się nie tylko przeglądać sieć za pomocą smartfonów, ale również wykorzystywać je do robienia zakupów. Bardzo ważne jest więc, by strona www została dostosowana do mniejszych urządzeń elektronicznych. Responsywność bardzo pozytywnie wpływa też na pozycjonowanie. Specjaliści SEO podkreślają, że strony, na których stosowane są zasady optymalizacji względem smartfonów czy tabletów, osiągają wyższe wyniki w wyszukiwarkach, co też przekłada się na lepszą sprzedaż.

 

Optymalizacja i projektowanie stron www: dlaczego warto?

Optymalizacja umożliwia zarówno ogólne, jak i bardziej szczegółowe spojrzenie na stronę. Ogólne skupia się wokół poprawy funkcjonalności całej strony. Takie działania pomagają znaleźć np. niedziałające linki, błędne przekierowania, zbędne duplikaty czy zbyt wolne ładowanie treści, które mogłoby zniechęcić użytkownika do korzystania ze strony. Szczegółowe działania umożliwiają wychwycenie tych błędów np. w kodzie strony i nadpisanie ich, by całość działała bez zarzutu. Warto podkreślić, że optymalizacja ma ogromny wpływ na ruch na stronie. Responsywna, dobrze zoptymalizowana strona, na której uwzględniono również miejsce na SEO będzie osiągać świetne wyniki w wyszukiwarkach nawet bez zastosowania płatnych reklam. Oczywiście, takiego działania nie osiągnie się z dnia na dzień, jednak im wcześniej wprowadzisz zmiany na stronie, tym szybciej będziesz mógł cieszyć się doskonale zoptymalizowaną stroną. Warto przy tym pamiętać o tym, że optymalizacja musi być poprzedzona porządnym audytem. Pozwoli on wyszczególnić wszystkie błędy na stronie. Jeśli Twoja witryna nie była aktualizowana od lat, to najpewniej takich błędów jest bardzo dużo. Warto więc zlecić optymalizację agencji interaktywnej, która zajmie się wszystkim od podstaw. Nasze działania wokół strony obejmują zarówno kwestie techniczne, jak i przygotowanie poszczególnych treści na stronę internetową. Działamy zgodnie z zasadami SEO, dlatego zadbamy o lepszą widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce. Z tym oczywiście wiąże się też zwiększenie sprzedaży, a to w końcu na tym najbardziej zależy wielu przedsiębiorcom.  Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, to zachęcamy do kontaktu. Zadbamy o przeprowadzenie profesjonalnego audytu, a następnie wdrożymy optymalizację. Po przeprowadzeniu niezbędnych zmian przedstawimy Ci raport z działań, który uwzględni również wyeliminowane błędy. Na życzenie klienta możemy zadbać również o dopisanie dodatkowych treści czy stworzenie nowych podstron, takich jak na przykład blog. Nasi copywriterzy mogą zadbać również o przygotowanie nowych, profesjonalnych opisów produktów do Twojego sklepu internetowego. Skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo, by jeszcze dziś rozpocząć zmiany na stronie www! Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą naszej agencji marketingowej.