Tworzenie
Tworzenie
Czym jest landing page? To nic innego jak pojedyncza strona internetowa, która służy konkretnemu celowi. Landing page wyróżnia się krótkim komunikatem, w którym powinna być zawarta odpowiedź na pytania: Co?, Dla kogo?, Dlaczego warto? Jak można to zyskać?. W przeciwieństwie do rozbudowanych witryn, które mogą zawierać wiele informacji i pełną ofertę, landing page zwykle skupia się na promocji jednego produktu. Strony lądowania bardzo często stosuje się też w kampaniach reklamowych całej serii produktów, które wyróżniają się np. określoną stylistyką.
Jak zostało wspomniane powyżej, landing page bywa niezwykle przydatne podczas wprowadzania nowego produktu na rynek. Dzięki takiej stronie można przekonać konsumenta do wykonania określonej akcji. Landing page od kilku lat są stosowane na szeroką skalę, ponieważ gwarantują skuteczność kampanii. To znacznie lepsze rozwiązanie niż zamieszczanie zwykłej informacji na standardowej stronie www. Klasyczna witryna marki zwykle jest bogata w różne informacje, począwszy od tych sprzedażowych, przez blogowe, związane z aktualnościami, regulaminami itd. Z tego względu informacje o nowościach mogą zniknąć pod natłokiem informacji. Przy landing page nie ma tego problemu. Na stronie znajdują się wyłącznie informacje dotyczące nowego produktu. Co więcej, strony lądowania można też z powodzeniem stosować jeszcze przed pojawieniem się danej rzeczy na rynku. Landing page może zachęcać odbiorcę do zapisania się na listę mailingową, dzięki której jako pierwszy otrzyma powiadomienie o pojawieniu się produktu w sklepie internetowym. W ten sposób zainteresujesz konsumenta nową ofertą i zachęcisz go do dołączenia do ekskluzywnego grona. Oczywiście, aby dana osoba poczuła się zainteresowana Twoją ofertą, musi spotkać się z mocnym, angażującym komunikatem.
Wspomniany już newsletter to kolejny dobry powód, dla którego warto zdecydować się na landing page. Tworzenie strony www sprawdza się w tym przypadku o tyle, że dzięki osobnej witrynie można w jednym miejscu zawrzeć dużą, widoczną informację o korzyściach wynikających z zapisania się do mailingu. Niektórzy twórcy decydują się w zamian udostępnić darmowe treści, na przykład e-book powiązany z branżą, którą zajmują się na co dzień.
Landing page bywa też przydatny w sytuacji, gdy chcesz zachęcić użytkownika do zapisu na webinar. Na tego typu stronach firmy bardzo często oferują użytkownikom coś w zamian za wykonanie akcji. Poza wspomnianym już e-bookiem, może to być na przykład darmowy fragment książki (za którą normalnie trzeba zapłacić).
Przede wszystkim: zwiększoną konwersję! Projektowanie stron internetowych w formie landing page gwarantuje o wiele wyższą skuteczność (w porównaniu do stron klasycznych). I nic w tym dziwnego – strona lądowania jest po prostu nastawiona na określoną akcję. Na takiej stronie nie umieszcza się zbędnych informacji czy podstron. Wszystko powinno zostać zawarte na krótkim, jasno przedstawionym komunikacie.
Strona lądowania będzie skuteczna tylko wtedy, gdy zostanie wyposażona w niezbędne elementy. W internecie znajdziesz symulatory tworzenia stron lądowania, które można zrobić na własną rękę, my jednak polecamy skorzystanie z usług agencji marketingowej. Dlaczego? Projektowanie strony internetowej, nawet jakiej jak landing page, powinno pozostawać spójne z dotychczasowymi wizerunkiem marki. To ważne, ponieważ takie działania bardzo korzystnie wpływają na rozpoznawalność. Bardzo istotne jest zastosowanie przyciągającej wzrok grafiki – dobrze by było, gdyby została ona spersonalizowana pod Twoje potrzeby. Niestety, symulator tego nie zapewni, a firma marketingowa może dopasować materiały graficzne indywidualnie do Twojej marki. Pamiętajmy również o tym, że większość osób jest wzrokowcami. Dodalibyśmy – przebodźcowanymi wzrokowcami. Grafika na landing page powinna być więc na tyle wyrazista, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Dziennie jest on ‘atakowany’ wieloma ofertami czy reklamami, dlatego szata graficzna odgrywa ogromne znaczenie. Musi wyróżniać się spośród ofert konkurencji i być na tyle zapadająca w pamięć, by konsument nie wahał się podjąć decyzji.
Nie da się ukryć, że na stronach lądowania design odgrywa ogromne znaczenie. O ile takie strony zwykle są dość minimalistyczne (w końcu przestawia się na nich niewielką treść), to jednak powinny zostać zaprojektowane w sposób profesjonalny, by budziły zaufanie i zachęcały do konwersji. Na stronie lądowania niezaprzeczalnie powinno znaleźć się logo Twojej marki. Dzięki temu strona zostanie skojarzona z działaniami rozpoznawalnego już dla wielu klientów środowiska. A dla tych, którzy do tej pory nie mieli okazji zapoznać się z Twoją ofertą, będzie to działanie utrwalające, bardziej na poziomie „świadomości marki”.
Call to Acton (CTA) to element, bez którego landing page nie istnieje. Tak zwane wezwanie do akcji często przedstawia się jako duży przycisk, który zachęca np. do zapisania się do newslettera czy na listę osób oczekujących. CTA musi być duże i musi się wyróżniać – bez zachęty nie ma mowy o skutecznej konwersji. Dla nas wezwanie do akcji to kolejny argument za tym, by zlecić tworzenie strony internetowej w tylu landing page agencji interaktywnej. Wezwanie do działania przyniesie sukces tylko wówczas, gdy będzie zachęcające i sprawne. Jeśli z powodu błędu CTA nie zadziała, pieniądze wydane na landing page pójdą na marne. Dlatego właśnie najlepiej zlecić to profesjonalistom, którzy zajmą się realizacją od początku do końca.
Bardzo ważnym elementem landing page jest nagłówek. To w nim powinny zawrzeć się najważniejsze informacje o usłudze/ produkcie, dzięki którym konsument może zadecydować, czy jest zainteresowany ofertą, czy nie. Nagłówek powinien być zwięzły, zachęcający i pokazujący korzyść. Tutaj potrzeba przede wszystkim mocnych haseł reklamowych. Warto skorzystać z pomocy agencji interaktywnej, która pomoże stworzyć nagłówki nie do przeoczenia.
W sytuacji, gdy landing page ma zachęcać do zapisania się np. na newsletter, na stronie należy zamieścić formularz. Dzięki niemu można zebrać dane kontaktowe od klienta. Warto jednak podkreślić, ze projektowanie formularza również nie jest tak łatwą sprawą, jak mogłoby się wydawać. Dodanie zbyt wielu okienek do projektu sprawi, że odbiorca może poczuć się zniechęcony i zrezygnuje z uzupełniania danych. Niektóre firmy próbują ograć formularze w niebanalny sposób, dodając np. w opisie zabawne uwagi. Formularz to element, który również można z powodzeniem dostosować do indywidualnych warunków danego biznesu. Wystarczy kreatywność i fachowe podejście, a tego nam nie brakuje!
NOWY WYMIAR
Dobrze przygotowane strony to te, które zyskują. Zyskują zainteresowanie, interakcję, klientów…zyskują
Strony w Internecie działają na wielu poziomach. Staramy się docierać do wszystkich!
Zdobywamy uwagę, która rodzi chęć posiadania. Czego? Twoich produktów. Twoich usług. Niezależnie od sektora biznesu czy wielkości firmy – wyciśniemy ze strony ile tylko się da!
To możliwe! Automatyzacja wiele ułatwia, ale w tym przypadku zawsze stawiamy na indywidualne podejście do klienta. Wszystkie nasze landing page oraz strony internetowe projektujemy w taki sposób, by dobrze wpisywały się w stylistykę wybranej firmy. Dbamy o spójność, ale i o funkcjonalność. Wiemy, jakich elementów nie może zabraknąć na stronie lądowania. Jednocześnie oferujemy możliwość skorzystania z usług naszych profesjonalnych copywriterów, którzy stworzą wyjątkowe i zachęcające hasła z uwzględnieniem Call to Action. Dzięki temu zyskujesz pewność, że Twoja strona lądowania będzie nie tylko estetyczna i przyciągająca wzrok, ale również skuteczna.
Czy warto zamówić landing page? Co do tego nie mamy żadnych wątpliwości! Na życzenie klienta możemy również przeprowadzić całą analizę kampanii reklamowej połączonej z wybraną stroną lądowania. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim możemy zmierzyć współczynnik porzucenia formularza oraz sprawdzić cały współczynnik odrzuceń. To też daje informacje na przyszłość, przydatne do planowania kolejnych kampanii. Monitorowanie statystyk ułatwia dostosowanie stron lądowania do reakcji konsumentów.
Nie wiesz, jak zacząć? To proste! Skontaktuj się z nami! Zbierzemy niezbędne informacje na temat Twojego produktu, usług lub oczekiwań względem landing page. Następnie rozpoczniemy przygotowania projektu, który możemy modyfikować zależnie od Twoich oczekiwań. Finalnie otrzymasz profesjonalnie zaprojektowaną, skrojoną na miarę stronę lądowania. Dbamy o pełne zadowolenie klientów, dlatego w ramach usługi możemy też zaproponować wsparcie copywritera oraz dodatkowe usługi związane na przykład z marketingiem wokół danej serii produktów. Wystarczy skontaktować się z nami, by ustalić szczegóły! Cenimy sobie wygodne usługi i taką też proponujemy Tobie. Nie musisz nawet wychodzić z domu – wystarczy wysłać maila lub skontaktować się telefonicznie!