fbpx
 

Chatboty – nowy sposób komunikacji marek z klientami

chatbot facebook

Chatboty – nowy sposób komunikacji marek z klientami

Jednym z kluczowych elementów każdego biznesu jest dobrze prowadzona obsługa klienta. Dzięki nowym, dostępnym obecnie technologiom, sposób komunikacji marek z klientami przechodzi prawdziwą rewolucję. Sprzedaż produktów i usług doskonale wspierają takie rozwiązania, jak choćby chatboty. Jak działają? Dlaczego warto z nich skorzystać? Dzisiaj o tym!

 

Czym są chatboty? 

Chatboty, czyli programy oparte na przyjętych regułach, wykorzystujące sztuczną inteligencję, to swojego rodzaju wirtualni asystenci. Ich zadaniem jest rozmowa z internautą przebywającym na danej stronie poprzez znajdujący się na niej specjalny interfejs czatu. Jednymi z najskuteczniejszych są chatboty dostępne w aplikacji Facebook Messenger, które na szeroką skalę wykorzystują firmy z wielu branż. Nie bez powodu, bo chatboty oferują im wiele możliwości – nie tylko odpowiadają na zapytania klientów, ale również informują o promocjach, rekomendują produkty, dokonują rezerwacji czy nawet zamawiają jedzenie. Dzięki chatbotom klienci szybko i wygodnie otrzymują wszelkie informacje, niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej, co bezpośrednio przekłada się na zyski firmy. 

Dlaczego warto komunikować się z klientami przez chatboty? 

Pozytywny wpływ na wzrost sprzedaży to nie jedyna zaleta chatbotów. Warto wziąć pod uwagę, że dzięki wirtualnym asystentom, firmy mogą oszczędzać zarówno swój czas, jak i pieniądze. A to dlatego, że pomocą chatbotów możliwe jest zmniejszenie nakładów potrzebnych na zatrudnienie fizycznych pracowników. Zgodnie z szacunkami, chatboty są w stanie obsłużyć nawet do 70 % zadań, jakie spoczywają na tradycyjnych działach obsługi klienta! Co nie bez znaczenia, na płynność komunikacji przez chatboty nie ma wpływu liczba zapytań składanych w danym momencie. A jak wiadomo, szybka odpowiedź w obecnych czasach może mieć kluczowych wpływ na zatrzymanie klienta, który nie chce tracić czasu na uzyskanie potrzebnych informacji. Poza tym warto pamiętać, że poza komunikacją na chatbocie, klienci – zwłaszcza ceniący osobisty kontakt z człowiekiem – mogą zawsze otrzymać kontakt do konkretnej osoby bądź skontaktować się z nią bezpośrednio z poziomu Messengera.

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!

Nie znaleziono żadnych pól.