fbpx
 

Dlaczego warto aktualizować treści na stronie firmowej?

prowadzenie social media cennik

Dlaczego warto aktualizować treści na stronie firmowej?

Utworzenie firmowej strony to tylko jeden z wielu kroków w stronę lepszej widoczności marki w sieci. Kolejny etap to aktualizacja treści firmowych, która jest absolutnie niezbędna do pozycjonowania. Bez tego trudno wyobrazić sobie regularne docieranie do nowych klientów i budowanie pozycji w rankingach. Dowiedz się, dlaczego warto aktualizować treści na stronie internetowej!

 Aktualizacja treści na stronie www – kiedy warto?

Najkrócej mówiąc – zawsze! Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep online, czy po prostu posiadasz stronę opartą o dane kontaktowe – rozwijanie treści w obu przypadkach tylko Ci pomoże. Aby strona miała szansę na osiągnięcie wysokiej, stabilnej pozycji w rankingach, musi być stale aktualizowana. Wyszukiwarka Google promuje strony, które stawiają na publikację regularnych, świeżych treści. Oczywiście warto podkreślić, że powinien być to content wysokiej jakości – ale o tym szerzej opowiemy poniżej.

Aktualizacja treści dotyczy nie tylko bieżącego uzupełniania wpisów blogowych czy opisów produktów, ale też drobiazgów, które zapewnią Twojej firmie pełną transparentność. Mogą to być np. informacje o zmianie godzin otwarcia sklepu stacjonarnego, informacje o nowych sposobach dostawy, zwrotów, itd. Takie małe aktualizacje mają duże znaczenie z punktu widzenia potencjalnego konsumenta.

Jakie treści lubią wyszukiwarki?

Wyszukiwarka Google ceni sobie przede wszystkim teksty SEO, czyli uwzględniające optymalizację. Nie oznacza to jednak, że artykuły powinny być pisane wyłącznie pod roboty wyszukiwarki. Wprost przeciwnie – treści tworzymy zawsze w taki sposób, by w pierwszej kolejności były klarowne dla czytelników, a dopiero potem dla wyszukiwarek. To jednak nie wyklucza stosowania dobrego SEO. Warto po prostu pamiętać o prostym języku, który będzie czytelny również dla użytkowników. A jeśli stosujesz frazy, to zwróć uwagę na ich odmianę – nieodmienione frazy wyglądają bardzo sztucznie i przez to trudniej rozszyfrować tekst. Spokojnie, roboty wyszukiwarek Google świetnie sobie poradzą z odmianami, dlatego nie musisz sztywnie trzymać się wyłącznie mianowników.

A co rzeczywiście lubią wyszukiwarki? Z pewnością treści unikalne, dlatego unikaj kopiowania tekstów z innych stron. Roboty wyszukiwarki Google nie znoszą duplikatów – im więcej będzie ich na stronie, tym bardziej witryna zacznie spadać w rankingach.

Wyszukiwarki doceniają też teksty, które spełniają wymagania „Topical Authority”. Tak nazywa się wskaźnik, który ocenia optymalizację pod kątem przekazania jak najbardziej wartościowej wiedzy. I choć nie jest to oficjalny czynnik rankingowy Google, to jednak warto wziąć go pod uwagę. Topical Authority sprawdza, na ile opublikowana treść wyczerpuje temat – i z tego względu zalecamy wstawiać na bloga artykuły długie i konkretne, właśnie po to, by zostały docenione przez roboty wyszukiwarek.

Treści, które dobrze pozycjonują się w Google, to również te z odpowiednim podziałem tekstu na nagłówki i akapity. Warto dbać o dodawanie nagłówków H1-H6 i używanie w nich słów kluczowych. Dzięki temu tekst staje się też bardziej czytelny dla odbiorcy. W dłuższych tekstach dobrze sprawdzają się również fragmenty z wypunktowaniem, cytaty czy infografiki, które nieco rozbijają tekst i sprawiają, że jest on łatwiejszy w odbiorze.

Google z całą pewnością lubi też treści ponadczasowe. Tu warto zwrócić uwagę zwłaszcza na tzw. artykuły evergreen. To treści, które pozostają aktualne niezależnie od pory roku czy upływu lat. Przykładowo, mogą to być artykuły, które omawiają takie tematy, jak: „naturalne sposoby na przeziębienie”, „budowa domu krok po kroku”, „rozszerzanie diety dziecka”, „jak zrobić paznokcie hybrydowe w domu”. Takie treści zawsze będą chętnie czytane, dlatego jeśli zadbasz o stworzenie wartościowego contentu, to wyszukiwarki na pewno to docenią.

Zaktualizuj już istniejące treści

Zanim porwiesz się na pisanie nowych, długich artykułów, najpierw zadbaj o dopieszczenie tych treści, które już widnieją na stronie. Rozbuduj je o słowa kluczowe, zadbaj o podział tekstu na akapity i nagłówki. Uwzględnij również opisy alternatywne do zdjęcia (ALT). Jeśli prowadzisz sklep online, koniecznie zwróć uwagę na już istniejące opisy produktów. Tu szczególnie łatwo o duplikację treści, zwłaszcza, jeśli dane produkty różnią się od siebie np. tylko wymiarami. Zadbaj o nowe, świeże opisy, wzbogacone o słowa kluczowe i tworzone pod odbiorcę docelowego. To czasochłonne zajęcie, ale aktualizacja już istniejącej treści jest tak samo cenna, jak tworzenie zupełnie nowej.

Jeśli nie masz czasu na uzupełnianie treści, ale zależy Ci na podniesieniu widoczności witryny, zleć to agencji marketingowej. Nasza agencja marketingowa z Poznania specjalizuje się m.in. w optymalizacjach SEO oraz w copywritingu. Możemy sprawdzić Twoje dotychczasowe treści pod kątem językowym i zadbać o ich uzupełnienie.  Tworzymy treści unikalne, zgodne z zasadami SEO. Dzięki temu realnie wspierają one rozwój strony i poprawiają jej pozycję w wyszukiwarkach.

Jak często aktualizować treści na stronie www?

Jeśli chodzi o dodawanie nowych – tutaj warto jako minimum ustalić choć jedną, porządną publikację w miesiącu – choć oczywiście większa ilość też będzie bardzo mile widziana. Kwestia aktualizacji już istniejących treści jest tak naprawdę zależna od tego, na ile się one „zestarzały”. Jeśli np. stworzyłeś ranking najlepszych smartfonów do 1000 zł, to prawdopodobnie po dwóch latach będzie już mocno zdezaktualizowany. W takiej sytuacji warto przemyśleć napisanie artykułu na nowo lub przynajmniej uzupełnić go o bieżące treści. Zalecamy, by choć raz w roku zajrzeć do starszych wpisów i zastanowić się, którym przydałaby się aktualizacja. Samo uzupełnianie już istniejących treści nie zajmuje aż tak wiele czasu jak tworzenie nowych. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy w tym zakresie, warto zwrócić się do profesjonalnej agencji marketingowej, która zajmie się prowadzeniem bloga firmowego.

Narzędzia, które ułatwiają aktualizację treści

Aby ułatwić sobie pracę i osiągnąć wymierne rezultaty, warto wspierać się odpowiednimi narzędziami. Zaliczamy do nich m.in. Google Search Console, które świetnie obrazuje, jakim zainteresowaniem konkretne słowa kluczowe zamieszczone na Twojej witrynie konkretne słowa kluczowe. Ranking Google Search Console podpowie Ci też, jakich treści rzeczywiście szukają Twoi potencjalni klienci i na które słowa kluczowe warto stawiać w pierwszej kolejności.

Inne narzędzia, które mogą pomóc Ci ze słowami kluczowymi, to np. Senuto, Ahrefs czy Semstorm.

Jakie treści publikować na stronach www?

Nie masz pomysłu, jakie treści mógłbyś regularnie publikować? Poniżej mała podpowiedź!

Świetnym narzędziem, który daje duże pole do popisu, jest oczywiście blog firmowy. W zależności od tego, w jakiej branży pracujesz, możesz na nim publikować np.:

– realizacje z wykonanych usług,

– rankingi bestsellerowych produktów,

– prezentowniki z uwzględnieniem produktów z twojego sklepu,

– case study,

– poradniki,

– historie „zza kulis” działania firmy.

Oczywiście to tylko mała próbka tego, o czym możesz pisać. Przy wybieraniu potencjalnych tematów, warto przede wszystkim zerknąć na słowa kluczowe i o nie opierać rozbudowanie tematów. Na blogach firmowych świetnie sprawdzają się tzw. „long tail”, czyli słowa kluczowe z długim ogonem. Na ich bazie możesz spokojnie stworzyć cały wpis. Jak to zrobić? Spójrz na przykładowe długie ogony dla hasła „restauracja w Poznaniu”. Taką frazę możemy rozbudować w następujący sposób: „klimatyczna restauracja w poznaniu”, „restauracja w Poznaniu przyjazna dzieciom”, „restauracja w centrum Poznania”, „restauracja z kącikiem dziecięcym w Poznaniu”. Do każdego z tych haseł można stworzyć długi, wyczerpujący przewodnik po ciekawych restauracjach z Poznania, które spełniają owe założenia.

Komu zlecić tworzenie bloga firmowego?

Jeśli nie chcesz przepalić budżetu ani tracić czasu na samodzielną twórczość, najlepiej zlecić tworzenie bloga firmowego profesjonalistom. Nasza agencja marketingowa ma duże doświadczenie w tworzeniu blogów firmowych dla różnych branż. Jeśli liczysz na treści, które będą kreatywne, poprawne pod kątem językowym oraz zgodne z zasadami SEO, to nie mogłeś trafić lepiej. Zapraszamy do zapoznania się z nasza pełną ofertą. A jeśli interesuje Cię temat tworzenia treści na strony www, zajrzyj też do naszych poprzednich wpisów, np. : „Czym jest evergreen content i dlaczego warto go wykorzystywać?”, „Spadek pozycji w Google. Jakie są przyczyny?”. Na naszym blogu możesz zapoznać się również ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi pozycjonowania, SEO czy prowadzenia profili w social mediach.

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!