20 cze Jak pozycjonować wizytówkę w profilu firmy Google?
Bezpłatny Profil firmy w Google (dawniej nazywany Google Moja Firma) to doskonałe narzędzie do promowania swojego przedsiębiorstwa. Dzięki aktualizacji profilu możesz przedstawić potencjalnym klientom wszelkie dane o Twojej działalności. To uławia odnalezienie choćby fizycznego adresu danego lokalu. Chcesz wiedzieć, jak dobrze wypozycjonować swoją wizytówkę w Google? Zapoznaj się z naszym artykułem!
Czym jest wizytówka Google?
Wizytówka Google, obecnie nazywana Profil Firmy w Google, to nic innego jak zbiór informacji o Twoim przedsiębiorstwie znajdujący się w wyszukiwarce oraz w mapach Google. Dzięki takiej internetowej wizytówce odbiorcy mogą z łatwością znaleźć najważniejsze informacje o danej firmie.
W wizytówce można zamieścić między innymi godziny otwarcia, nazwę firmy i jej adres, dane kontaktowe (telefon, adres witryny). Aby wizytówka zebrała jak najwięcej wyświetleń, warto zawrzeć w niej również dane szczegółowe, dotyczące charakteru usług (np. korepetycje online) oraz kategorię, np. salon manicure i pedicure. Zwróć też uwagę na „menu” – to idealne narzędzie nie tylko dla gastronomii. W menu możesz zawrzeć również cennik usług, dzięki czemu klient zyska dostęp do najważniejszych informacji.
Nie zapomnij również o uzupełnieniu opisu firmy. To właśnie w tym miejscu możesz umieścić odpowiednie słowa kluczowe, które ułatwią użytkownikom dotarcie do Twojego biznesu. Opis powinien być zwięzły i wypełniony najważniejszymi informacjami – unikaj szczegółowej historii czy porad – to nie blog. Zbyt długi, nieczytelny opis może zniechęcić użytkownika do dalszego zapoznawania się z Twoją wizytówką.
Na koniec warto pamiętać o dodaniu logo w dobrej rozdzielczości oraz zdjęć, które pokażą firmę zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dzięki temu ułatwisz potencjalnym klientom dotarcie do Twojego biznesu. Ciekawą opcją jest też dodanie wirtualnego spaceru, dzięki któremu użytkownik może obejrzeć dokładnie obejrzeć daną lokalizację. To może być przydatna opcja np. w przypadku hoteli czy innych punktów noclegowych.
Wizytówka w profilu Google Moja firma – dlaczego warto?
To proste – poszukiwania usług opierają się teraz głównie o wyszukiwarki internetowe. Jeśli Twojej firmy zabraknie w wyszukiwarce, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że użytkownicy po prostu do niej nie dotrą. Gdy dana osoba będzie np. szukać lokalnego fryzjera, to najpewniej wpisze w wyszukiwarkę np. Fryzjer Winogrady. Wówczas Google na podstawie zebranych informacji z Profilu Firmy wskaże najbliższe lokalizacje salonów fryzjerskich na tym osiedlu. Gdy zadbasz o stworzenie pełnej, czytelnej wizytówki, zwiększysz szansę na odkrycie Twojego salonu przez nowych klientów. Tu należy wspomnieć też o wpisywaniu nazwy danego salonu/ usługi ORAZ słów kluczowych. Warto uwzględniać je w profilu, bo dzięki temu ułatwiasz robotom wyszukiwarek dotarcie do Twojego biznesu.
Co ważne – założenie Profilu Firmy w Google jest całkowicie darmowe. To prosty sposób na podniesienie pozycjonowania swojej firmy w najpopularniejszej wyszukiwarce. Naprawdę żal byłoby z niego nie skorzystać!
Dodatkowo wielu użytkowników przed wybraniem danej usługi decyduje się zapoznać z opiniami innych klientów, które można znaleźć właśnie pod wybraną wizytówką. Jeśli Twój lokal zbierze dużo pozytywnych opinii, stanie się tym samym godny zaufania w oczach nowych, potencjalnych klientów.
I wreszcie argument, którego nie można zignorować – zainteresowanie lokalnym rynkiem rośnie coraz bardziej. Założenie Profilu Firmy w Google to prosty sposób na darmowy rozwój lokalnego SEO. Lokalność ma zresztą ogromne znaczenie w przypadku firm, które nie działają np. wysyłkowo i nie prowadzą sklepu online. W tym przypadku powinieneś szczególnie zwracać uwagę na to, by stawiać na rozwój lokalnego pozycjonowania.
Google Moja firma – jak założyć konto krok po kroku?
Aby założyć Profil Firmy, należy posiadać osobiste konto w Google. Wówczas wystarczy zalogować się na nie i kliknąć „Dodaj swoją firmę” w Mapy Google. Na kolejnym etapie należy wpisać nazwę firmy i zgłosić prawo do niej – na tym etapie trzeba będzie przejść przez weryfikację, by potwierdzić, że rzeczywiście jesteś właścicielem danej firmy.
Weryfikację można przeprowadzić na kilka sposobów, m.in. poprzez kod weryfikacyjny otrzymany na telefon czy e-mail. Można również wysłać pocztą własną wizytówkę na adres podany przez Google. Dzięki potwierdzeniu prawa do danej firmy, zyskasz możliwość edytowania wizytówki, a także odpisywania na komentarze.
Co wpływa na pozycjonowanie Profilu Firmy w Google?
Aby Twój biznes mógł pochwalić się wysoką pozycją w Google, warto dbać o jego pozycjonowanie. Pomagają w tym aktualizacje. Dbaj o to, by wizytówka była jak najbardziej aktualna względem rzeczywistości. Zmieniłeś godziny pracy? Uwzględnij to! A może planujesz zamknąć sklep w piątek po Bożym Ciele? Nie zapomnij umieścić w wizytówce odpowiedniej adnotacji. Dzięki temu osoby poszukującego danego sklepu czy usługi zyskają klarowną informację i nie będą zawiedzione, że sklep został zamknięty bez uprzedniego poinformowania klientów.
W pozycjonowaniu z pewnością pomaga też uzyskiwanie nowych, pozytywnych opinii od klientów. Warto zachęcać osoby, które dotychczas korzystały z Twoich usług, do podzielenia się opinią. Może w zamian zapewnisz kod rabatowy na kolejne zakupy? Pomyśl o odpowiedniej zachęcie, a być może uda ci się zmobilizować większą liczbę klientów do wystawienia nowych opinii.
Jeśli wysyłasz newslettery czy maile z podsumowaniem zakupów, to z pewnością warto też zachęcić osoby, które robiły zakupy online, do podzielenia się swoją opinią. Feedback jest ważny i wiele osób chętnie z niego skorzysta!
Warto pamiętać, by zbierać nowe opinie regularnie. Dla wielu osób liczą się zwłaszcza świeże opinie, np. z ostatniego miesiąca. Jeśli masz dużo opinii, ale sprzed trzech czy pięciu lat – zadbaj o ich aktualizację. Przez kilka lat wiele może się zmienić w przedsiębiorstwie – brak nowych opinii też może być jakąś opinią.
Pamiętaj, że w wizytówce czasem pojawiają się negatywne komentarze. Tak się zdarza nawet w najlepiej prowadzonym biznesie – nie zawsze mamy wpływ na odczucia innych ludzi. Warto jednak zachować rozwagę i nie dać ponieść się emocjom. Postaraj się odpowiadać na negatywne wpisy maksymalnie w ciągu doby – postaw na fakty i wiarygodność. Jeśli błąd faktycznie wynikał z Twojego niedopilnowania sprawy – przeproś. Wielu użytkowników z pewnością doceni pokorę i autentyczną chęć naprawy sytuacji.
Jeśli korzystasz z płatnych reklam Google Ads, to warto połączyć swoje konto reklamowe z Profilem Firmy. Dlaczego? Ponieważ dzięki temu możesz obniżyć koszty reklamowania się, a przy tym zwiększasz promocję swojej marki. To kolejny skuteczny sposób na poprawę pozycjonowania wizytówki.
Lepsze wyniki możesz osiągnąć również dzięki regularnemu publikowaniu wpisów na Profilu Firmy. Wykorzystaj je do przedstawiania nowości, informowania o sezonowych obniżkach czy o uzupełnieniu brakującego asortymentu. Regularne dodawanie wpisów zachęci stałych klientów do częstego zaglądania do Twojej wizytówki, a nowych do zapoznania się z ofertą.
Podsumowanie
Profil Firmy w Google to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozycjonowanie lokalnego SEO. Dzięki odpowiednio skonfigurowanej wizytówce, Twoja firma może wyskakiwać wysoko w wynikach wyszukiwania – dzięki temu zyskujesz bezpłatną reklamę!
Warto też wziąć pod uwagę fakt, że znaczna większość użytkowników szuka w Internecie opinii o danym miejscu czy usłudze przed podjęciem decyzji. Duża liczba pozytywnych opinii pod wizytówką może utwierdzić ich w przekonaniu o wyborze właśnie Twojego lokalu. Nie lekceważ mocy Profilu Firmy w Google – tym bardziej, że prowadzenie tego narzędzia nic nie kosztuje!
Jeśli potrzebujesz pomocy w założeniu własnej wizytówki lub nie masz czasu na prowadzenie aktualizacji, skontaktuj się z nami. Agencja marketingowa może pomóc Ci w założeniu wizytówki od zera bądź w regularnym jej prowadzeniu tak, by dostarczała użytkownikom bieżących informacji. Jeśli jesteś zainteresowany naszą pełną ofertą, zapraszamy do kontaktu!
A jeśli interesują Cię inne tematy związane z Google, sprawdź nasze starsze artykuły: Spadek pozycji w Google. Jakie są przyczyny? Lub Kampania Google Ads czy Meta Ads? Którą wybrać?
SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?
Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!