fbpx
 

Czym są rolki na Instagramie i dlaczego warto je stosować?

Czym są rolki na Instagramie i dlaczego warto je stosować?

Instagram Reels to odpowiedź Instagrama na rosnącą popularność filmów na Tik-Toku. Łączy je podobny format, czyli krótkie (w przypadku Instagrama maksymalnie 60-sekundowe) filmy, do których z poziomu aplikacji możesz dołączyć dźwięki, efekty specjalne i muzykę. Aby znaleźć interesujące nas rolki, wystarczy:

  • Wejść do nowej biblioteki poświęconej tego typu materiałom wybierając ikonkę Reels w panelu Instagrama.
  • Wpisać w wyszukiwarkę hasztagi, aplikacja oprócz postów wyświetli także powiązane z nimi rolki.

Filmy wrzucane przez naszych znajomych wyświetlają się w Aktualnościach.

Instagram Reels a InstaStories

Niektórzy używają zamiennie terminów Rolki i InstaStories co jest błędne, ponieważ są to zupełnie inne formy komunikacji. InstaStories widoczne są tylko dla osób obserwujących dany profil, długość jednego kafelka to maksymalnie 15 sekund i jest on wyświetlany przez 24h, po czym znika. Instagram Reels trwa maksymalnie 60 sekund, nie znika z profilu i jest dostępny dla wszystkich. Tworzenie rolek pozwala także na korzystanie z większej ilości funkcji, dzięki którym możemy wykazać się kreatywnością i zmontować filmik cieszący się dużo większą popularnością.

Jak stworzyć rolkę?

Podobnie jak z innymi treściami na Instagramie, klikamy ikonę plusa w górnej części ekranu i wybieramy opcję Reels. Możemy nagrać kilka fragmentów (np. nagrywamy, że wsiadamy do samochodu, zatrzymujemy i kolejną część dogrywamy już w miejscu docelowym, robiąc tym samym skrót z naszej podróży) i stworzyć z nich jeden film. Jeśli mamy już całe wideo możemy pobawić się dostępnymi narzędziami – zmienić prędkość, dodać efekty, muzykę, filtry itp.  Po przygotowaniu rolki należy dodać hasztagi i udostępnić ją użytkownikom Instagrama. Prawda, że proste?

Instagram Collabs

Współpraca z innymi twórcami przy tworzeniu rolek daje ogromne możliwości docierania do nowych odbiorców. Nowa funkcja Instagrama – Instagram Collabs, pozwala zapraszać do tworzenia treści innych użytkowników, dzięki czemu Twoja rolka pojawi się zarówno u Ciebie na profilu, jak i u osoby, z którą współpracujesz. Komentarze i polubienia pod taką rolką są współdzielone, czyli pojawiają się na obu profilach niezależnie od tego, który obserwujący zostawił po sobie ślad. Współpraca pozwala na zdobycie wielu nowych followersów, dlatego warto ją stosować.

Dlaczego warto tworzyć Rolki?

Prowadząc konto na jakimkolwiek portalu społecznościowym i chcąc go rozbudowywać, musimy mieć na uwadze, że najczęściej najnowsze funkcje są najbardziej promowane. Tak samo jest w przypadku Instagram Reels. Rolki to obecnie najmocniej boostowana przez Instagram funkcja, dlatego istnieje większe prawdopodobieństwo, że to właśnie one zostaną umieszczone w zakładce Explore lub w wyszukiwarce hasztagów, a nie zwykłe posty. Tym samym nagrywając rolki, możemy w najszybszy sposób dotrzeć do większej liczby użytkowników.

Krótkie, ciekawe filmy to format, który świetnie się sprawdza, świadczy o tym galopująca popularność Tik-Toka. Internauci coraz rzadziej oglądają długie filmiki lub czytają obszerne posty, we współczesnych czasach im krócej i konkretniej, tym lepiej.  Rolki możesz wrzucać również na InstaStory, dzięki czemu urozmaicisz tę sekcję na swoim koncie i upewnisz się, że rolka trafi do obserwujących Cię osób. Tę samą treść możesz udostępnić także na Tik-Toku, dzięki czemu będą napływać do Ciebie obserwujący z obu platform, bez dodatkowego wysiłku.

Rolki są także świetnym narzędziem promocyjnym i wizerunkowym, ich wciąż stosunkowo niska popularność sprawia, że możesz wyróżnić się na tle innych profili i zbudować zupełnie nowy wizerunek swojej marki, który zapadnie użytkownikom w pamięci. Wykaż się kreatywnością i wymyśl ciekawy content dla swoich rolek, a zobaczysz, jak wzrośnie rozpoznawalność Twojej firmy. Rolki możesz wykorzystywać również do reklamy na Instagramie i je promować.

Algorytm Instagram Reels

Instagram promując rolki, bierze pod uwagę efekty i muzykę, której użyto, dlatego warto podążać za trendami i wykorzystywać to, co najpopularniejsze. Algorytm będzie też w dużej mierze zależał od wcześniejszej aktywności odbiorcy oraz tego, jakie interakcje podejmował z naszym profilem w przeszłości. Często też silniej promowane są pierwsze rolki, dlatego warto z naszym przekazem ruszyć od początku nagrywania. Kolejne publikacje mogą już być mniej popularne.

Powinniśmy wystrzegać się wrzucania filmów niskiej jakości, ze znakami wodnymi np. Tik-Toka czy poruszających tematy polityczne, ponieważ Instagram nie chce ich promować i „chowa” je przed innymi użytkownikami.

Podsumowanie

Jeśli chcesz wypromować swoje konto na Instagramie, zdobyć nowych obserwujących, dotrzeć do większej ilości klientów lub zbudować wizerunek swojej marki, koniecznie wypróbuj rolki i sprawdź, jak mogą pomóc Ci osiągnąć wyżej wymienione cele. Pamiętaj, by rolki były autentyczne, przemawiały do odbiorców i sprawiały, że mogą utożsamiać się z Twoją marką. Warto tworzyć angażujące treści, których użytkownik nie przewinie i od razu przejść do rzeczy tworząc wideo o tematyce: np. 3 sposoby kreatywnego wykorzystania Twojego produktu – taki temat zainteresuje internautę i jednocześnie skutecznie zareklamuje Twój produkt.