fbpx
 

Dlaczego Twoja reklama na Facebooku nie przynosi efektów?

Dlaczego Twoja reklama na Facebooku nie przynosi efektów?

Menadżer reklam na Facebooku to fantastyczne narzędzie, które umożliwia szybkie i efektywne dotarcie do szerszego grona odbiorców. Warto jednak wiedzieć, jak tworzyć dobrze kreacje reklamowe, by nie przepłacać i by rzeczywiście osiągać założone cele. W przypadku korzystania z kreatora reklam Facebooka niezbędne będzie stałe aktualizowane wiedzy oraz unikanie drobnych błędów, które mogą zniweczyć całe przedsięwzięcie. Sprawdź, jakich błędów unikać podczas tworzenia reklam!

Nie dobierasz celu reklamowego

Menadżer reklam na Facebooku pozwala wybrać konkretny cel reklamowy jeszcze przed stworzeniem kreacji; to bardzo ułatwia późniejsze tworzenie treści marketingowej. Pamiętajmy jednak, że wybór celu reklamowego powinien być przemyślany. Innych efektów możemy spodziewać się przy tworzeniu reklamy zwiększającej polubienia strony, a innych wtedy, gdy planujemy zadbać o konwersję. Do poszczególnych celów reklamowych przypisano również inne formaty reklamy. Najczęściej  możemy wybierać spośród reklamy opartej o pojedynczy obraz, karuzelę, film czy pokaz slajdów.

Jak dobrać cel marketingowy w reklamie na Facebooku? Na początek zastanów się, jakich efektów oczekujesz. Chcesz zwiększyć ruch na stronie www? W takim razie kampania „ruch” będzie dobrą opcją. A może Twoja marka dopiero wchodzi na rynek i chcesz zadbać o lepszą rozpoznawalność? W takim razie sprawdź cele „świadomość”. Osoby, którym zależy na prześledzeniu konkretnych kliknięć w reklamę lub pozyskaniu klientów, powinny z kolei zainteresować się konwersją.

 

Nie dbasz o stworzenie grupy docelowej

Większe grono odbiorców nie zawsze jest lepsze! Jeśli prowadzisz gabinet kosmetyczny, a Twoimi klientkami są w 95% kobiety powyżej 18. roku życia, powinieneś uwzględnić to przy tworzeniu grupy docelowej. Z takiej reklamy najlepiej byłoby więc wykluczyć od razu mężczyzn oraz osoby, które nie ukończyły osiemnastu lat.

Przy kreowaniu grupy docelowej warto zwrócić uwagę na wszystkie szczegóły – wiek, zainteresowania, polubienia stron o podobnej tematyce, sytuację materialną czy status związku. Jeśli tworzysz reklamę zachęcającą do polubienia strony, pamiętaj, by wykluczyć osoby, które znają Twoją witrynę i zdążyły ją polubić. Dzięki temu zwiększasz szansę na dotarcie do większego grona odbiorców. Pamiętaj jednak, że węższe grupy użytkowników mogą wiązać się z wyższymi kosztami – im bardziej zawężona grupa, tym wyraźniej wzrasta cena reklamy. Jeśli chcesz znaleźć złoty środek dla tej sytuacji, stwórz testy A/B. Dzięki nim dowiesz się, która reklama jest najskuteczniejsza i w którą wersję wąskiego grona odbiorców warto inwestować.

Stosowanie szerokiego grona odbiorców wiąże się jednak nie tylko z minusami – czasem warto korzystać z tej opcji. Reklama skierowana do większej  liczby użytkowników zostawia Facebookowi przestrzeń na optymalizacje. Przetestowanie różnych grup odbiorców przynosi czasem zaskakujące efekty! Jeśli jednak chcesz od razu osiągnąć dobre wyniki, lepszą opcją będzie stworzenie dokładnej grupy docelowej i promowanie biznesu właśnie wśród wskazanych osób.

Co ważne, grupa odbiorców powinna być co jakiś czas aktualizowana – jeśli o tym zapomnimy, to grupa szybko „wysyci się”, a tym samym wyniki będą coraz gorsze. Warto więc stale szukać potencjalnych nowych klientów, którzy mogliby zainteresować się ofertą zamieszczoną na Twojej stronie internetowej.

 

Nie myślisz o remarketingu

Warto wiedzieć, że przeważająca liczba konsumentów nie decyduje się na zakupy podczas pierwszej wizyty w sklepie online. Co więcej, część nawet nie zapozna się z produktami na tyle, by dodać je do koszyka! Aby nie stracić zainteresowania tych osób, musisz zastosować remarketing. To zdecydowanie najlepszy sposób na przypomnienie o ofercie sklepu i zadbanie o konwersję.

 

Jak stosować remarketing na Facebooku?

Aby remarketing zadziałał prawidłowo, musisz zainstalować na stronie www tzw. „piksel Facebooka”. To fragment kodu, dzięki któremu można zbierać dane o klientach, a następnie wykorzystywać je w reklamie remarketingowej. Bez tego stworzenie reklamy nie byłoby możliwe! Piksel Facebooka zbiera informacje o działaniach osób na stronach www. W efekcie możesz więc wyświetlać użytkownikom w reklamach te produkty, które szczególnie zainteresowały ich podczas oglądania oferty.

 

Stosujesz cały czas tę samą reklamę

Nie łudź się – jedno hasło reklamowe plus jedna grafika nie pomogą Ci wzbić się na szczyt. Odbiorcy szybko się nudzą i są nieustannie atakowani atrakcyjnymi komunikatami od konkurencji. Jeśli nie zadbasz o świeżość przekazu, Twoje reklamy nie przyniosą rezultatu (nawet wtedy, gdy zadbasz o grupę odbiorców). Miej to na uwadze i staraj się dostosowywać przekaz reklamowy do bieżących wydarzeń. Posiadasz sklep z bielizną? Nie zapomnij o zbliżających się walentynkach! Nadchodzi Black Friday? Przygotuj reklamę z informacją o aktualnych promocjach! Dzięki temu zwiększasz szansę na zaciekawienie użytkownika nową ofertą.

Nie uczysz się na błędach

Kolejnym minusem powielania tej samej reklamy może być słabsze rozumienie statystyk. Jeśli stosujesz różne reklamy, jesteś w stanie porównywać ich wyniki, a czasem zaczynasz lepiej rozumieć statystyki. Jeśli nie będziesz uczył się na błędach, nie wyłapiesz tych miejsc, w których można zadbać o skuteczniejsze dotarcie do klienta za te same pieniądze. Zwracaj uwagę na słabe punkty swojej reklamy i pracuj nad nimi!

 

Nie zmieniasz grafik w reklamach

Słabe i nudne zdjęcia produktów zdecydowanie nie zachęcają odbiorców do zapoznania się z profilem. Pamiętaj, że przeważająca większość społeczeństwa to wzrokowcy. Jeśli nie zachęcisz ich dobrą grafiką, to nawet dobry tekst nie przekona ich do zapoznania się z ofertą. Dlatego jeśli masz opracowaną grupę docelową i analizujesz statystyki, a mimo to efekty nie są satysfakcjonujące, musisz przyjrzeć się grafikom oraz treściom. Te pierwsze powinny być maksymalnie atrakcyjne, ale też dostosowane do zasad Facebooka. Nie stosuj zbyt wiele treści na grafice – przez to reklama może wyświetlać się mniejszej grupie odbiorców.

 

Nie dbasz o atrakcyjne teksty

Suche informacje bez zastosowania wezwania do działania mogą nie przebić się przez silne komunikaty reklamowe. Przyjrzyj się temu, czym na co dzień atakuje się Twojego potencjalnego odbiorcę. Małe tournée po profilach konkurencji pozwoli Ci zapoznać się z dotychczasowymi komunikatami reklamowymi. Zadbaj o dynamiczność, mów językiem korzyści i nie zapomnij o przyciskach „Call to action”. Jednocześnie zwróć uwagę na poprawność linków – wszystko w Twojej reklamie powinno działać bezbłędnie.

 

Nie myślisz o rozwijaniu budżetu

Przetestowanie różnych formatów reklamowych wymaga zastosowania optymalnego budżetu. Wielu początkujących przedsiębiorców obawia się opłacania reklam na Facebooku dużymi kwotami. Pamiętaj, że nie musisz od razu zaczynać od niebotycznych sum, ale warto od czasu do czasu odświeżyć budżet, by zapewnić Facebookowi szersze pole do działania. Postaraj się też dopasowywać komunikaty reklamowe do aktualnych potrzeb firmy. Niewiele osób zdecyduje się dokonać zakupów po jednym czy dwóchp wyświetleniach reklam. Zwykle dopiero po piątym komunikacie tworzy się realne zainteresowanie. I dlatego należy pamiętać nie tylko o reklamach zwiększających rozpoznawalność marki czy ruch na stronie, ale też o tych remarketingowych – dzięki nim można wypełnić luki i nadrobić konwersję.

 

Jak dobrać budżet do reklamy na Facebooku?

Jeśli mnogość informacji o planowaniu reklam i prowadzeniu budżetu nieco Cię przerasta, nie martw się – chętnie zrobimy to za Ciebie! Nasi specjaliści od reklam zadbają o optymalną kampanię reklamową, a także o jej stałą aktualizację. Gwarantujemy raportowanie comiesięcznych statystyk, dzięki czemu możesz na bieżąco śledzić sytuację poszczególnych kampanii reklamowych. Współpraca z agencją marketingową przy tworzeniu reklam to najlepsza opcja dla osób, które chcą zwiększyć widoczność firmy.

Agencja MINT opracowuje wszystkie formaty reklam dostępnych na Facebooku. Dzięki temu z naszych usług mogą korzystać zarówno osoby zainteresowane zwiększeniem rozpoznawalności marki, jak i te, którym zależy na wygenerowaniu ruchu.  Niezależnie od tego, do której grupy należysz, możemy Ci pomóc. Skontaktuj się z nami za pomocą formularza dostępnego na stronie www, a my ustalimy szczegóły. Wspólnie zaplanujemy budżet i przygotujemy dla Ciebie atrakcyjne, dostosowane do przekazu firmy grafiki oraz treści. Warto zlecać tworzenie reklam na Facebooku specjalistom, zwłaszcza, jeśli nie chcesz tracić czasu na naukę i wolisz poświęcić się rozwojowi firmy w innych obszarach. Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, zachęcamy do kontaktu!

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!