
22 sty Hashtag w social mediach. Co warto o nim wiedzieć?
Hashtag to znacznik, bez którego trudno wyobrazić sobie prowadzenie social mediów. To on często bywa kluczem do sukcesu w tworzeniu zasięgów. Krótko mówiąc, jest niezbędny w prowadzeniu fanapage, zwłaszcza na Instagramie. Zastawiasz się, jak zwiększyć grono odbiorców na Twojej stronie? Sprawdź, jak poprawnie posługiwać się hashtagiem!
Hashtag w kilku zdaniach. O co tak naprawdę chodzi?
Hashtag to słowo, znacznik, określające pewien zbiór, kategorię. Pomaga w kategoryzowaniu treści w mediach społecznościowych. W dzisiejszych czasach jest on niezbędny przy prowadzeniu fanpage. Nazwa wywodzi się od dwóch słów – hash, czyli popularna kratka oraz tag – oznaczenie. Hashtag tworzymy z użyciem # i słowa kluczowego, bez spacji. Pamiętajmy jednak, że nie może on zawierać znaków specjalnych, natomiast cyfry, wielkie i małe litery są jak najbardziej dozwolone. Jeśli stworzysz go zgodnie z zasadami, hashtag zyska link i pozostanie aktywny. Wystarczy tylko kliknąć w link, by przenieść się do oznaczeń z danym słowem. Tagowanie swoje początki miało w 2007 roku na najbardziej popularnym portalu na świecie, czyli na Twitterze. Kolejny był Instagram, a chwilę później, w 2013 roku na hashtagi zdecydował się Facebook. Teraz stało się to popularne również na Youtubie i Tik toku. Twórcą hashtagu jest Chris Messina, który od razu zauważył w tym duży potencjał. Od początku istnienia hashtagi służą do pokazania ważności, wyróżnienia najważniejszych kwestii.
Czy warto stosować hashtagi?
Głównym powodem, dla którego używamy hashtagów jest dążenie do dobrej organizacji tego co chcemy przekazać. Hashtag idealnie sprawdza się w celach marketingowych. Pomaga nam także zaistnieć w świecie online poprzez popularyzację konkretnego hasła, które zarazem trafia do odpowiedniego grona odbiorców. Można go używać też w wielu innych dziedzinach, nie tylko w social mediach. Przydaje się na przykład przykład w programowaniu, komunikatorach czy w grafice. Używanie tagów służy do rozszerzenia zasięgów w social mediach, czyli zwiększenia liczby polubień czy followersów. Pod uwagę należy wziąć także to, że hashtagów używamy różnie w zależności od specyfiki portalu społecznościowego. Przykładowo, kategoryzacja znaczników wygląda inaczej na Instagramie, a inaczej na Twitterze
Jak używać hashtagów na Instagramie?
To właśnie na Instagramie hashtagi mają swoją największą moc. Są odpowiedzialne przede wszystkim za pozyskiwanie zasięgów, nowych odbiorców, zwiększenie rozpoznawalności. Instagram zapewnia możliwość wyszukiwania interesujących nas treści za pomocą hashtagu. Dzięki temu możemy stwierdzić, że hashtag i Instagram są od siebie zależne. Dodatkowo Instagram umożliwia zaobserwowanie konkretnego hashtagu. To oznacza, że posty, które zostały oznaczone, będą wyświetlać się na stronie głównej wśród wpisów innych osób.
Jeśli tworzysz wpis na Instagrama, musisz pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim, istotna jest ilość hashtagów.. Instagram pozwala na dodanie 30 znaczników. Możesz wykorzystać wszystkie lub skupić się na węższej grupie odbiorców i dzięki temu spersonalizować treści. Najlepiej tagować posty zgodnie z tematyką, której się trzymamy, a hashtagów nie powielać pod każdym postem. Jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę z tym portalem społecznościowym i hashtagami, warto o sięgnąć po mniej popularne, niszowe, ale skonkretyzowane znaczniki. Wybór hashtagów jest bardzo ważny. Jeżeli będziemy używać ich nieprawidłowo, to nie przyniosą żadnych korzyści, a w tym przypadku lepiej z nich całkowicie zrezygnować. Najlepiej używać jasnych, klarownych, wpadających w ucho haseł, a na pewno wzbraniać się od przerabiania całych zdań w hashtagi. Przy korzystaniu z tagowania na Instagramie warto oprzeć się o real time marketing. Może to pomóc w wybiciu się poprzez aktualne trendy, sytuacje, modne tagi.
Używanie hashtagów na Facebooku
Na Facebooku hashtagi nie sprawdziły się już tak dobrze, jak na Instagramie. Można by rzec nawet, że osłabiają zasięgi. Post z hashtagiem staje się mniej atrakcyjny i zmniejsza interakcje odbiorcy. Prowadzenie Facebooka firmowego nie należy do łatwych zadań; w tym przypadku możemy więc spojrzeć na tagi z innej perspektywy. Reklama na Facebooku pozwala nam na użycie hashtagu, gdy na przykład tworzymy kampanię. Oznaczamy wtedy całą akcję jednym hasłem. W ten sposób ją popularyzujemy, sprawiamy, że osoba, która usłyszy konkretny hashtag bądź zobaczy go w mediach społecznościowych, będzie kojarzyła go z konkretną marką. Nie zapominajmy jednak, że na Facebooku jest on dodatkiem; nie jest to istota przekazu. Najważniejszy w naszych postach jest content Reasumując, hashtagi na Facebooku są dodatkiem do reklamy, pomagają też przy porządkowaniu grup, grup, fanpage’a.
Hashtag w marketingu
Tagowanie zapoczątkowało nowy kierunek w marketingu online. Otworzyło kolejną ścieżkę reklamowania się w internecie poprzez stworzenie własnego hasła. Dzięki temu, że używamy oznaczeń, możemy dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, która nas interesuje jako grupa docelowa. Reasumując, jeśli użyjemy #winteroutfit to mamy większą pewność, że nasz adresat nie trafił na post przypadkowo, tylko celowo, poszukując inspiracji. W ten sposób możemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszego konsumenta i przygotować dla niego odpowiedni, gotowy produkt. Jeżeli persona szuka inspiracji, to od razu trafi na naszą stronę. Używając hashtagów, które są na topie w obecnych trendach, zapewnisz sobie większe grono klientów.
Hashtagi polskie czy zagraniczne?
Mamy dowolność. Pamiętajmy, że jeśli jesteśmy firmą, która działa lokalnie, to zostańmy przy polskich tagach. Jeżeli będziemy używać angielskich hashtagów, to prawdopodobieństwo, że zainteresujemy zagranicznego konsumenta jest nikłe. Oczywiście, Polacy także korzystają z wyszukiwania w obcym języku, ale mimo wszystko chcąc trafić do konkretnej grupy, najpierw sprecyzujmy sobie czego nasi konsumenci oczekują i jaki język komunikacji powinniśmy dobrać.
Hashtag w odniesieniu do marki. Czy warto stworzyć swój własny hashtag?
Tutaj można by polemizować. Należy wziąć pod uwagę fakt, że jeżeli jesteśmy niszową firmą, wchodzącą na rynek, to tworzenie własnego hashtagu może być ryzykowne.. Najpierw należałoby zwiększyć świadomość marki, możemy już na tym etapie stworzyć jakieś konkretne hasło, które będzie kojarzone z naszą marką i zacząć nim tagować posty, jednak jednocześnie nie rezygnując z promowania go. Hashtag może zwiększyć rozpoznawalność marki.
Jak widać, nie wszędzie hashtagi przyniosą nam wiele korzyści, jednak otwierają one na pewno wiele ścieżek. Korzystając z nich w umiejętny sposób,możemy podnieść widoczność strony i dotrzeć do nowych odbiorców.
SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?
Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!