10 mar Jak NIE prowadzić firmowego fanpage`a?
Media społecznościowe stały się kluczowym narzędziem marketingowym dla firm z wielu branż. Umiejętnie prowadzony profil na Facebooku może być dla nich doskonałym uzupełnieniem pozostałych działań promocyjnych, dzięki możliwości szybkiego dotarcia do potencjalnych klientów, lepszego poznania ich potrzeb i zbudowania z nimi długotrwałych relacji. Uważasz, że prowadzenie firmowego fanpage`a to bułka z masłem? Sprawdź, czy być może sam nie popełniasz tych błędów!
Spamowanie postami
Im więcej postów na tablicy fanpage`a, tym większe szansę na utratę fanów. Nic dziwnego – internauci nie lubią być zarzucani aktualnościami pochodzącymi z firmowych profili Facebooka. Jeśli więc publikujesz więcej niż 1-2 posty dziennie w określonych odstępach czasu, staraj się wybierać tylko te informacje o największym potencjale – szczególnie angażujące, najzabawniejsze czy najbardziej zaskakujące dla odbiorców, którzy chętniej będą przekazywać je dalej lub udostępniać na firmowych profilach społecznościowych.
Ignorowanie odbiorców
Nieodpowiadanie na komentarze i wiadomości pozostawione na fanpage`u przez jego gości to jeden z głównych grzechów popełnianych przez administratorów firmowych kont Facebook. Publikując treści na swoim kanale oczekujemy od użytkowników interakcji w postaci komentarza czy wiadomości prywatnej. Pozostawiając fanów bez szybkiej odpowiedzi wykazujemy się nielojalnością, która może skutecznie zniechęcać ich do kolejnych interakcji z marką.
Kłótnie z fanami
Niepochlebne opinie i niewygodne komentarze to codzienność na firmowych fanpage`ach wielu firm. Umiejętnie prowadzony profil w mediach społecznościowych to taki, którego administratorzy potrafią wykazać się pełnym profesjonalizmem w reagowaniu na krytykę. Najczęstszym błędem popełnianym przez firmy na Facebooku jest prowadzanie zażartych kłótni, zamiast nawiązywania rzeczowego dialogu z fanami.
Cenzura treści
Konflikty z fanami prowadzą często do usuwania krytycznych wypowiedzi przez osoby administrujące firmowym fanpage`m. Internetowa cenzura większości użytkowników kojarzy się źle, dlatego zdecydowanie nie warto narażać im się poprzez kasowanie nieprzychylnych opinii.
Naruszanie regulaminu
Większość marek wykorzystuje firmowe fanpage do organizacji konkursów i akcji promocyjnych. Wiele z nich przeprowadza je bezpośrednio na swoim profilu, co jest niezgodne z regulaminem Facebooka. Konkursy powinny być organizowane przez specjalne aplikacje, zawierając przy tym zrozumiały dla uczestników regulamin i chroniąc ich dane osobowe.