fbpx
 

Odświeżamy Instagrama! Jak zadbać o firmowe konto?

Odświeżamy Instagrama! Jak zadbać o firmowe konto?

Instagram to wdzięczne narzędzie do lepszego przedstawienia marki, ale warto korzystać z niego mądrze! Jeśli czujesz, że wpadasz w pułapkę powtarzalności, najwyższa pora raz jeszcze przyjrzeć się udostępnianym dotychczas treściom, a następnie przemyśleć, co warto w nich zmienić. Dowiedz się, jak wprowadzić powiew świeżości na Twojego Instagrama!

Reposty na Instagramie – zaangażuj swoich odbiorców

Jeśli prowadzisz markę i klienci często oznaczają Twoje produkty w swoich postach, wykorzystaj to! Poproś o zgodę na udostępnienie zdjęcia na swoim profilu, a jeśli ją otrzymasz, zrepostuj zdjęcia. Warto wybierać fotografie atrakcyjne, nieprzerysowane i w miarę możliwości pasujące do firmowego feedu. Do repostowania polecamy używać sprawdzonych aplikacji, np. Repost for Instagram – dzięki nim możesz łatwo przerzucić cudze zdjęcie na swój profil. Pamiętaj jednak, że zawsze powinieneś otrzymać zgodę fotografa, w przeciwnym razie łamiesz regulamin Instagrama.

Czy warto repostować zdjęcia na Instagramie? Jak najbardziej! Dzięki nim możesz zaprezentować swój produkt w codziennym użyciu. Czasem reposty przydają się też do podzielenia się wyjątkową fotografią, która dobrze pasuje do Twojego feedu. Przykładem takiego działania może być na przykład instagramowe konto sklepu Psyjaciele, na którym co jakiś czas pojawiają się repostowane zdjęcia zwierzaków w firmowych obrożach czy szelkach.

Jeśli potrzebujesz kreatywnych zdjęć z wykorzystaniem swoich produktów, rozważ nawiązanie współpracy z influencerami. Możesz również poinformować na stronie o poszukiwaniu ambasadorów, którzy chcieliby współpracować na zasadzie barteru. To interesująca opcja zwłaszcza dla mikroinfluencerów. Ty otrzymujesz zdjęcia z wykorzystaniem produktów, a influecerzy publikują je również na swoim Instagramie, dzięki czemu przyciągają nowych użytkowników na Twoje konto.

 

Wykorzystaj potencjał InstaStory

InstaStory bardzo ułatwia prowadzenie biznesu „bez spiny”, ale trzeba pamiętać o regularnym wykorzystywaniu filmików i wyjściu poza schematyczne myślenie o marce. Pamiętaj, firma to nie tylko zdjęcia produktów i komunikaty marketingowe. Dla wielu osób ważna jest autentyczność i pokazywanie kulis pracy danego biznesu. I do tego właśnie warto wykorzystać InstaStory! Pokaż, jak pakujesz przesyłki albo jak wygląda Twój dzień w firmie. Zastosuj do tego np. timelapse, czyli metodę łączącą zdjęcie i filmy. Z samych zdjęć poklatkowych również możesz stworzyć interesujący film, który nieco urozmaici firmowy feed i zapewni lepszą aktywność fanów. Stories świetnie sprawdzają się również do lepszego zaprezentowania produktów – postaraj się opowiedzieć o nich w interesujący sposób, wykorzystaj do tego animacje, zadbaj o dynamikę i napisy (większość użytkowników ogląda Stories bez dźwięku!).

 

Połącz spójność z funkcjonalnością

Piękne zdjęcia to ogromna zaleta Instagrama. Niestety, w social mediach łatwo wpaść w pułapkę estetyki i szybko zniszczyć swój potencjał. Jeśli czujesz, że zbyt długie układanie kompozycji działa na Ciebie wypalająco, pamiętaj, że „więcej” nie zawsze oznacza „lepiej”. Czasem wystarczy zadbać o ciekawą sesję produktową i uzupełnić ją o pasujące grafiki, by już stworzyć feed oddający charakter firmy. Tak robi na swoim Instagramie m.in. marka  Seaside Tones. Minimalistyczne przedstawienie produktów na jasnym tle, dopasowane fotografie przyrody i utrzymanie trójkowego układu nadaje całości unikalnego charakteru.

W tworzeniu spójnego konta pomaga trzymanie się określonej kolorystyki. Ciekawie pokazuje to LiquidMemoryCollages. I choć na profilu nie ma jednego, dominującego koloru (widać tu zarówno oliwkę, jak i bordo, pudrowy róż czy ciemną zieleń), to jednak autorka konsekwentnie stosuje nieco przytłumione barwy. A ponieważ odcienie są powtarzalne, profil bez problemu utrzymuje spójność.

Jeśli jednak Twój asortyment jest bardzo różnorodny i trudno Ci utrzymać jednolitą tonację na zdjęciach, to nic straconego. Zawsze możesz zastosować ramki w podobnych wzorach lub przygotowywać posty w trójkach. To pozwala na publikowanie trzech zdjęć (opartych o jedną barwę) obok siebie. Właśnie w taki sposób działa profil firmowy Seaside Tones.

Estetyka to nie wszystko – nie zapominaj o funkcjonalności! Zadbaj o połączenie konta na Facebooku i Instagramie z ofertą sklepu. Dzięki temu po dodaniu zdjęcia z konkretnym produktem możesz z łatwością oznaczyć go w poście. Jeśli więc dany użytkownik zainteresuje się Twoją ofertą, może od razu przenieść się na stronę sklepu, a nawet złożyć zamówienie.

Nie zapominaj również o wykorzystywaniu biogramu Instagrama do prezentowania aktualnych promocji. Pamiętaj też o stosowaniu popularnego skrótu „link w bio” w postach lub w Stories. To kolejny sposób na szybkie przekierowanie konsumentów na stronę www.

Konta, które mają powyżej 10 000 fanów, mogą też korzystać z opcji „swipe up”, która pozwala na przeniesienie się bezpośrednio ze Stories do sklepu.

 

Wykorzystuj wszystkie funkcje Instagrama

Jeśli układasz plan postów z wyprzedzeniem, koniecznie zadbaj o różnorodność. Do przedstawienia nowego produktu możesz zastosować np. układankę ze zdjęć. Wystarczy przerobić jedną, dużą fotografię na dziewięć mniejszych grafik. Ta opcja dobrze sprawdza się przy wprowadzaniu nowości i wywołuje zainteresowanie u potencjalnych klientów.

Gdy już wprowadzisz pierwszą informację o produkcie, warto wspomnieć o nim nieco więcej. Do tego najlepiej sprawdza się galeria zdjęć! A to dlatego, że umożliwia publikację kilku grafik w jednym poście – użytkownicy mogą przesuwać je wygodnie kciukiem. Nie bój się dodawać ciekawych wstawek graficznych do zdjęć, choć pamiętaj, że powinna wyróżniać je dobra jakość. Najlepiej współpracować z jednym grafikiem lub fotografem, by zadbać o spójność zdjęć. Spójrz, jak robi to Iga Sarzyńska!

Galerie na Instagramie świetnie przydają się też do tworzenia rozbudowanych infografik. Jeśli chcesz,  by Twoje konto miało nie tylko charakter sprzedażowy, ale również zapewniało przydatne informacje czy nową wiedzę użytkownikom, dzięki galerii będziesz mógł przekazać ją w łatwy sposób. Pamiętaj, by stosować jeden, stały motyw przy tworzeniu infografik w galerii – dzięki temu łatwiej pogrupować wiedzę, a użytkownicy odnajdą ją bez najmniejszego problemu.

 

Postaw na nowe hashtagi

Stosowanie tych samych, powtarzalnych hashtagów może nie przynosić dobrego skutku. Warto od czasu do czasu odświeżać swoją listę hasthagów i dodawać do niej nowe propozycje. Pamiętaj, że najlepiej celować raczej w niszowe hashtagi, przyciągające maksymalnie kilkutysięczną społeczność. Ogólne hashtagi, takie jak #love, #sun czy #friends są wykorzystywane zbyt często. Po opublikowaniu postu z takim hashtagiem Twoje zdjęcie w sekundę zniknie z feedu danego znacznika, więc nawet nie ma co się łudzić, że ktoś zajrzy na Twój profil.

Pamiętaj, że hashtagi powinny być dopasowane do tego, co da się zaobserwować na zdjęciu (lub jakkolwiek z tym powiązane). Stosowanie niedopasowanych hashtagów może sprawić, że użytkownicy uznają Twoje zdjęcie za spam i zgłoszą je Instagramowi, a to niestety nie będzie sprzyjać widoczności profilu w wyszukiwarce.

 

Przypnij cenne informacje

Jeśli często dostajesz podobne pytania od klientów, rozważ zamieszczenie na Instagramie FAQ czy cennika. Najlepiej dodać informacje w Stories, a następnie przypiąć je na profilu. Dzięki temu użytkownicy mogą wrócić do nich w dowolnym momencie. Przypięte InstaStory świetnie przydają się również do prezentowania aktualnej oferty, nowych produktów czy nadchodzących promocji. Warto korzystać z tego narzędzia i maksymalnie dopasowywać je do swoich potrzeb.

Jak widać, Instagram to platforma z dużym potencjałem na tworzenie zasięgów. Ilekroć dopada Cię wypalenie lub brak pomysłów, koniecznie przejrzyj jeszcze raz wszystkie dostępne opcje i zrób burzę mózgów w kontekście wykorzystania ich. Nie bój się eksperymentować, ale staraj się zachować stały styl – to ułatwia użytkownikom rozpoznawanie Twoich treści. Pamiętaj też, że Instagram nie musi być wcale prowadzony idealnie, najlepiej z feedem przemyślanym na kilka miesięcy do przodu. Rzeczywiście to ułatwia pracę, ale jeśli czujesz, że Twojemu biznesowi daleko do sztywnych formułek i idealnych zdjęć, po prostu baw się formą. Jeśli treści i produkty będą ciekawie zaprezentowane, z pewnością i tak przyciągną docelową grupę użytkowników. I last but not least – pamiętaj o reklamach. Szacuje się, że przeciętny użytkownik spędza około 30 minut dziennie na Instagramie. Przez ten czas może zapoznać się z postem sprzedażowym lub z reklamą, a to na pewno będzie sprzyjało utrwaleniu Twojej oferty. Nie zapomnij też o reklamach remarketingowych. Zarówno reklamy na Facebooku, jak i na Instagramie sprzyjają pracy nad lepszą konwersją!

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!

Nie znaleziono żadnych pól.