fbpx
 

Jak dobrać kolorystykę strony WWW?

projektowanie www

Jak dobrać kolorystykę strony WWW?

Dobór kolorystyki to jeden z kluczowych elementów projektowania stron internetowych. Odpowiednio zestawione barwy sprawiają, że użytkownicy serwisu chętniej i dłużej go przeglądają. Gdy kolory rażą w oczy i utrudniają czytanie, odwiedzający mogą zamknąć stronę WWW po kilku sekundach i już nigdy na nią nie wrócić. Czym agencje interaktywne kierują się podczas tworzenia schematu kolorów na stronach WWW? 

Psychologia kolorów

Podczas projektowania stron WWW zastosowanie znajduje znana od lat psychologia kolorów. Zgodnie z nią, pewne kolory wywierają na odbiorcach zawsze podobne wrażenie. I tak na przykład – firmy z obszaru IT mogą wyrażać swoją nowoczesność za pomocą żółci i pomarańczowego, firmy z sektora finansowego demonstrować niezawodność i odpowiedzialność poprzez niebieską kolorystykę, a placówki opieki medycznej odnosić się do zdrowia, projektując strony w kolorze zielonym.

Uniwersale reguły

W tworzeniu stron WWW obowiązują też pewne powszechne zasady. Podstawową z nich jest umiarkowanie w liczbie stosowanych kolorów. By uniknąć wrażenia chaosu, specjaliści w tworzeniu stron WWW ograniczają się zwykle do trzech kolorów – głównego, alternatywnego i wyróżniającego wraz z ich odcieniami. Ważne jest też używanie kontrastujących barw w miejscach, w których szczególnie zależy nam na zwróceniu uwagi odbiorcy oraz unikanie ryzykownych połączeń kolorów, które zmniejszają czytelność strony WWW.

Przydatne narzędzia

Podczas projektowania stron WWW nieocenione dla agencji interaktywnych są dostępne narzędzia internetowe. Najpopularniejszym z nich jest Adobe Kuler – darmowa baza kilkunastu zestawów kolorystycznych, ułatwiających stworzenie odpowiedniego schematu kolorystycznego dla danej strony internetowej. Narzędzie wyposażono w wiele przydatnych funkcji, takich jak kilka trybów przeglądania kolorów, możliwość przeszukiwania schematów wykonanych przez użytkowników oraz tworzenie własnych, estetycznych i spójnych układów.