fbpx
 

5 cech dobrze zaprojektowanego landing page`a

landing page strona www

5 cech dobrze zaprojektowanego landing page`a

Landing page, znana też pod nazwą strony docelowej lub strony produktowej, to rodzaj strony internetowej, którą tworzy się w celu realizacji założonych wcześniej celów związanych z promocją produktu lub usługi marki. Użytkownik trafiający na stronę – bezpośrednio z wyszukiwarki, poprzez mailing lub kliknięcie w baner reklamowy, ma dzięki niej podjąć konkretną akcją. Może być nią zakup produktu, wysłanie zapytania ofertowego lub dodanie do listy subskrybentów newslettera. Jak zaprojektować landing page w 5  prostych krokach, aby był w pełni skuteczny? 

 

Chwytliwy nagłówek 

Jednym z kluczowy elementów każdego landing page`a jest krótki i ciekawy nagłówek, który ma przyciągnąć uwagę użytkownika. Skuteczne nagłówki, wyróżnione graficznie od reszty tekstu, składają się zwykle z nie więcej niż 6 słów, które w oryginalny sposób przedstawiają potencjalne korzyści dla klienta oraz uzasadnienie tych obietnic.

Atrakcyjne grafiki

Niezwykle ważnym elementem każdego landing page`a jest jego strona wizualna. Użytkownicy, którzy są wzrokowcami, przed zapoznaniem się z treścią, zwracają w pierwszej kolejności uwagę na zdjęcia i grafiki. Projektując landing page warto dobierać je umiejętnie – przede wszystkim zachowując spójność z prowadzoną kampanią marketingową i wizerunkiem marki. Dobre zdjęcia i grafiki to takie, które przyciągają uwagę odbiorcy, ale nie odwracają jej od treści strony. Warto wybierać takie, które są kolorowe, przedstawiają ludzi i mają wysoką rozdzielczość.

Wezwanie do działania 

Projektując landing page należy pamiętać przede wszystkim o przekazaniu jasnego i czytelnego komunikatu użytkownikowi strony i umożliwienie mu odpowiedzi na niego. W tym celu stosowane są przyciski call to action, czyli wezwania do działania. Na projektowanej stronie WWW powinien być on umieszczony w dobrze widocznym miejscu i odpowiednio wyróżniony, by nie umknął uwadze odwiedzającego. W przypadku dłuższych landing page`ów dobrze sprawdza się kilka wezwań do działania, rozmieszczonych w różnych miejscach strony. Ważne, by hasło call to action było maksymalnie krótkie i treściwe. W zależności od celu strony może ono brzmieć na przykład – Kup produkt, Wypełnij formularz lub Wyślij zapytanie.

Wartościowe treści

Dobry landing page to taki, który odpowiada na wszystkie pytania, które mogą potencjalnie pojawić się w głowie odwiedzającego stron. Tworząc więc treści powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na treściwe przedstawienie produktu lub usługi, korzyści zachęcających do jego posiadania oraz sposobu w jaki można go nabyć. Oczywiście landing page to nie obszerny artykuł – liczą się konkrety, które umiejętnie przedstawić można w formie wypunktowań lub wyliczeń.

Dowody społeczne

Nic tak dobrze nie świadczy o produktach lub usługach jak opinie zadowolonych klientów, dotychczasowe osiągnięcia na rynku oraz duża liczna fanów w mediach społecznościowych. Projektując landing page`a warto więc pochwalić się dowodami społecznymi, na przykład w formie licznika udostępnień i polubień na Facebooku, testymoniali ze zdjęciami czy nazwiskami klientów, logo współpracujących firm. Dzięki nim zbudujemy szybko zaufanie klientów i wizerunek rzetelnej firmy.