fbpx
 

Trendy w marketingu na 2023 rok! Na co warto postawić?

Trendy w marketingu na 2023 rok! Na co warto postawić?

Choć 2023 rok już jest z nami, to jednak dyskusje na temat najgorętszych trendów na najbliższe miesiące nadal trwają! Ostatnie dynamiczne zmiany w mediach społecznościowych wyznaczyły kierunki, które będą mocno rozwijać się w tym roku. Jeśli nie chcesz, by twoja firma została w tyle, koniecznie zapoznaj się z prognozą trendów na 2023 rok!

Rozwój formatów filmowych

Wejście TikToka na rynek social mediów mocno zmieniło dotychczasową publikację treści. Teraz to właśnie filmy są jednymi z najbardziej pożądanych formatów. Działalnością TikToka wyraźnie zainspirowały się również inne media społecznościowe, w tym Facebook i Instagram, gdzie pojawiły się popularne „Rolki”. I choć nie każdy jest ich zwolennikiem, to trzeba przyznać, że formaty video odnotowują znacznie więcej wyświetleń od klasycznych postów.

Warto już teraz zainteresować się tworzeniem rolek na swoich kontach firmowych, by w 2023 roku móc zaoferować użytkownikom kreatywny content. Najbliższe miesiące zdecydowanie będą upływały  pod hasłem „Im dynamiczniej, tym lepiej!”

Pamiętaj, że rolki wcale nie muszą być bardzo profesjonalne i zaawansowane graficznie. Czasem proste trendy podłapane z TikToka czy własne, nowe pomysły potrafią świetnie odświeżyć konto. Przykład? Spójrz, jak robią to dziewczyny z Wielorazówki – ich rolki naprawdę tchnęły duży powiew świeżości w konto marki promującej zakupy zero waste!

Nasza podpowiedź:

Chcesz sprawdzić, jakie trendy będą w tym roku wyjątkowo istotne dla generacji Z? Pobierz raport Instagrama i sprawdź, których tematów nie może zabraknąć na Twoim koncie!

 

Działaj na Stories

Choć ten podpunkt moglibyśmy zawrzeć w formatach filmowych, uznaliśmy, że warto poświęcić mu osobny akapit. W 2023 roku zdecydowanie warto rozważyć rozwój stories. Ten natychmiastowy sposób publikacji contentu daje naprawdę sporo możliwości. Twórcy prześcigają się w pomysłach na tworzenie ciekawych stories wzbogaconych o interaktywne elementy. Stories warto wykorzystywać przede wszystkim do tworzenia treści zapleczowych. Pokazuj, jak pracuje Twoja firma od środka, dziel się zdjęciami czy rekomendacjami od klientów, uchyl rąbka tajemnicy i zaprezentuj część nowej kolekcji. Stories są bardzo chętnie oglądane i mogą być doskonałym kanałem sprzedażowym. Najlepiej udowadnia to raport Hootsuite z 2021 roku, który pokazał, że aż 58% użytkowników zaczęło obserwować jakąś markę bądź produkt po obejrzeniu zachęcającego stories.

Influencer marketing w 2023

 

Marketing wspierany przez influencerów nadal rośnie w siłę. Kampanie z udziałem influencerów dla młodego pokolenia są bardzo istotne. Generacja Z chętnie korzysta z poleceń influencerów, choć nie wszystkich. Mocno sprzedażowe kampanie (kojarzące się z „telezakupami”) zdecydowanie odchodzą już do lamusa. Teraz pałeczkę przejmuje storytelling i kreatywna sprzedaż. Idealnie, jeśli towarzyszy jej jakaś misja bliska młodszym generacjom.

Jeśli planujesz rozpocząć w tym roku współpracę z influencerami, koniecznie zapoznaj się z wytycznymi prezesa UOKiK dotyczącymi oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. To ważne dla obu stron. Dzięki prawidłowemu oznaczeniu współpracy reklamowej, marka pozostanie transparentna i lepiej postrzegana przez odbiorców. Przed rozpoczęciem współpracy warto porozmawiać na ten temat z influencerem i upewnić się, czy zna wytyczne i stosuje je na swoim profilu.

 

Nasza podpowiedź:

Jeśli z uwagi na inflację masz mniejszy budżet na kampanie reklamowe, pomyśl o współpracy z małymi influencerami. Duże konta potrafią zażądać naprawdę konkretnych stawek za jedno czy dwa stories. Mniejsze konta mają zaangażowaną społeczność i jednocześnie chętniej zgadzają się na niższe stawki, dzięki którym zepniesz budżet bez problemu.

 

Podcasty głosem marki

 

Podcasty nie tracą na popularności. Już nawet co piąty internauta z przedziału wiekowego 18-49 słucha podcastów! To zdecydowanie ciekawy sposób na rozszerzenie działalności marki, choć, nie ukrywajmy, również angażujący. Podcast powinien kręcić się wokół konkretnej tematyki, z której odbiorca wyniesie coś dla siebie. To nie jest kanał na typową sprzedaż, a raczej na działania wokół marki.

 

Nasza podpowiedź:

Jak zacząć przygodę z podcastami, jeśli nie macie w firmie osoby chętniej do poprowadzenia takiego cyklu? Przemyślcie współpracę z influencerami. Nie musicie zakładać osobnego kanału, a jedynie zaplanować współpracę z danymi podcasterem. Przykładem ciekawie przeprowadzonej współpracy jest ta pomiędzy Durexem a Asią Okuniewską, która odbyła się w ramach popularnego podcastu „Ja i Moje Przyjaciółki Idiotki”.

 

SEO i jakość stron www nadal istotne

Właściciele stron internetowych w 2023 roku zdecydowanie nie powinni zapominać o SEO. W tym roku szczególnie istotne będzie indeksowanie mobilne. Google działa zgodnie z najnowszymi trendami i zwraca dużą uwagę na to, czy strona współpracuje z urządzeniami mobilnymi. Zadbaj więc nie tylko o dobre SEO, ale też o to, by Twoja witryna była dostosowana do smartfonów i tabletów. To ma naprawdę duże znaczenie, ponieważ obecnie aż 63% wyszukiwań w Google pochodzi z urządzeń mobilnych!

Niezmiennie warto też zwracać uwagę na „long tail”, czyli długie słowa kluczowe. Charakteryzują się one mniejszą konkurencyjnością. Jeśli próbujesz wypromować swoją stronę tak, by pojawiła się w pierwszych wynikach wyszukiwarki, zdecydowanie warto postawić na SEO z long tailem. Dzięki nim zwiększasz szansę na dotarcie do większego grona odbiorców, a jednocześnie nie przepłacasz za pozycjonowanie.

 

Nasza podpowiedź:

Nie wiesz, jak ogarnąć SEO dla swojej firmy? Pamiętaj, że w przypadku  optymalizacji warto zaufać profesjonalistom, którzy zrobią to dobrze. Nasza agencja marketingowa oferuje możliwość stworzenia SEO na stronie od podstaw. Opisy kategorii, teksty na bloga, a może po prostu dłuższy tekst na landing page? Daj znać, czego potrzebujesz – chętnie pomożemy!

 

Sprzedaż podczas live’ów

 

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, sprzedaż podczas live’a może być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. Ta forma sprzedaży np. poprzez Facebooka stała się niezwykle popularna podczas pandemii. I choć czasy lockdownu już za nami, to trzeba przyznać, że live’y przyjęły się wyjątkowo dobrze i nic nie wskazuje na to, by miały w najbliższym czasie zniknąć. Dużą zaletą live’ów jest łatwe nawiązanie trwalszej relacji z klientem, zwłaszcza, jeśli live prowadzi stale jedna osoba. Jeśli macie w swoim zespole osobę o dużej pewności siebie i z charyzmą, która sprawdziłaby się w sprzedaży na żywo, to koniecznie spróbujcie przeprowadzić kilka live’ów. Możecie być zaskoczeni pozytywnymi wynikami sprzedaży!

 

Nasza podpowiedź:

Zadbaj o to, by odpowiednio promować live’a. Stwórz wydarzenie, przypominaj użytkownikom o dacie i godzinie. Możesz też zachęcić do wzięcia udziału np. dzięki małemu konkursowi, który zostanie przeprowadzony na koniec live’a. To dodatkowo zachęci użytkowników do obejrzenia nagrania.

 

Content nadal jest królem

Google stawia nie tylko na jakość, ale też na ilość. Jak pokazują badania, najlepsze wyświetlenia osiągają te treści blogowe, które liczą minimum 1600-2000 słów. Roboty wyszukiwarek starają się coraz lepiej dopasowywać wyniki wyszukiwania do zapytań. Długie treści zdecydowanie ułatwiają odnalezienie sprecyzowanej odpowiedzi, dlatego są lepiej punktowane przez Google. Warto brać to pod uwagę podczas tworzenia contentu dla bloga lub na poszczególne podstrony.

A jak długie teksty mają się do utrzymania uwagi czytelnika? Okazuje się, że dobre teksty bronią się same i są chętnie czytane przez użytkowników! Z badań przeprowadzonych przez platformę Medium wynika, że użytkownicy utrzymują uwagę na długich tekstach przez około 7 minut. W tym czasie można przeczytać 1600 słów. Dlatego właśnie zalecana minimalna długość tekstu powinna liczyć 1600 słów – a jeśli uda się napisać jeszcze więcej, to świetnie!

 

Nasza podpowiedź:

Pamiętaj o zasadach optymalizacji tekstu. W długim tekście można bez problemu zawrzeć kilka słów kluczowych, zwłaszcza tych z długim ogonem. Aby tekst był czytelny, koniecznie podziel go na mniejsze akapity i nagłówki. Warto też zadbać o odpowiednie grafiki z atrybutami alt, które dodatkowo pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie tekstu.

Nie wiesz, jakich słów kluczowych użyć w tekście? Wypróbuj jedno z darmowych narzędzi, np. https://app.neilpatel.com/. Na tej stronie możesz poszukać konkretnych słów kluczowych z długim ogonem i przy okazji sprawdzić, jak duże wyświetlenia miesięczne osiągają dane frazy. Oczywiście możesz też skorzystać z bardziej profesjonalnych narzędzi, takich jak np. Planer Słów Kluczowych.

Zapoznałeś się ze wszystkimi trendami? Mamy nadzieję, że nasz artykuł przypadł Ci do gustu. Jeśli chcesz od razu przejść do działania, nie zapomnij zajrzeć do naszych pozostałych wpisów! Chcesz dowiedzieć się, na czym dokładnie polega pozycjonowanie long tail? A może zastanawiasz się, jak zadbać o firmowe konto na Instagramie? Na blogu naszej poznańskiej agencji marketingowej znajdziesz odpowiedzi na różne pytania!

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!