fbpx
 

Trendy w marketingu internetowym

ecommerce

Trendy w marketingu internetowym

Dynamicznemu rozwojowi technologii towarzyszy kształtowanie się nowych trendów w marketingu internetowym. Stają się one nieodłącznym elementem komunikacji prowadzonej w sieci przez firmy z każdej niemal branży. Śledzenie trendów pozwala im w pełni dopasowywać się do zachodzących przemian, trafiać w oczekiwania klientów, a co za tym idzie – zwiększać zyski. Które trendy dominują w e-commerce w 2017 roku?
 

Personalizacja

2017 to rok personalizacji. Zadaniem właścicieli biznesów online jest stworzenie warunków, w których klient może czuć się traktowany wyjątkowo – nie jako jeden z tysięcy, a jeden szczególny. Umiejętne rozpoznanie potrzeb klientów i dostarczanie im rozwiązań szytych na miarę pozwala firmom  na trafne kierowanie poszczególnych przekazów do różnych grup docelowych, tworzenie indywidualnej oferty oraz zbudowanie społeczności lojalnych odbiorców.

Analityka

Z odczytywaniem potrzeb klientów wiąże się kolejny, silny trend e-commerce – analityka. Zdolność do przetwarzania dużych zbiorów danych i wyciągania z nich odpowiednich wniosków jest podstawą do podejmowania trafnych decyzji, popartych twardymi faktami, nie zaś instynktem. Analityka internetowa ma szczególne znaczenie w zwiększaniu zaangażowania klientów, objawiającego się większą liczbą wejść na stronę, lepszym poziomem konwersji i mniejszą liczbą porzuconych koszyków.

Omnichannel

Jeszcze bardziej na znaczeniu zyskał też omnichannel – jeden z głównych trendów ubiegłego roku. W związku z nim właściciele sklepów internetowych mają za zadanie docierać do swoich klientów za pomocą różnych kanałów i platform – sklepów tradycyjnych, sklepów online, stron internetowych, social mediów i urządzeń mobilnych oraz pozwalać im na swobodne przemieszczanie się między nimi. Korzyści? Przede wszystkim wzrost zysków ze sprzedaży i lojalność klientów.

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!

Nie znaleziono żadnych pól.