
27 gru Udoskonal swój sklep internetowy dzięki Google Merchant Center
Prowadzisz sklep internetowy? Jeśli chcesz ulepszyć sprzedaż, koniecznie zapoznaj się z funkcjonowaniem Google Merchant Center. To funkcja, która może przyspieszyć rozwój twojej firmy i zwiększyć jej widoczność w Internecie. Sprawdź, dlaczego warto poświęcić jej dłuższą chwilę.
Czym jest Google Merchant Center?
Zdarzyło ci się kiedyś, że szukałeś jakiegoś produktu w Google, a wyszukiwarka w pierwszej kolejności zaproponowała ci oferty w formie kafelek na górze strony? To właśnie Google Merchant Center. Inaczej mówiąc, jest to po prostu forma reklamy, która łączy twój sklep internetowy z rezultatami wyszukiwania. W efekcie odbiorca nie musi przeszukiwać wszystkich linków, ale jeszcze na stronie Google będzie mógł zapoznać się z przykładowymi produktami dostępnymi w sklepie internetowym.
Jak działa Google Merchant Center?
Podstawą funkcjonowania tej opcji jest połączenie konta Google Merchant Center z Google Ads (dawniej znane jako Google AdWords).Kampania produktowa wykorzystuje dane dostępne w Google Ads, by prezentować bezpośrednią ofertę z twojego sklepu. To bardzo duże udogodnienie. Wizualne przedstawienie oferty znacznie bardziej przyciąga wzrok niż zwykłe linki i zarazem zwiększa szansę na to, że potencjalny klient odwiedzi twoją stronę internetową. Jeśli ktoś zainteresuje się danym produktem i kliknie w jego zdjęcie lub nazwę, zostanie przeniesiony bezpośrednio do sklepu. Po wpisaniu frazy w wyszukiwarce pojawi się tylko kilka ofert, ale wystarczy przejść do zakładki „zakupy”, by zobaczyć szerszy asortyment.
Jakie są zalety tej funkcji?
Przede wszystkim jest to szansa na przyciągnięcie nowych klientów. Przedstawiając swoje produkty w taki sposób, zwiększysz zakres osób zainteresowanych. Być może ktoś wcześniej nie słyszał o twoim sklepie, a dzięki fotografii zdecyduje się zajrzeć i zostanie na dłużej. Warto pamiętać o tym, że wzrokowcy stanowią największą grupę w społeczeństwie. Jeśli wyróżnisz się i zaproponujesz ofertę graficzną, możesz mieć pewność, że zostaniesz lepiej zapamiętany niż konkurencja, która promuje się wyłącznie za pomocą linków.
Kolejną zaletą Google Merchant Center jest to, że tę opcję można wykorzystać w każdej firmie. Nieważne, ile produktów sprzedajesz i jak dużym (lub małym!) przedsiębiorstwem zarządzasz. Możesz z powodzeniem przygotować kampanię nawet z kilkoma produktami – jeśli twoje słowa kluczowe będą pokrywać się z tym, czego szuka odbiorca, to sklep z pewnością pojawi się w wyszukiwarce.
Prosta obsługa
Google Merchant Center zostało zaprojektowane w taki sposób,by reklama nie tylko była wygodna i czytelna dla odbiorców, ale też by nadawała się do szybkiej edycji. Nawet w trakcie czynnej reklamy możesz zmienić treść i edytować dane (np. zaznaczając, że dany produkt jest skierowany dla kobiet –wówczas będzie on pojawiał się w wyszukiwarkach pań). Dodatkowo możesz też testować różne funkcje i sprawdzać, jak wpływają na sprzedaż. Przykładowo, jeśli do ceny produktu dołączysz obok koszt przesyłki, wówczas odbiorca uzyska od razu pełną informację i być może szybciej zdecyduje się na zakup. Możliwość ekspresowej edycji jest dużą zaletą, ponieważ nawet gdy wprowadzisz kilkudniową promocję czy wyprzedaż, zostanie ona uwzględniona w Google Merchant Center. Dzięki temu klient uzyska najbardziej aktualne informacje i, być może, skusi się na zakupy.
Podsumowując – dla kogo?
Polecamy tę funkcję wszystkim, którzy prowadzą sklepy internetowe. Niezbędne jest oczywiście posiadanie Google Ads, ale jeśli promowałeś się już w Internecie,nie będzie to dla ciebie zaskakująca informacja. Jeśli natomiast nie wiesz,czym jest Google Ads, polecamy zwrócić się o pomoc do specjalistów. Dobrze zaplanowana sprzedaż może naprawdę znacząco wpłynąć na rozwój twojego sklepu.Warto korzystać z narzędzi, które ułatwiają pracę, a Google Merchant Center zdecydowanie jest jednym z nich.
SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?
Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!