fbpx
 

Blog firmowy – 5 powodów, dla których warto go prowadzić

blog firmowy

Blog firmowy – 5 powodów, dla których warto go prowadzić

Blog firmowy to jedna z najskuteczniejszych i najtańszych metod promocji w internecie. Pełen przydatnych i regularnie aktualizowanych treści przyciąga internautów i zachęca ich do zapoznania się z ofertą na stronie WWW. Przedstawiamy najważniejsze powody, dla których warto zacząć pisać bloga firmowego lub zlecić to agencji interaktywnej. 

  1. Narzędzie informacji

Blog firmowy na stronie WWW to przede wszystkim doskonałe źródło wiedzy o nowościach w ofercie i zmianach w firmie. Opisując na blogu nowe produkty i usługi, warto też umożliwić użytkownikom ich bieżące komentowanie. Bazując na zgromadzonych opiniach firmy mogą tworzyć oferty zgodne z potrzebami i oczekiwaniami klientów.

  1. Budowanie relacji

Tworzenie stron internetowych, oprócz możliwości zaprezentowania samej oferty, pozwala firmom na przedstawienie potencjalnym klientom wartości, jakimi się kieruje. Blog firmowy to również doskonała przestrzeń na stronie WWW, która pomaga rozwiać ewentualne wątpliwości odbiorcy i przekonać go do skorzystania z oferty, a jednocześnie wyrazić troskę firmy o dobro klienta.

  1. Zwiększanie autorytetu

Merytoryczne artykuły na stronie WWW firmy to doskonałe narzędzie kreowania jej kompetencji i wizerunku. Publikując wartościowe poradniki w formie tekstów lub filmików oraz pomagając użytkownikom strony WWW w rozwiązywaniu ich problemów, firmy stawiają się w roli eksperta w danej branży. Bycie autorytetem przekłada się z kolei na większe zaufanie i wzrost wiarygodności w oczach klientów.

  1. Lepsze pozycjonowanie

Częste dodawanie zoptymalizowanych pod SEO postów na stronie WWW pozwala zwiększyć jej widoczność w sieci. Nie od dziś wiadomo bowiem, że wyszukiwarki internetowe chętniej wyświetlają strony, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Dodatkowo – im wyższa pozycja strony WWW w wyszukiwarce, tym szybciej internauta wpisujący daną frazę może trafić na blog firmy.

  1. Pozyskiwanie nowych linków

To nie koniec – firmy realizujące powyższe założenia na swoich stronach WWW mogą liczyć, że z czasem publikowane przez nie treści będą dzielone między innymi użytkownikami sieci. Czytelnicy, którzy uznają wpisy na blogu za przydatne, mogą udostępniać linki do nich na przykład w social media. To najprostszy sposób na dotarcie do coraz większej grupy klientów.