Dlaczego warto inwestować w dobry copywriting?

Dlaczego warto inwestować w dobry copywriting?

Marketing odgrywa kluczową rolę w rozwoju firmy, a jednym z jego najważniejszych filarów jest copywriting. Dobra treść potrafi zdziałać cuda, ponieważ działa na wielu poziomach – wpływa zarówno na potencjalnych odbiorców, jak i na wyszukiwarki. Dlaczego nie warto oszczędzać na dobrym słowie pisanym?

Profesjonalne treści na stronę internetową

Firmie trudno będzie zaistnieć w sieci bez odpowiedniej strony internetowej. Poza samą kwestią graficzną, ogromną rolę marketingową odgrywają również treści. Trudno mówić o wizerunku poważnej firmy, gdy na stronie nie brak błędów ortograficznych czy stylistycznych, prawda? A dobry copywriting to przecież znacznie więcej niż tylko poprawność językowa. To umiejętność wykorzystania zaplecza marketingowego i stworzenia takich tekstów, które będą czytelne dla odbiorcy oraz pozwolą na odpowiednie wypozycjonowanie treści w wyszukiwarkach internetowych. Inwestując w dobry copywriting, zyskujesz gwarancję, że teksty będą unikalne, a to bardzo ważne chociażby ze względu na pozycjonowanie. Powielanie czy publikowanie takich samych treści sprawi, że strona będzie pojawiać się znacznie niżej w wyszukiwarkach.

Wizerunek marki

Aby zdobyć zaufanie klientów, należy zadbać o zbudowanie wizerunku eksperta, a nic nie sprawdzi się do tego tak dobrze, jak właśnie odpowiedni copywriting. Dzięki tekstom możesz stworzyć świetne zaplecze eksperckie np. na blogu, gdzie będziesz wyjaśniać poszczególne kwestie związane z Twoimi produktami czy usługami. W ten sposób udowodnisz, że rzeczywiście znasz się na rzeczy i przekonasz klienta do tego, że warto podjąć z Tobą współpracę.

Zaufaj specjalistom

Wiele mówi się o tym, że “dobry tekst obroni się sam” i w związku z tym nie potrzebuje żadnych marketingowych chwytów. Z jednej strony to prawda, z drugiej – musimy mieć zawsze na uwadze fakt, że konkurencja może być krok przed nami. Z tego względu stosowanie fraz kluczowych czy uwzględnienie dopasowanego SEO może pomóc. Nie musisz tracić czasu na zapoznawanie się z zasadami content marketingu, tworzenie SEO czy wplatanie słów pod wyszukiwarki – możesz zlecić te zadania agencji marketingowej. Profesjonalni copywriterzy będą wiedzieli, co zrobić z tekstami, by wzbogacić je pod kątem pozycjonowania.

Dobry tekst, czyli jaki?

Po czym właściwie poznać dobry copywriting? Przede wszystkim po tym, że jest w stanie przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy. Jeśli stoisz przed decyzją wyboru copywritera, zwróć uwagę na kilka rzeczy. Przede wszystkim pamiętaj o tym, że Twoja firma ma określonego odbiorcę, którego wyróżnia m.in. płeć, wiek, zainteresowanie i korzystanie z konkretnego kanału komunikacji. Wszystkie te elementy muszą być brane pod uwagę przy tworzeniu tekstów – w ten sposób Twój komunikat rzeczywiście może dotrzeć do odbiorcy i nie pozostanie “w próżni”. Jeśli zaprezentujesz wysoko eksperckie, pisanie niemalże naukowym językiem teksty i skierujesz je do grona nastolatków, to prawdopodobnie nie zwrócą na nie uwagi. I w drugą stronę – jeśli na stronie prezentujesz siebie w roli eksperta, a sam fanpage jest prowadzony w sposób lifestylowe’owy i pojawiające się tam treści nie przystają do tych publikowanych na stronie www, to trudno będzie Ci zyskać wiarygodność w oczach potencjalnych klientów. Dobry tekst z całą pewnością powinien być więc dopasowany do odbiorcy. Przekaz, który teoretycznie ma dotrzeć do każdego, tak naprawdę nie dociera do nikogo. Stosowanie sztampowych zwrotów, które tylko zapełniają miejsce, ale nie niosą konkretnej treści, z całą pewnością nie przysłuży się Twojej firmie. Sugerujemy więc unikać “kompleksowych rozwiązań dostosowanych do Twoich potrzeb”, bo tak naprawdę takie zdanie można zastąpić konkretną ofertą i nie tracić czasu odbiorcy.

Kolejną kwestią są techniki copywritingu sprzedażowego – wykorzystywanie elementów języka korzyści może zachęcić początkowo nieprzekonanego klienta do tego, by skorzystał właśnie z Twojej oferty. To ważne, by umiejętnie stosować różne tricki i nie przesadzić – z tego względu właśnie zachęcamy, by stawiać na dobry copywriting. Taka usługa kosztuje, ale zdecydowanie jest warta swojej ceny, a dobre słowo pisane z czasem zwraca się w postaci zwiększonej liczby klientów. Dla nas to wystarczająca zachęta!

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!