Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Czy blogi w dobie dominacji Youtube’a i Instagrama mają jeszcze sens? Okazuje się, że jak najbardziej. Choć wiele osób wybiera bardziej graficzną formę przekazu, to jednak słowo pisane w Internecie wciąż cieszy się sporą popularnością i ma swoje grono fanów. Blog firmowy to opłacalna inwestycja, tym bardziej, że może wspomóc rozwój naszej marki na kilku płaszczyznach. Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga? Sprawdźcie!

Świeży content: lepsze pozycjonowanie

Na początek warto zacząć od tego, że blog może zostać doceniony nie tylko przez klientów (również tych potencjalnych), ale też przez… roboty Google. Wyszukiwarka wyłapuje świeże wpisy oraz regularne publikacje i potrafi je docenić, zapewniając tym samym lepsze pozycjonowanie w Google. Dobrze jest jednak zadbać o to, by wpisy pojawiały się stosunkowo często, a nie np. raz na kilka miesięcy.

Zadbaj o bazę klientów

Blog to dobry sposób na stworzenie relacji z odbiorcami oraz… na poszerzenie bazy klientów. Można do tego wykorzystać np. newsletter, który będzie zachęcał do zapoznawania się z nowymi treściami dostępnymi na stronie. Blog firmowy może pójść w różnym kierunku. Niektórzy stawiają na ścisłe trzymanie się danego tematu, obsadzając siebie w roli eksperta i dzięki temu zyskują szacunek i zaufanie. Inni dążą do stworzenia przyjemnego, lifestyle’owego miejsca, w którym będzie można zyskać nie tylko informacje o produktach, ale również “życiowe porady”. Druga opcja pozostawia duże pole do popisu, ponieważ umożliwia też odnoszenie się do trendów rynkowych i ciekawostek. Warto obserwować popularność wpisów i pogłębiać te tematy, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników – w ten sposób stworzycie bazę wpisów z gotowymi odpowiedziami na poszukiwane pytania.

Przybliż działalność firmy

Blog może być też świetnym miejscem na stworzenie wizerunku przyjaznej firmy. Poza artykułami i content marketingiem, możecie też skupić się na bliższym przedstawieniu waszej działalności – opowiedzieć co nieco o pracownikach, przedstawić rozwój firmy albo wasze produkty lub usługi. Takie artykuły można też później wykorzystywać w social mediach, na przykład poprzez publikację fragmentu i linkowanie, z jednoczesnym zachęceniem do zapoznania się z pełną treścią.

Sposób na długi ogon

Długi ogon to nic innego, jak odpowiednio rozpisane frazy, na podstawie których użytkownicy poszukują danych w internecie. Długi ogon może być bardzo pomocny przy prowadzeniu bloga – odpowiednio użyte frazy sprawiają, że nawet wpisy sprzed kilku lat będą się dobrze pozycjonować, ponieważ klienci będą stale poszukiwali konkretnych treści. Warto przejrzeć frazy charakterystyczne dla naszej branży i wybrać te z długim ogonem. Po czym je poznać? To akurat dosyć proste. Przykładowo, krótka fraza to na przykład “agencja marketingowa”. Ale już “prowadzenie facebooka firmowego cena” będzie tak zwanym długim ogonem. Warto podpatrzeć, czy klienci nie trafiają na waszą stronę na przykład poprzez nazwę miasta czy konkretną usługę. Jeśli tak, to warto czasem wykorzystać takie hasła we wpisach.

Optymalizacja bloga pod kątem SEO. Tak czy nie?

O ile rozsądne używanie słów kluczowych we wpisach na blogu jest wskazane, o tyle przesadzanie z nimi może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Pamiętajcie, że użytkownicy wchodzący na bloga szukają konkretnej wiedzy, a nie sztucznie skonstruowanych zdań, które mają tylko na celu podnieść pozycjonowanie. Dobry, pełen konkretnych przykładów, porad czy instrukcji tekst obroni się sam i wcale nie będzie potrzebował dużego wsparcia SEO. Oczywiście, niektóre frazy warto wykorzystywać, ale można robić to w sposób naturalny, nienarzucający się użytkownikowi. Jeśli masz wrażenie, że wasze firmowe frazy brzmią bardzo sztucznie i teksty przez to nie nadają się do czytania, rozważcie nawiązanie współpracy z agencją marketingową. Content marketing stworzony przez profesjonalistów będzie zawierał wszystko, co potrzebne – solidną dawkę wiedzy, pole do nawiązania kontaktu z klientem oraz rozsądną dawkę słów kluczowych.

Podsumowując – czy warto założyć bloga firmowego? Jak najbardziej!

Aby utrzymać jego popularność, kluczowe będzie prezentowanie odbiorcom atrakcyjnych treści, regularność publikacji i dbanie o tak zwane długie ogony. Oczywiście, musimy liczyć się z tym, że blog nie zyska olbrzymiego zainteresowania po kilku miesiącach – czasem się tak zdarza, ale jednak budowanie zaufania klientów trwa. Nie rezygnujcie więc z blogów, nawet jeśli początkowo nie przynoszą efektów. Z czasem zobaczycie, że dzięki nim zaczniecie zdobywać dodatkowych klientów i fanów. Pamiętajcie też o tym, że na blogi warto zapraszać też użytkowników naszych social mediów. Wspominajcie o najciekawszych wpisach na Facebooku czy Instagramie, zachęcajcie do odwiedzania waszej strony internetowej. Jeśli kogoś zainteresuje temat, z pewnością nie przejdzie obojętnie obok takiego wpisu!

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!