19 kwi Jak skontaktować się z Facebookiem?
Każdy, kto prowadził kiedyś konto na Facebooku, wie, że awarie na portalu zdarzają się dość często. Warto wiedzieć, jak postępować w takich sytuacjach i gdzie szukać pomocy, by jak najszybciej przywrócić prawidłowe funkcjonowanie strony. Sprawdź, jak skontaktować się z Facebookiem!
Kontakt z Facebookiem – konto prywatne
Kontakt z personelem Facebooka przez konto prywatne jest bardzo ograniczony, dlatego w sprawach związanych z fanpage’m najlepiej kontaktować się od razu przez profil biznesowy. Jeśli jednak chcesz załatwić jakąś rzecz związaną z kontem prywatnym, to masz kilka opcji.
Na początek warto zajrzeć do panelu „pomoc i wsparcie”. Można go znaleźć w górnym, rozwijanym panelu po prawej stronie, blisko ikonki ze zdjęciem profilowym. W panelu udostępniono kilka opcji dla użytkowników, w tym między innymi możliwość przedstawienia swojej opinii na temat nowej wersji Facebooka. Dla osób, które doświadczają jakiegoś problemu związanego z kontem, z pewnością przydatna będzie opcja „wystąpił błąd”. Za jej pomocą można powiadomić administratorów portalu o niedziałającej funkcji.
Dużym ułatwieniem przy poszukiwaniu odpowiedzi na pytania jest Centrum Pomocy. To baza najczęstszych pytań zadawanych przez użytkowników. Znajdziesz tam szczegółowe informacje na temat publikacji, zarządzania prywatnością i bezpieczeństwem, a także problemów z poszczególnymi funkcjami. Jeśli masz jakiś problem z kontem prywatnym, zajrzyj w pierwszej kolejności Centrum Pomocy – tam prawdopodobnie znajdziesz odpowiedź na wszystkie nurtujące Cię kwestie.
Jak skontaktować się z Facebookiem na profilu biznesowym?
Tutaj warto rozpocząć działania od kontaktu z centrum biznesowym. W centrum możesz zapoznać się ze specjalistycznymi artykułami, związanymi np. z kwestią płatności za reklamy, odrzucaniem reklam czy tworzeniem nowego konta w menadżerze reklam. To świetna baza informacji zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem konta biznesowego i potrzebują dodatkowych informacji.
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na pytania w artykułach, możesz przejść do kolejnej opcji. W dziale „pierwsze kroki” znajdziesz bardziej szczegółowe odpowiedzi na pytania związane z kontem biznesowym. Treści są podzielone na kilka kategorii: „Tworzenie kont i zarządzanie nimi”, „Publikowanie i dystrybucja treści”, „Reklamowanie się”, „Sprzedaż na Facebooku i Instagramie”, „Zarabianie na swoich treściach i aplikacji”.
Na tym etapie możesz również zaplanować bezpłatną rozmowę telefoniczną z ekspertem Facebooka ds. marketingu. To przydatna opcja dla osób, które chciałyby dowiedzieć się więcej w zakresie tworzenia reklam czy promocji swojego fanpage’a. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy w innym zakresie, warto przejść z Centrum Pomocy do działu „Jak możemy pomóc?”. Po przejściu na podstronę ujrzysz spis swoich fanpage’y oraz kont na Facebooku i na Instagramie. Wybierz konto, którego ma dotyczyć pomoc, a następnie przejdź dalej.
Ujrzysz kilka opcji do wyboru:
„Zawartość została usunięta z mojej strony”.
„Chcę skonfigurować stronę globalną”.
„Ktoś włamał się na moją stronę na Facebooku lub została ona przejęta przez inną osobę”.
„Chcę usunąć podszywające się konto”.
„Chcę zgłosić przypadek nękania lub prześladowania”.
„Potrzebuję pomocy z połączeniem stron”.
„Publikacja mojej strony została cofnięta”.
„Chcę zmienić nazwę strony”.
„Chcę złożyć wniosek o weryfikację strony”.
„Inny problem ze stroną”.
Po kliknięciu danego zagadnienia przeniesiesz się do panelu z konkretną pomocą. Uzyskasz tu wskazówki krok po kroku, co robić w sytuacji, gdy np. ktoś włamał się na Twoje konto. To bardzo przydatna opcja i warto tutaj zaglądać w pierwszej kolejności – być może większość problemu uda się rozwiązać nawet bez kontaktu z Facebookiem.
Kontakt z Facebookiem – gdzie znaleźć?
Zdarzają się jednak i takie sytuacje, gdy same treści udostępnione przez portal nie wystarczają. Wówczas należy skorzystać z bezpośredniego kontaktu. W powyżej opisanym panelu można znaleźć opcję „Uzyskaj pomoc”, która przenosi nas do formularza kontaktowego. Tam możesz podać swój adres e-mail i numer telefonu, a następnie szczegółowo odpisać problem. Dodatkowo do wiadomości możesz też załączyć zrzuty ekranu obrazujące nieprawidłowości związane z fanpage’m czy kontem reklamowym. Zaletą tego rozwiązania jest stosunkowo krótki czas oczekiwania na odpowiedź. Zgodnie z informacjami znajdującymi się pod formularzem, wiadomość możesz uzyskać w około 10 minut, pamiętaj jednak, ze czas oczekiwania może być dłuższy w zależności od tego, jak duży problem zgłaszasz do administracji. Rozmowa na czacie to najefektywniejszy sposób w przypadku wystąpienia poważniejszych usterek.
Pamiętaj jednak, że nie z każdym problemem musisz odnosić się do czatu. Jeśli zdarzy Ci się np. zablokowanie konta reklamowego z uwagi na niestosowne treści, możesz spróbować odwołać się od tej decyzji za pomocą formularza dostępnego bezpośrednio pod komunikatem. Taki sposób wymiany informacji jest równie skuteczny i warto z niego korzystać.
Jak skontaktować się z Facebookiem telefonicznie?
Przede wszystkim warto pamiętać, że Facebook nie ma jednego, ogólnego numeru kontaktowego. Telefonicznie możesz skontaktować się jedynie z ekspertem Facebooka do spraw marketingu. Opcja ta jest dostępna na samej górze panelu w Centrum Pomocy. Jeśli wybierzesz opcję „Zaplanuj rozmowę telefoniczną”, będziesz mógł wpisać w formularzu swoje imię, nazwisko, adres e-mail oraz temat rozmowy. Następnie możesz też wybrać datę i godzinę rozmowy.
Jak skorzystać z formularza kontaktowego na Facebooku?
Jeśli chcesz skorzystać z czatu czy rozmowy telefonicznej, pamiętaj, że musisz posiadać konto biznesowe (fanpage) na Facebooku. To warunek konieczny – konto prywatne ma niestety dość okrojony panel pomocy, więc bez podpięcia fanpage’a trudno rozwiązać konkretne problemy.
Co więcej, samo założenie profilu biznesowego na Facebooku to jedno, ale przy rozwiązywaniu większości spraw wymagane jest jeszcze założenie konta w Menadżerze Reklam. Takie konto jest niezbędne do tworzenia reklam na Facebooku. Samo założenie konta jest dość proste; wystarczy podać podstawowe dane oraz określić sposób płatności za reklamy.
Kontakt z Facebookiem na fanpage – czy warto korzystać?
Reklamodawcy często narzekają na utrudniony kontakt z Facebookiem i brak możliwości szybszej wymiany informacji. Z pewnością na portalu przydałby się lepiej zorganizowany czat, który umożliwiłby szybką wymianę informacji. Jeśli więc przydarzy Ci się jakiś problem, warto w pierwszej kolejności skorzystać z Centrum Pomocy. Jego zaletą jest rozbudowana baza informacji, dlatego tutaj dość łatwo znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania. Pomoc Facebooka przydaje się przede wszystkim w przypadku bardziej skomplikowanych działań, które nie zostały zawarte w popularnym FAQ.
Co ciekawe, przez panel biznesowy nie załatwisz problemów z kontem prywatnym. Możesz oczywiście wysłać wiadomość przez czat Facebooka, ale administratorzy prawdopodobnie i tak przekierują Cię do bazy danych.
Pomoc na czacie Facebooka – po polsku
Warto wiedzieć, że jeszcze trzy lata temu czat Facebooka był obsługiwany wyłącznie w języku angielskim. Obecnie można tam znaleźć również polskich konsultantów, którzy z pewnością pomogą odpowiedzieć na wszelkie zapytania. To duże ułatwienie dla osób, które mają trudności z posługiwaniem się językiem angielskim, a jednak chciałyby pozbyć się usterek ze swojego konta reklamowego czy fanpage’a. Na rozmowę w języku polskim możesz też umówić się telefonicznie – pamiętaj jednak, że ta opcja dotyczy wyłącznie konta biznesowego i nie jest dostępna dla prywatnych użytkowników.
Gdzie szukać pomocy na Facebooku?
Jeśli nie potrafisz uzyskać adekwatnej odpowiedzi od administratorów portalu, spróbuj poszukać jej na grupach Facebooka. Wiele osób regularnie śledzi najnowsze zmiany i rozwiązuje problemy we własnym zakresie. Warto korzystać z ich wiedzy i wsparcia. Na Facebooku nie brak grup zrzeszonych wokół konkretnych tematów (np. reklam). Polecamy dodać się do kilku takich grup i sprawdzić, gdzie można uzyskać najlepsze odpowiedzi. Warto też szukać gotowych rozwiązań na blogach eksperckich. Przeszukaj naszą bazę informacji – zamieściliśmy już naprawdę sporo artykułów związanych między innymi z kontami na portalach społecznościowych, z reklamowaniem czy z zamieszczaniem nowych treści.
Artykuły blogowe to świetny sposób na zgłębianie wiedzy wtedy, gdy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z kontem na Facebooku i potrzebujesz sprawdzonych informacji. W naszej bazie znajdziesz też artykuły o pozycjonowaniu oraz o stronach www. Gorąco zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi treściami na blogu marketingowym MINT – porad u nas nie brakuje! A jeśli chciałbyś skorzystać z usług osoby, która zajmie się prowadzeniem Twojego konta, zachęcamy do kontaktu.