Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

sklep internetowy tworzenie

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak pokazują badania E-commerce w Polsce 2016 przeprowadzone przez Gemius, już ponad 50 % Polaków kupuje regularnie w sieci. Wizja szybkiego zarobku i niższe, w porównaniu z tradycyjnym sklepem, koszty prowadzenia kuszą z kolei przedsiębiorców, którzy coraz częściej i chętniej rozpoczynają przygodę z internetowym biznesem. Jakich błędów sprzedaży e-commerce unikać, by klienci chcieli kupować w naszym sklepie?

Przemyślany projekt

Jedną z głównych przyczyn opuszczanie sklepów online są błędy projektowe, takie jak brak możliwości zmiany produktów w koszyku, zbyt szybkie wygaszanie sesji, problem z wybraniem formy płatności czy brak aktualizacji stanów magazynowych. Na klientów zniechęcająco działa też nieintuicyjna nawigacja – warto zadbać, by pokazywała jego bieżące położenie na stronie, umożliwiała powrót do strony głównej i składała się z logicznie nazwanych elementów z działającymi odnośnikami.

Duża widoczność w sieci

Nieodłącznym elementem planowania marketingu sklepu online jest pozycjonowanie, które choć wymaga nakładów czasu i energii, pozwala zwiększyć pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – podnieść ruch na stronie i zwiększyć zyski ze sprzedaży. Narzędziem cenionym w batalii o klientów w sieci jest też reklama w Google AdWords, która mimo dość wysokich kosztów, pomaga niemal natychmiastowo sprowadzić ruch na stronę i skierować działania sklepu do konkretnej grupy docelowego.

Wezwania do działania

Celem firmowej strony WWW jest nie tylko nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem, ale głównie zaangażowanie go do wykonania określonej czynności. W sklepach online założenie to realizować można za pomocą Call to Action – wezwania do działania. Zwykle występuje ono w postaci kontrastującego banera lub grafiki z przyciskiem, kierującym do kolejnego elementu ścieżki komunikacji. Ważne, by CTA było nie tylko dobrze widoczne, ale przede wszystkim zrozumiałe i zwięzłe, a więc zawierało proste hasła typu Przejdź do sklepu czy Kup teraz.

Responsywny design

Liczba osób kupujących za pośrednictwem smartfonów i tabletów rośnie z dnia na dzień. By umożliwić  im wygodne przeglądanie produktów i finalizowanie transakcji, właściciele e-sklepów stoją przed koniecznością przygotowania responsywnej wersji serwisu, dopasowujące się do wielkości ekranu urządzenia użytkownika.

Widoczne dane kontaktowe

Często zdarza się, że przed sfinalizowaniem transakcji klienci sklepu chcą rozwiać wątpliwości związane z rozmiarem danego produktu, sposobem przesyłki czy terminem dostawy, kontaktując się ze sklepem. Ukryte dane kontaktowe zmuszają konsumenta do przeszukiwania strony, co w przypadku złej nawigacji może nawet prowadzić do porzucenia koszyka i utraty wiarygodności sklepu. Dlatego ważne jest, by umożliwić klientom szybki i bezproblemowy kontakt ze sklepem z różnych poziomów serwisu.

Dowody jakości

Social proof, czyli dowody społeczne, to nic innego jak elementy, których celem jest utwierdzenie klienta o wysokiej jakości produktów i usług dostępnych w sklepie. Skutecznym elementem promocji e-commerce są między innymi wyeksponowane na stronie opinie zadowolonych klientów, wzmianki w mediach, logo partnerów, osiągnięcia firmy czy liczba fanów w mediach społecznościowych.