fbpx
 

Jak reklamować się w Google Ads przy niskim budżecie?

Jak reklamować się w Google Ads przy niskim budżecie?

Czy niewielki budżet stanowi przeszkodę do wykupienia reklamy w Google Ads? Niekoniecznie, ale warto wiedzieć, co robić, by zapewnić swojej marce jak najlepszą widoczność. Jak skutecznie reklamować się w Google Ads nawert wtedy, gdy możesz sobie pozwolić jedynie na ograniczony budżet? Sprawdź!

Reklama w Google Ads przy niskim budżecie – czy warto?

Na początek warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy tworzenie reklamy w sytuacji, gdy dysponujemy jedynie niewielką kwotą, ma sens. Odpowiedź brzmi: oczywiście! Niewątpliwą zaletą Google Ads jest możliwość wyboru wielu różnych formatów reklamowych. Przy niskim budżecie możesz po prostu skupić się na jednej formie reklamy i wciąż osiągać bardzo dobre wyniki. Obecnie Google Ads umożliwia umieszczanie reklam między innymi w wynikach wyszukiwania czy na YouTube. Co więcej, platforma Google zapewnia też możliwość stworzenia reklamy remarketingowej, co ma duże znaczenie np. dla sklepów internetowych. Przy dużym budżecie możesz lawirować między poszczególnymi opcjami reklamowymi, a nawet łączyć je, by uzyskać lepsze efekty. Przy niewielkich budżecie warto za to ograniczyć się do jednego typu reklamy i przeznaczyć całą kwotę właśnie na jej promocję.

Zbyt niski budżet Google Ads – kiedy jest problemem?

Warto wiedzieć, że jeśli nasz budżet będzie naprawdę niewielki, to wówczas reklamy mogą nie wyświetlać się w pełni efektywnie. Oznacza to np., że dzienna kwota przeznaczona na reklamę może zostać wydana w środku dnia. W efekcie przez pozostałe kilkanaście godzin reklama nie będzie docierać do nowych użytkowników. Google Ads zwykle jeszcze na etapie planowania reklamy informuje, czy budżet jest wystarczający. Jeśli jednak masz wątpliwości co do tego, czy przeznaczona przez Ciebie kwota rzeczywiście sprawdzi się w przypadku danej kampanii, skonsultuj się ze specjalistami od reklamy Google Ads.

Google Ads a słowa kluczowe – Twój sprzymierzeniec

Przy niskim budżecie warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dobór odpowiednich słów kluczowych. Unikaj tych zbyt ogólnych, które prawdopodobnie są wykorzystywane przez większe, konkurencyjne firmy. Przy niskim budżecie prawdopodobnie w ogóle nie będziesz miał szansy na to, by przebić się przez te najbardziej oblegane hasła. Twoim sprzymierzeńcem będą za to tzw. słowa kluczowe z długim ogonem. To mniej popularne, ale jednocześnie bardziej dokładne frazy. Jeśli jesteś na etapie wyboru fraz do pozycjonowania swojej strony www, pamiętaj, by skupić się na dokładnym opisie oferty. Same „buty sportowe” to za mało, ale już „różowe buty sportowe damskie” mogą naprowadzić do Twojego sklepu wszystkie osoby zainteresowane takim obuwiem. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę fakt, że frazy z długim ogonem cieszą się mniejszą popularnością, co też przekłada się na słabszy ruch na stronie. Przy niskim budżecie nie ma co jednak liczyć na to, że uda Ci się bezproblemowo wypromować przez ogólne frazy.

Pamiętaj też, że już kilka dni po uruchomieniu nowej kampanii możesz skontrolować jej skuteczność. Dzięki statystykom dowiesz się, które słowa kluczowe promują się bardzo dobrze i przynoszą wymierne korzyści, a które tylko niepotrzebnie „zjadają” Twój budżet. To bardzo cenna informacja dla osób, które rozpoczynają działania w Google Ads z niewielkim budżetem. Dzięki niej dowiesz się, na które słowa kluczowe warto postawić, by osiągnąć najlepsze efekty.

Frazy kluczowe z długim ogonem w Google Ads

Słowa kluczowe typu ‘long tail’, choć cieszą się mniejszą popularnością, często przekładają się na bardziej zdecydowanych odbiorców. Ogólnych słów kluczowych używają przeważnie osoby, które dopiero zaczynają zgłębiać dany temat i szukają inspiracji. Z kolei słów kluczowych z długim ogonem używają raczej konsumenci zdecydowani na daną opcję – i dlatego stawianie na takich odbiorców ma sens jak najbardziej nie tylko w przypadku niższego budżetu.

Na etapie planowania reklamy warto skorzystać z listy wykluczających słów kluczowych. Można tam wypisać wszelkie słowa kluczowe, za pomocą których nie chcesz docierać do odbiorców. Przykładowo, jeśli prowadzisz salon kosmetyczny kierowany do klientów premium, możesz wykluczyć z wyszukiwań np. „tanią depilację laserową” czy „tani manicure hybrydowy”. Warto korzystać z listy wykluczających słów kluczowych, ponieważ to zdecydowanie wpływa pozytywnie na efektywność kampanii.

 Google Ads – wybierz jasny cel

Sprecyzowanie celu reklamowego ułatwia dalsze planowanie kampanii, dlatego zdecydowanie nie warto pomijać tego kroku. Zastanów się dobrze, na jakim efekcie Ci zależy. Czy dzięki reklamie chcesz zwiększyć ruch w witrynie i tym samym zachęcić odbiorców do lepszego zapoznania się z Twoją reklamą? Czy planujesz skupić się na sprzedaży i zwiększyć liczbę konwersji? A może chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy w przyszłości mogą zainteresować się Twoją ofertą? Odpowiednie ustalenie celu reklamowego ułatwia zaplanowanie optymalnego budżetu.

Targetowanie reklam w Google Ads – jak to robić?

Czy targetowanie się opłaca? Jak najbardziej! Dzięki niemu można dotrzeć do grupy odbiorców, która będzie rzeczywiście zainteresowana Twoimi usługami, a nie ukrywajmy – przy małym budżecie ma to naprawdę duże znaczenie. Przykładowo, jeśli prowadzisz pralnię chemiczną w określonej dzielnicy dużego miasta i zależy Ci na docieraniu głównie do mieszkańców tej dzielnicy, to warto zaznaczyć to od razu przy targetowaniu grupy odbiorców. Na tym etapie możesz dobierać też grupy odbiorców np. z uwagi na ich zachowania w sieci czy preferencje (np. częstsze korzystanie z urządzeń mobilnych niż ze stacjonarnych).

Jaką kwotę przeznaczyć na stworzenie reklamy w Google Ads?

Niestety nie ma na to jednej, dobrej odpowiedzi. Kwestia dopasowania budżetu jest zależna m.in. od Twojej konkurencji, wielkości firmy lub od tego, czy prowadzisz na przykład sprzedaż internetową. Małe firmy z niską konkurencją nie będą potrzebowały dużego budżetu do promocji, ale już np. drogeria internetowa może mieć naprawdę sporą konkurencją i w takim przypadki niski budżet może nie wystarczyć. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii warto więc zadbać o dokładny research i przyjrzenie się działaniom konkurencji, a następnie ustalenie, jakiego budżetu będziesz rzeczywiście potrzebować.

Pamiętaj też, że budżet lepiej planować w trybie kwartalnym, a nie rocznym i ewentualnie aktualizować go na bieżąco. Dlaczego? Wiele sklepów odnotowuje wyższą sprzedaż np. późną jesienią z uwagi na zbliżający się Black Friday czy święta Bożego Narodzenia. To moment, w którym warto przeznaczyć większą kwotę na promocję sklepu e-commerce. Sprawdź, które miesiące mają szczególnie duże znaczenie dla Twojej branży, a następnie zaplanuj budżet w taki sposób, by w gorących okresach postawić na jeszcze mocniejszą reklamę i dotarcie do większej liczby użytkowników.

Zlecenie reklamy Google Ads firmie marketingowej – czy warto?

Niektóre osoby obawiają się zlecenia takich działań zewnętrznym firmom z uwagi na wzrost kosztów. Rzeczywiście, do podstawowego kosztu reklamy należy wówczas doliczyć kwotę za prowadzenie konta w Google Ads i nadzorowanie działań. W pakiecie zyskujesz jednak reklamę przygotowaną przez profesjonalistów, która będzie w pełni zoptymalizowana. Dzięki temu nie stracisz dodatkowych kosztów na testowanie różnych opcji – firmy marketingowe wiedzą, od czego zacząć, by zapewnić Ci rzeczywisty zysk. Warto zdecydować się na taką opcję, jeśli zależy Ci na profesjonalnym i skutecznym dotarciu do nowych odbiorców.

W ramach wykupionej usługi możesz liczyć m.in. na przydzielenie stałego opiekuna, który będzie odpowiadał na Twoje pytania, założenie konta Google Ads, przygotowanie listy najlepszych fraz kluczowych, i regularną optymalizację kampanii. Dodatkowo agencja będzie co miesiąc przesyłać Ci raport z poczynionych działań, dzięki czemu będziesz mógł na bieżąco śledzić wyniki – bez konieczności samodzielnego logowania się do panelu Google Ads, co zaoszczędzi Ci nieco czasu.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? W takim razie zapraszamy do kontaktu! Na początek przygotujemy dla Ciebie ofertę z podstawową wyceną oraz propozycjami rozwoju reklam. Po zatwierdzeniu oferty rozpoczniemy działania nad Twoim kontem reklamowym. Dzięki temu już za kilka miesięcy zobaczysz pierwsze, wymierne efekty w postaci nowych klientów!

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na naszą stronę www i zapoznaj się z pełną ofertą już dziś.