fbpx
 

Jak wybrać dobrą firmę do pozycjonowania strony www?

Jak wybrać dobrą firmę do pozycjonowania strony www?

Pozycjonowanie to jedno z podstawowych działań, które służy podniesieniu widoczności danej witryny w wyszukiwarkach. Warto jednak wiedzieć, że na samo pozycjonowanie składa się wiele czynników, a proces ten wiąże się z ogromnym nakładem pracy. I dlatego tak wiele osób decyduje się na skorzystanie z usługi firmy SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem. To świetna opcja, ponieważ zdejmuje z Ciebie ciężar poznawania tajników pozycjonowania i zapewnia dobre efekty już od pierwszych miesięcy współpracy. Warto jednak wiedzieć, po czym można poznać dobrą firmę od pozycjonowania; to oszczędzi Ci kłopotów i niepotrzebnego wydawania pieniędzy już na początku współpracy. Sprawdź, na co warto zwrócić szczególną uwagę!

Agencja SEO do pozycjonowania – czerwone flagi

Tym, co powinno Cię szczególnie zaniepokoić podczas spotkania z agencją SEO, jest obietnica szybkiego wypozycjonowania Twojej firmy. Każdy specjalista od SEO wie, że dobre pozycjonowanie wymaga czasu i z całą pewnością nie da się wszystkich działań zakończyć w kilkanaście dni. Pozycjonowanie to proces, na który składa się praca copywritera, content marketing, link building, audyt czy praca nad konwersją. I choć większość z tych etapów można prowadzić równolegle, to jednak wszystkie wymagają przynajmniej kilku miesięcy intensywnej pracy. A to oznacza, że wszelkie oferty gwarantujące ekspresowe wypozycjonowanie Twojej witryny nie mówią pełnej prawdy.

Uważaj też na firmy, które otwarcie gwarantują osiągnięcie konkretnej pozycji (np. pierwsza pozycja w wyszukiwarce Google). Żadna firma nie może tego otwarcie zagwarantować, ponieważ na samą pozycję wpływa nie tylko praca nad pozycjonowaniem, ale również algorytmy Google.

Ostrożnie podchodź też do oferty gwarantujących bardzo duże rabaty. Choć może z perspektywy klienta wygląda to zachęcająco, to pamiętaj jednak, że nad pozycjonowaniem musi pracować grupa przynajmniej kilku specjalistów. Łatwo możesz policzyć, że przy naprawdę niskiej cenie pakietu takie działania byłyby zupełnie nieopłacalne dla firmy. To oznacza, że za całe pozycjonowanie odpowiada albo jedna osoba, albo działania prowadzone są w sposób nieprofesjonalny. Niestety, oba te przypadki raczej nie oznaczają dla Twojej witryny niczego dobrego.

Niektóre firmy proponują w umowie bardzo długi okres wypowiedzenia, co nie jest korzystne dla klienta. Pamiętaj, że samo zawarcie umowy na dłuższy okres, np. kilkunastu miesięcy, nie jest niczym złym – powinieneś jednak mieć możliwość skorzystania z miesięcznego okresu wypowiedzenia w każdym momencie trwania umowy.

Zalecamy również unikać podejmowania współpracy z firmami, które nie planują przydzielić Ci dedykowanego opiekuna. To ważne, by mieć kontakt z jedną osobą odpowiedzialną za usługę. Dzięki temu możesz swobodnie zadawać pytania, rozmawiać na temat comiesięcznych raportów czy planować dalsze działania. To też porządkuje pracę z agencją i usprawnia komunikację.

Czym wyróżnia się dobra firma SEO?

Przeprowadzi audyt dla Twojej strony www

Audyt to w zasadzie pierwszy krok ku podjęciu działań związanych z pozycjonowaniem. Dzięki niemu można wychwycić wszystkie nieprawidłowe elementy na stronie www, które mogą wpływać na gorszą pozycję w wyszukiwarkach. Dodatkowo audyt może pokazywać np. widoczność Twojej strony na tle konkurencji, skontrolować prędkość strony i zaproponować dalsze działania.

Słucha oczekiwań klienta

Niezależnie od tego, czy mowa o dużej, prężnie działającej firmie, czy może o małej marce, skupionej na lokalnych działaniach, agencja SEO powinna zawsze wsłuchiwać się w oczekiwania klienta. Jeśli dana firma próbuje Ci z góry narzucić określone rozwiązania, mimo, że sam wiesz, że coś może się po prostu w Twojej branży nie sprawdzić – uważaj. Dobra agencja SEO najpierw zapyta o Twoje cele biznesowe, a później dobierze frazy kluczowe we współpracy z Tobą. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, czy dane hasła rzeczywiście odpowiadają działalności Twojej firmy i czy przyniosą wymierne efekty w postaci nowych odbiorców witryny.

Przygotuje dobry audyt SEO

Już na etapie przygotowywania audytu możesz określić, czy firma uczciwie podchodzi do kwestii pozycjonowania. Audyt powinien zapewniać szczegółowe informacje z rozpisanymi wskazówkami dotyczącymi tego, co należy zmienić i wdrożyć na stronie www. Jeśli informacje są bardzo ogólne lub słabo odnoszą się do działań Twojej firmy, to prawdopodobnie audyt albo został potraktowany pobieżnie, albo firma ma przygotowany jeden szablon dla wszystkich klientów, który po prostu nieznacznie modyfikuje.

Dba o optymalizowanie strony www pod SEO

Jeśli dana firma skupia się tylko na działaniach wokół słów kluczowych, to lepiej od razu odpuścić taką współpracę. Oczywiście, dobór odpowiednich fraz, a następnie wypozycjonowanie ich np. za pomocą tekstów ma ogromne znaczenie dla widoczności strony. Nie oznacza to jednak, że działania SEO powinny skupiać się wyłącznie na słowach kluczowych. Samo optymalizowanie strony www – a więc działania wokół znaczników meta, adresów URL, przekierowań, usuwania duplikatów treści czy zadbania o opisy pod zdjęciami lub grafikami również mają duże znaczenie. SEO to także optymalizacja linkowania oraz usuwanie błędów na stronie, które mogą wyraźnie obniżać pozycję witryny w Google. Warto o tym pamiętać i dopytywać, co dokładnie zawiera dany pakiet. Dzięki temu zyskujesz pewność, że Twoja strona będzie rzeczywiście porządnie zoptymalizowana.

Firma SEO dba o dostęp do statystyk

Podstawą do śledzenia wprowadzonych zmian na stronie jest oczywiście analiza statystyk. Jeśli firma SEO podejdzie poważnie do działania, prawdopodobnie będzie potrzebować dostępu do Twojego Google Analytics oraz Google Search Console. Pierwsze z narzędzi pozwala m.in. na prześledzenie ruchy na stronie www oraz zachowań użytkowników odwiedzających daną witrynę. Google Search Console skupia się na analizie skuteczności witryny względem wymagań Google. Oba te narzędzia są niezbędne dla webmasterów i specjaliści od SEO również powinni z nich korzystać.

Firma posiada Certyfikat Google Analytics

Kwestia certyfikatów jest dość kontrowersyjna w przypadku branży SEO, ponieważ nie istnieje jeden „certyfikat z pozycjonowania”’. Oczywiście, można odbyć szkolenia które w jakiś sposób poświadczą zdobytą wiedzę, niemniej w przypadku specjalistów SEO zaleca się, by patrzeć tylko na jedną akredytację. Mowa o Certyfikacie Google Analytics, który można uzyskać wyłącznie po zdaniu egzaminu Google. Taki certyfikat poświadcza, że dana osoba rzeczywiście posiada niezbędną wiedzę analityczną.

Firma potrafi wprowadzać SEO na rożnych CMS-ach

CMS, czyli inaczej system zarządzania treścią, to oprogramowanie, które pozwala na prowadzenie strony www. Wiele firm wybiera jako podstawę dla swojej witryny klasycznego CMS-a, czyli WordPressa, niemniej warto pamiętać o tym, że takich systemów jest o wiele, wiele więcej. Jeśli posiadasz inny system zarządzania treścią, warto najpierw podpytać taką agencję, czy obsługuje dany CMS.

Firma SEO szuka fraz ‘long tail’

Dobra firma pozycjonująca zadba o to, by na liście Twoich słów kluczowych nie zabrakło również tzw. fraz z długim ogonem. To właśnie one często przekładają się na efektywniejsze dotarcie do nowych odbiorców. Frazy z długim ogonem zapewniają lepszą konwersję, ale też mogą częściej zmieniać się – z uwagi na to, że są dokładniejsze, nierzadko przybierają formę sezonową. Można to łatwo zauważyć zwłaszcza w branży e-commerce, gdzie wszelkie prezentowniki i hasła z tym związane cieszą się większą popularnością np. przed Dniem Kobiet czy Bożym Narodzeniem. Zanim podpiszesz daną umowę, dopytaj więc, czy firma planuje aktualizować listę fraz kluczowych i kontrolować ich popularność wśród użytkowników.

Firma SEO zapewnia Ci regularne raporty

Raporty to w zasadzie podstawa – bez niej trudno będzie Ci stwierdzić, czy działania firmy SEO rzeczywiście przynoszą wymierne efekty. Raport powinien być czytelny dla odbiorcy, a jeśli pojawiają się w nim trudne dla laika hasła, to firma powinna poświęcić czas na indywidualne przedstawienie całości np. podczas spotkania z klientem. Warto zwrócić uwagę na to, jak dana firma podchodzi do raportów – czy są one rzeczywiście rzetelne i zawierają wszystkie niezbędne informacje, czy może ograniczają się do kilku zdawkowych zdań? Nie bój się dopytywać o szczegóły – w końcu wszelkie dane dotyczą Twojej strony www!

Jeśli chciałbyś skorzystać ze wsparcia firmy pozycjonującej, zapraszamy do kontaktu. Do tej pory mieliśmy przyjemność przeprowadzić pozycjonowanie e-commerce dla sklepów, które chciały podnieść swoją widoczność online. Zapraszamy do kontaktu!

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!

Nie znaleziono żadnych pól.