23 lut Pozycjonowanie strony internetowej – jak długo trwa?
Pozycjonowanie stron internetowych nie jest rzeczą, którą można zamknąć w kilka dni. To proces, który zajmuje sporo czasu, a dodatkowo jest uzależniony od wielu czynników, takich jak chociażby branża, którą się zajmujemy. Warto uzbroić się w cierpliwość i poświęcić dłuższą chwilę na poznanie podstaw pozycjonowania – dzięki temu można osiągnąć lepsze efekty!
Co wpływa na czas pozycjonowania?
Kilka czynników. Przede wszystkim: konkurencja. Im większa konkurencja, tym trudniej przebić się przez wszystkie reklamy na pierwszej stronie. W takiej sytuacji nie tylko potrzeba czasu, ale też mądrego wykorzystywania fraz. Warto przyjrzeć się słowom kluczom używanym przez konkurencję i spróbować znaleźć takie, które będą od razu odsyłać do naszej strony. Tutaj przydatne będzie zwłaszcza odpowiednie zoptymalizowanie miejsca, do którego chcemy odwoływać potencjalnych klientów.
Ważną rzeczą jest też nawiązanie współpracy z dobrym specjalistą. Jak go rozpoznać? Po tym, że nie będzie chciał wypozycjonować twojej strony szybko, ale stabilnie. To dość ważne. Istnieją różne „sztuczki”, które pozwalają stronie na chwilę znaleźć się wysoko w rankingu, ale równie szybko może spaść ona o kilkadziesiąt miejsc w dół z dnia na dzień i wówczas cała praca idzie na marne. Lepiej więc oddać stronę do pozycjonowania komuś, kto zna się na rzeczy i wie, jak zapewnić twojemu miejscu w sieci stabilną pozycję w wyszukiwarkach.
Wpływ na czas pozycjonowania ma też historia samej strony internetowej. Jeśli w przeszłości zdarzyło ci się łamać prawo, wówczas wyszukiwarki mogą niechętnie przyspieszać wyświetlanie strony www. W takiej sytuacji warto w pierwszej kolejności zadbać o przywrócenie „dobrego imienia” miejscu w sieci, by Google widziało, że nie łamiesz zasad. Wówczas osiąganie satysfakcjonujących efektów może być znacznie szybsze.
Tempo działania konkurencji to kolejny czynnik, który może spowolnić twoje pozycjonowanie. Warto zawsze brać pod uwagę to, że inne firmy również zlecają budowanie silnej pozycji swojej marki w Google. Jeśli nie przeznaczysz odpowiedniej części budżetu na pozycjonowanie, bardzo szybko możesz zostać w tyle. Sugerujemy więc stosowanie rozważnych, wybiegających w przód działań. Postaraj się być zawsze o krok przed konkurencją – dzięki temu zwiększasz swoją szansę na wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Na czas pozycjonowania wpływa też długość istnienia strony internetowej. Miejsca w sieci, które mają już swoją historię i wiele linków prowadzących np. do podstron, są o wiele lepiej pozycjonowane. Świeżo utworzone strony potrzebują więcej czasu na to, by znaleźć się wysoko w wyszukiwarkach.
Ile trwa pozycjonowanie strony?
Jeśli chcesz osiągnąć naprawdę dobrą pozycję w Google, musisz liczyć się z przynajmniej półrocznym oczekiwaniem. Warto uzbroić się w cierpliwość – efekty naprawdę są tego warte! Co prawda, z pewnością znajdziesz oferty sugerujące, że da się wypromować stronę w dwa tygodnie, zastanów się jednak, czy bardziej zależy ci na czasie, czy może na jakości. W przypadku pozycjonowania to naprawdę robi różnicę. Trzeba też dodać, że sześciomiesięczne oczekiwanie dotyczy tzw. fraz łatwych, czyli tych, które nie cieszą się dużą popularnością i są rzadko wyszukiwane przez użytkowników.
Trudniejsze frazy, czyli te częściej wyszukiwane, wymagają użycia większego budżetu oraz dłuższego oczekiwania. Czasem od momentu rozpoczęcia pozycjonowania do osiągnięcia satysfakcjonującego efektu mija rok. Jeśli chcesz przyspieszyć pozycjonowanie, warto przemyśleć przemieszanie ze sobą fraz łatwych i trudnych – wówczas twoja strona stopniowo będzie coraz lepiej widoczna. Oczywiście, nie będzie to możliwe w przypadku każdej branży, ale jeśli istnieje taka możliwość – warto z niej skorzystać.
SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?
Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!