fbpx
 

Twoje SEO nie działa? Sprawdź, dlaczego!

Twoje SEO nie działa? Sprawdź, dlaczego!

Skupianie się na SEO to jeden z podstawowych błędów różnych przedsiębiorstw, zarówno tych mniej, jak i bardziej doświadczonych. Choć niewątpliwie dobrze stworzone SEO może mieć wpływ na pozycjonowanie strony, to jednak warto pamiętać, że należy stosować je z rozwagą. Jeśli Twoje SEO nie działa, to prawdopodobnie popełniasz jeden z poniższych błędów. Sprawdź, na co musisz uważać, by uniknąć pomyłek w przyszłości!

Nadmierna optymalizacja, czyli dlaczego nie warto przesadzać

Czasem problem z niedziałającym SEO wypływa z… naszej przesadnej troski o stronę. Jeśli stworzysz zbyt wiele synonimicznych treści, znajdujących się na osobnych podstronach, Google bez problemu wykryje je i wpłynie na gorsze pozycjonowanie. To sprawi, że osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego. Przeoptymalizowana strona szybko straci wiarygodność i spadnie w wyszukiwarkach, dlatego naprawdę polecamy rozważne stosowanie SEO.

Po czym poznać nadmierną optymalizację? Tak naprawdę może ona przejawiać się na kilka sposobów. Google wyłapie m.in. sztuczne dodawanie słów np. w stopkach lub tworzenie zbyt wielu podstron prowadzących finalnie do jednego produktu. Jeśli zależy Ci na dobrym pozycjonowaniu, miej to na uwadze.

Keyword stuffing – nie upychaj słów kluczowych

Na niektórych stronach internetowych nadal można znaleźć bloki tekstowe przepełnione jednym lub dwoma słowami kluczowymi. Pamiętaj, że duża liczba powtórzeń pozostająca obok siebie (np.słowo “pizza” powtarzające się w każdym albo w co drugim zdaniu) nie zostanie niezauważona przez Google. Stosowanie keyword stuffingu może nawet doprowadzić do zbanowania. Nasycanie treści zbyt dużą liczbą słów kluczowych sprawia, że wygląda ona również bardzo nienaturalnie i może odrzucać również realnych użytkowników, a nie tylko sztuczną inteligencję. Zamiast stosować keyword stuffing, lepiej pisać bardziej zwięzłe treści, zrozumiałe dla odbiorców oraz zawierające rozsądną porcję słów kluczowych.

Niecierpliwość 

Jeśli Twoje SEO nie działa, to być może… dałeś mu za mało czasu. To normalne, że chcemy widzieć efekty naszej pracy jak najszybciej – niestety, w przypadku SEO trzeba uzbroić się w cierpliwość. SEO potrzebuje czasu, dlatego nie nastawiajcie się na szybką inwestycję – zwykle przy regularnej pracy pierwsze (i nie tak znowu oszałamiające) efekty można zobaczyć po 6 miesiącach. Wraz z upływem czasu sytuacja będzie się jednak poprawiać i to jest dobra wiadomość! Nie zniechęcajcie się więc przez brak efektów w pierwszych miesiącach – to zupełnie normalne zjawisko.

Cloaking, czyli nic do ukrycia

Cloaking, czyli celowe ukrywanie niektórych treści na stronie, może bardzo negatywnie wpływać na pozycjonowanie. Mowa tu np. o zmienianiu widoczności treści – jeśli ktoś najedzie myszką i podświetli dany obszar, to zobaczy tekst, ale jeśli tego nie zrobi, to treść pozostanie dla niego niewidoczna. Warto wpływać, że o ile użytkowników można oszukać cloakingiem, o tyle robotów Google już nie – jeśli takie działania zostaną wykryte na Twojej stronie, możesz mieć pewność, że pozycjonowanie nie będzie satysfakcjonujące.

Linki niskiej jakości – współpraca, która nie popłaca

Czasem ze względów na dodatkowy zarobek różne firmy decydują się na podjęcie współpracy z firmami spamerskimi; takie działania polegają zazwyczaj na umieszczaniu odnośników z linkowaniem zewnętrznym. Tego typu przekierowania również są wykrywane przez Google i mogą doprowadzić do obniżenia pozycjonowania. Warto więc pamiętać o rozważnym stosowaniu nie tylko linków wewnętrznych, ale również tych zewnętrznych.

Duplikacje w sekcjach meta

Pisanie nowych opisów do sekcji meta bywa czasochłonne, dlatego wiele osób decyduje się po prostu na przeklejenie dotychczas istniejących treści. Jeśli jednak zależy wam na naprawdę dobrym pozycjonowaniu, przemyślcie stworzenie nowych, unikalnych opisów. To naprawdę popłaca, nawet jeśli jest dość żmudną pracą. Oczywiście, jeśli nie chcecie tracić czasu na przygotowywanie opisów, możecie to po prostu zlecić agencji marketingowej.

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!

Nie znaleziono żadnych pól.