Firmowe konto na Facebooku – co warto o nim wiedzieć?

Firmowe konto na Facebooku – co warto o nim wiedzieć?

Coraz więcej firm decyduje się na założenie firmowego konta w mediach społecznościowych. To dobra okazja, by zaprezentować się odbiorcom jako marka, ale też nawiązać z nimi lepszy kontakt. Warto jednak wiedzieć, jak zakładać firmowe konto i na co należy szczególnie zwrócić uwagę, by przyciągnąć uwagę odbiorców i zadbać o spójność informacji. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem!

Podstawy do założenia konta

Na początku warto wiedzieć, że prowadzenie firmowego konta na Facebooku jest bezpłatne i każdy użytkownik może takie konto założyć. Jedynym – choć dość istotnym – zastrzeżeniem jest to, że do prowadzenia konta firmowego niezbędne jest posiadanie konta prywatnego, pod którego zostanie podpięta dana strona. Jeśli nie macie takiego konta, to warto je założyć. Polecamy też dodać do strony innych administratorów, np. współpracownika albo osobę z agencji reklamowej, która będzie zarządzać takim kontem. Jeśli obawiacie się samodzielnego zakładania konta, to zadanie również możecie zlecić agencji marketingowej.

Jakie dane warto uzupełnić?

Na stronach na Facebooku istnieje kilka miejsc, w których można wpisać konkretne dane firmy, które pomogą klientom np. zlokalizować miejsce. Warto przede wszystkim uzupełnić rubrykę “informacje”, gdzie można wpisać m.in. kategorię, nazwę, nazwę użytkownika, dodatkowe informacje kontaktowe oraz wszelkie pozostałe, przydatne uwagi. Zacznijmy od początku.

Kategoria ułatwia użytkownikom odnalezienie strony; każdy fanpage może dobrać maksymalnie po 3 kategorie. Przykładowo, jeśli prowadzimy restaurację, to w ramach 3 kategorii można również określić, czy to restauracja z kuchnią włoską, azjatycką, czy na przykład polską – dzięki temu klient od razu otrzyma pełną informację. Poniżej można wpisać nazwę (tworzy się ją przy zakładaniu fanpage’a, ale istnieje możliwość zmiany, jeśli po jakimś czasie dojdziemy do wniosku, że jednak chcemy nazywać się inaczej). Warto też zwrócić uwagę na nazwę poprzedzoną “@” – to będzie główny link do Waszej strony. Wybierajcie krótkie i łatwe do zapamiętania nazwy – w ten sposób klienci z łatwością znajdą Waszą stronę.

W informacjach kontaktowych na pewno dobrze jest umieścić mail oraz adres strony internetowej (jeśli takową posiadacie). W tym miejscu można również podpiąć konto na Instagramie.

Zachęcamy też do przyjrzenia się obszarowi “więcej informacji”, ponieważ można znaleźć tam naprawdę ciekawe rzeczy, przydatne podczas prowadzenia fanpage. Kawiarnie i restauracje powinny przede wszystkim zainteresować się obszarem “menu” – tam możecie załadować pliki z Waszymi menu i aktualizować je na bieżąco. Ponadto, w przypadku restauracji możecie tutaj dodać również np. informacje o ubiorze czy o transporcie publicznym. Liczba opcji będzie zmieniać się w zależności od tego, jaką kategorię wybierzecie. W firmie świadczącej usługi “menu” będzie niepotrzebne, ale w zamian będzie można dołączyć dodatkową kategorię, czyli właśnie usługi – z opisem np. oferowanych zabiegów oraz z cennikiem. Z tego względu właśnie warto dobierać kategorie dokładnie, by w pełni wykorzystać wszystkie opcje. Zachęcamy też do uzupełniania informacji o godzinach otwarcia oraz o sposobach płatności – w przypadku firm typu kawiarnie czy restauracje, takie pytania mogą często pojawiać się na fanpage’u. Jeśli na stronie pojawi się klarowna informacja, pytań będzie znacznie mniej, a to ułatwi Wam pracę.

Zdjęcie w tle – wszystko, co musisz wiedzieć

Cover photo to tło widoczne po wejściu na fanpage. Może zawierać krótkie hasło reklamowe, zdjęcie reklamujące firmę, a nawet filmik – w tej kwestii istnieje pełna dowolność! No, prawie…

Warto przestrzegać zaleceń Facebooka co do tego, jaką wielkość powinno mieć zdjęcie w tle, ale z drobnym zastrzeżeniem. Czasem zdjęcia, mimo idealnego rozmiaru, mogą być nieco rozmyte – w takiej sytuacji warto przygotować nieco większy obraz niż sugerowany przez Facebook i po prostu go przyciąć. Zazwyczaj jednak nie ma problemów z ostrością. Rekomendowana przez Facebooka wielkość zdjęcia w tle to  820×312 px. Szablony o odpowiednich wymiarach znajdziecie m.in. w darmowych programach graficznych, np. w Canvie.

Nasza historia – przedstawcie się!

W dziale informacji, po prawej stronie, znajdziecie też miejsce na stworzenie notatki o firmie oraz dołączenie do niej tematycznego zdjęcia. Warto to zrobić – opowiedzieć, czym się zajmujecie, co oferujecie i dlaczego warto skorzystać z Waszych usług. Krótko, zwięźle i na temat, by klient od razu wiedział, czego można się spodziewać. Oczywiście, jeśli prowadzicie jakąś tematyczną firmę i macie coś, co wyróżnia Was wśród konkurencji, to warto zawrzeć to w notatce, jednak wciąż – najważniejsze informacje w pierwszym akapicie, a resztę umieśćcie poniżej.

Przyciski CTA – na co zwrócić uwagę?

Od pewnego czasu na Facebooku można stosować przyciski “call to action”, które pojawiają się na górze strony, zaraz pod zdjęciem w tle. Przyciski do wyboru to m.in.: “skontaktuj się z nami”, “zarezerwuj teraz”, “kup teraz” – warto z nich  korzystać, ponieważ umożliwiają m.in. natychmiastowe przekierowanie na naszą stronę internetową.

Rodzaje fanpage

Wspominaliśmy już o kategoriach, a warto też wspomnieć o rodzajach fanpage’ów. Te drugie wybiera się jeszcze przy zakładaniu strony; do wyboru dostępnych  macie sześć opcji:

  • Lokalną firmę lub miejsce
  • Firmę, organizację lub inwestycję
  • Rozrywkę
  • Artystę lub osobę publiczną
  • Markę lub produkt
  • Stronę organizacji dobroczynnej lub non-profit

Wybór ten będzie miał m.in. wpływ na późniejsze tworzenie reklam.

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!