fbpx
 

Instagram – jak zwiększyć zasięg?

Instagram – jak zwiększyć zasięg?

Kreowanie wizerunku marki w social mediach to proces, któremu należy poświęcić nieco czasu. Wbrew pozorom, samo regularne wstawianie zdjęć nie wystarczy, by marka zaistniała w sieci. Warto skupić się na kilku podstawowych założeniach, które pomogą Ci nieco lepiej wypromować firmę na Instagramie. Nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź nasze propozycje!

 

Konto firmowe na Instagramie

Na początek warto zadać sobie pytanie: czy warto założyć konto biznesowe na Instagramie? Zdecydowanie tak – Instagram wciąż pozostaje jedną z najczęściej odwiedzanych platform społecznościowych w internecie. Dobrze jest więc pokazać się nie tylko na Facebooku, ale również w tym miejscu. Konto na Instagramie wymaga jednak opracowania osobnej strategii. Dlaczego? Użytkownicy Instagrama są już dość mocno przyzwyczajeni do coraz bardziej reklamowej formy tej platformy. Jeśli po prostu stworzysz kilka ofertowych postów, to najprawdopodobniej nie osiągniesz zamierzonego efektu. Warto zaplanować na Instagramie tworzenie treści autentycznych. To oznacza, że zdjęcia ze stocków raczej odpadają! Polecamy podpatrzeć marki, które mimo skupienia na sprzedaży, potrafią bez problemu zebrać wokół siebie dużą społeczność. Publikują one przede wszystkim zdjęcia tworzone osobiście, związane z danym produktem bądź działalnością wybranej osoby. Autentyczność to ważny element budowania społeczności na Instagramie.

Zastanów się, w jaki sposób możesz przedstawić Twój produkt w codziennych sytuacjach. Oczywiście, nie mamy na myśli sztucznego „wciskania” produktu w każde możliwe zdjęcie, byleby tylko stworzyć fotografię. Pomyśl raczej, w jaki sposób przyciągnąć odbiorców. Spójna kolorystyka? Piękne zdjęcia tworzone na kilku standardowych tłach? Skupienie nie tylko wokół samego produktu, ale też działalności firmy (lifestyle, zabawne sytuacje, itd.)? Treści tworzone osobiście można też uzupełniać o ciekawe grafiki z cytatami, inspirujące zdjęcia i wiele, wiele innych. Możliwości jest naprawdę wiele – ważne, by znaleźć taką, która najlepiej dopasuje się do Twojej wizji firmy.

Przekaz ma znaczenie

Samo reklamowanie produktów nie wystarczy, by użytkownicy chętnie kliknęli „follow”. Trzeba dać coś więcej – ciekawy content, który sprawi, że dana osoba zostanie z Tobą na dłużej. Niezależnie od tego, co to będzie, warto zastanowić się nad kilkoma formami przekazywania informacjami. Instagram coraz bardziej rozbudowuje się i dzięki temu tworzy większe „pole do popisu” dla twórców. Możesz więc wybrać zarówno klasyczną publikację zdjęć na profilu, dodawanie szybkich insta-story, które znikają po 24 godzinach (ale wybrane można zapisać) lub nawet publikację całych filmów dzięki dostępności IGTV. To ostatnie może być przydatne właśnie do tworzenia filmów eksperckich. Jak je wykorzystać? Możliwości jest naprawdę wiele! Poniżej kilka przykładów:

Jeśli prowadzisz firmę z biżuterią, możesz nagrać film o poszczególnych kamieniach, opowiedzieć o ich twardości, zastosowaniu i ciekawostkach.

Jeśli sprzedajesz suplementy diety, możesz raz w tygodniu nagrać film o wybranej witaminie czy minerale i jej wpływie na organizm, a także o tym, gdzie występuje naturalnie.

Jeśli sprzedajesz kawę, możesz śmiało opowiadać o poszczególnych typach kawy lub zaproponować np. ciekawe przepisy właśnie z wykorzystaniem tego napoju. Inspiracji nie brakuje – wystarczy usiąść i zaplanować działania!

Dbaj o systematyczność

Nie da się ukryć, że w przypadku takich platform jak Instagram, systematyczność odgrywa zdecydowanie kluczową rolę. Z tego względu warto pamiętać o regularnych publikacjach. Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z tego, że jednoczesne prowadzenie firmy, zajmowanie się sprzedażą i ogarnianie social mediów to zdecydowanie za dużo jak dla jednej osoby. Na szczęście takie zadania można bez problemu oddelegować. Agencja marketingowa może poprowadzić za Ciebie konto firmowe na Instagramie. Jeśli nie chcesz oddawać go w całości, to żaden problem – możesz zlecić np. publikację konkretnych wpisów, dzięki czemu Ty zaoszczędzisz czas, a treści na koncie będą publikowały się regularnie.

Systematyczności sprzyja też harmonogram publikacji. Warto robić go na przykład z miesięcznym wyprzedzeniem. Wówczas będziesz mieć wystarczająco dużo czasu, by przygotować się do świąt okolicznościowych, stworzyć odpowiednie grafiki, wymyślić ewentualne promocje itd. Miesiąc to zdecydowanie optymalny czas na planowanie. Aby nie martwić się później o publikację postów napisanych z wyprzedzeniem, możesz użyć platform, które będą automatycznie publikować Twoje wpisy. Do tego celu bardzo dobrze sprawdzą się specjalne programy czy  aplikacje do planowania wpisów. My polecamy szczególnie dwie.

Hootsuite umożliwia planowanie nawet do 30 darmowych postów na miesiąc – można z niego korzystać zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. Planoly to nasza druga propozycja. Ta aplikacja umożliwia nie tylko planowanie postów, ale też wstępne dodanie go do profilu (bez widoczności dla innych, by sprawdzić, czy zdjęcie dopasowuje się do pozostałych, dotychczas dodanych fotografii. To świetna opcja dla osób, które stawiają na spójność wizualną i zależy im na pełnym dopasowaniu do siebie zdjęć. Planoly umożliwia też śledzenie statystyk.

Unikaj nieuczciwych gierek na Instagramie

Czasem firmy próbują pójść na skróty i rozpoczynają grę nie-fair play. Wówczas często dochodzi do kupowania fanów – koszt takiej zabawy to od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Warto jednak podkreślić, że takie działania nie mają sensu. Dlaczego? Instagram zwraca uwagę na konta, na których aktywność jest nabijana sztucznie i zmniejsza ich zasięgi. Nieuczciwa promocja nie ma sensu. Owszem, zdobywanie followersów jest bardzo często czasochłonnym procesem i nie ma co liczyć na to, że z dnia na dzień zbierzesz np. 10 tysięcy osób zainteresowanych Twoim profilem. Pamiętaj jednak, że liczby nie mają aż tak dużego znaczenia jak jakość. Dobry profil z czasem stopniowo będzie wzrastał w siłę (bez sztucznego promowania). Krok po kroku do celu!

Innym nieuczciwym zagraniem, który czasem stosuje się na Instagramie, jest lajkowanie profili tylko po to, by ktoś nas zaobserwował. Gdy to zrobi – odlajkowujemy jego profil. Warto podkreślić, że takie zachowania są naprawdę passe i nie świadczą dobrze o firmie. Niestety, praktyki „polubienia na chwilę” wciąż mają się świetnie i wiele osób z nich korzysta. Co więcej, często nawet można wynająć firmę, która zajmie się tym za Ciebie! My jednak nie stosujemy takich praktyk – wierzymy w zasięgi budowane naturalnie.

Zadbaj o hasztagi

Ostatnim, choć niemniej ważnym elementem budowania społeczności na Instagramie jest używanie hasztagów. Dziś to prawdziwa sztuka! Warto przygotować sobie zestawy hasztagów dopasowany do branży. W internecie znajdziesz sporo wyszukiwarek hasztagów, które pomogą zbudować Ci bazę. Pamiętaj jednak, by używać zróżnicowanych #, a nie tylko takich ogólnych. Istnieją bardzo popularne hasztagi, którymi raczej trudno się wybić – dziennie dodaje się z nimi tyle zdjęć, że po kilku minutach Twoje przepadnie w tłumie innych. Postaraj się więc znaleźć kilka nieco mniej popularnych hasztagów, które odwiedza określona grupa odbiorców.

Używaj ich regularnie – dbaj o to, by pod każdym zdjęciem znalazło się około 15 hasztagów. To pozwoli na dotarcie do większej grupy osób. Możesz też próbować stworzyć własne hasztagi, a następnie używać ich do oznaczania określonej serii postów. W ten sposób użytkownicy łatwiej odnajdą Twoje inne wpisy. Pamiętaj też, by używać hasztagów w insta story, zwłaszcza, gdy odnosisz się właśnie np. do konkretnego cyklu. Spróbuj również używać nie tylko hasztagów w języku angielskich, ale też tych polskich – dzięki temu dotrzesz do sprecyzowanej grupy odbiorców, wśród której ktoś ma szansę na to, by zostać Twoim przyszłym klientem.

Jak widać, budowanie społeczności na Instagramie wcale nie jest trudnym zadaniem, ale zdecydowanie wymaga zaangażowania. Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy może sobie pozwolić czasowo na śledzenie wybranych hasztagów, repostowanie, wyszukiwanie najciekawszych tematów do poruszenia w postach i regularną publikację. Na szczęście dziś takie zadania można śmiało zlecić agencji marketingowej, która poprowadzi Twojego Instagrama! Wspólnie możecie stworzyć idealną strategię i tym samym zadbać o lepszą promocję marki. Pamiętaj też o tym, że z Instagrama korzysta  młodsza gruba odbiorców niż np. z Facebooka. Warto więc konto prowadzić w stylu „bez zadęcia” i zbytecznego promowania profesjonalizmu. To miejsce na odrobinę zabawy, na kreatywność i nowe rozwiązania!

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!

Nie znaleziono żadnych pól.