27 mar Jak prowadzić firmowego Instagrama?
Instagram to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi komunikacji z potencjalnymi klientami. Warto poświęcić nieco czasu na stworzenie dobrego contentu, który zapewni nam stałe grono osób obserwujących i zwiększy rozpoznawalność marki. Co robić, by twój Instagram przyciągnął jak najwięcej osób? Zapoznaj się z naszym case study!
Instagram: konto prywatne a konto firmowe
Jeśli chcesz założyć Instagrama, zwróć uwagę na to, by wybrać opcję „konto firmowe”. Dzięki temu zyskasz dostęp do opcji, których nie ma w wersji prywatnej. Mowa tu chociażby o statystykach oraz o możliwości poznania grupy odbiorców. Takie informacje przydadzą ci się przy planowaniu treści. Jeśli dowiesz się, kim są odbiorcy twojego Instagrama, będziesz mógł przygotować materiały bardziej dostosowane do ich upodobań, co zwiększy zainteresowanie twoim profilem.
Jeśli masz już założone konto na profilu prywatnym, nie martw się – można to łatwo naprawić. Wystarczy w ustawieniach zaznaczyć opcję „konto firmowe” i gotowe! Nie trzeba zakładać profilu od początku.
Uwaga! Niektórzy decydują się zostać przy koncie prywatnym, ponieważ wiadomo, że na koncie firmowym Instagram bardziej ucina zasięgi. Czy to dobre rozwiązanie? Prawda jest taka, że wartościowe treści i tak obronią się same, a dodatkowe opcje, które zyskujemy dzięki przełączeniu konta przeważają ewentualne minusy. Jeśli będziesz cierpliwy i poprowadzisz swoje konto mądrze, to treści i tak dotrą do odbiorców – ucięcie zasięgów wówczas nie będzie wówczas wcale odczuwalne.
Kiedy warto założyć firmowego Instagrama?
Warto pamiętać o tym, że nie każdej firmie będzie potrzebny Instagram. Wizualna platforma społecznościowa bardzo dobrze sprawdza się w przypadku konkretnych biznesów. Warto założyć Instagrama, jeśli mamy związek z branżą turystyczną, kosmetyczno-estetyczną, z suplementami diety, żywieniem, odzieżą itd. – to tematy, które przyciągną odbiorców i z łatwością można je wypromować na Instagramie. Mechanikom samochodowym czy kancelariom prawniczym raczej nie przyda się takie konto w social mediach – w takim przypadku lepiej postawić na Facebooka.
Jak przyciągnąć odbiorców na Instagramie?
Na Instagramie najważniejsze są oczywiście fotografie, ponieważ to one przyciągają odbiorców w pierwszej kolejności. Zadbaj o to, by twoje zdjęcia miały jak najlepszą jakość. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z ubraniami, postaraj się nie tylko pokazywać np. bluzkę na wieszaku, ale też zaprezentuj ją na modelce i zaproponuj stylizację z wykorzystaniem danego ubrania. Postaraj się o dobre kadry, odpowiednie światło i w miarę urozmaicony materiał. Warto stawiać nie tylko na sprzedaż, ale również na dodatkowe treści, np. ciekawostki z branży, które mogą zainteresować potencjalnych odbiorców.
Planuj treści z wyprzedzeniem
Na Instagramie duże znaczenie ma spójność – wiele firm stawia na estetyczne, piękne profile, które tworzą spójną całość. Jeśli też chcesz prowadzić takie konto, postaraj się planować posty z wyprzedzeniem – dzięki temu będziesz mógł dokonać wstępnej selekcji zdjęć i sprawdzić, które bardziej do siebie pasują. Polecamy narzędzia, które ułatwiają sprawdzenie, czy dane zdjęcie będzie pasować do dotychczasowego contentu. Mowa tu chociażby o darmowym Planoly, które umożliwia zestawianie zdjęć opublikowanych z tymi zaplanowanymi.
Zdjęcie to oczywiście tylko część wpisu – pozostałą tworzy opis wraz z hasztagami. Warto zawsze zostawić choćby jedno, dwa zdania dla odbiorców – wygląda to o wiele lepiej niż samo zdjęcie. Nie zapomnij również o doborze odpowiednich hasztagów. Warto poszukać w Internecie ciekawych haseł, które często wykorzystuje się w danej branży. Osoby zainteresowane np. kosmetykami będą częściej zaglądały do tych hasztagów, które cieszą się popularnością ze względu na ich zastosowanie w branży estetycznej – wówczas istnieje szansa, że użytkownik zajrzy na twoje konto.
Reklama na Instagramie
Jeśli chcesz wprowadzić reklamy na Instagramie, musisz podłączyć Instagrama pod konto firmowe na Facebooku. Można to zrobić w Menadżerze Firmy. Dzięki temu można równolegle tworzyć reklamy na Facebooku oraz na Instagramie – nie musisz przełączać kont i tracić czasu.
SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?
Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!