fbpx
 

Jak założyć sklep na Facebooku?

Jak założyć sklep na Facebooku?

Założenie sklepu na Facebooku to kolejny krok w stronę rozwoju sprzedaży internetowej. Jeśli prowadzisz swój sklep online i masz założony fanpage na Facebooku, zdecydowanie warto zainteresować się wdrożeniem sklepu. Umożliwia on dotarcie do nowego grona klientów i pozwala na szybkie sprawdzenie cen bez konieczności przejścia na stronę www. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jakie korzyści płyną z uruchomienia sklepu na Facebooku i jak to zrobić? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania!

Sklep na Facebooku – dlaczego warto?

Jeśli zdecydujesz się założyć swój sklep na Facebooku, będziesz mógł oznaczać produkty pokazywane w postach. To bardzo przydatna funkcja! Jeśli dany użytkownik zainteresuje się konkretnym produktem po ujrzeniu opisu czy zdjęcia, dzięki oznaczeniu może od razu sprawdzić cenę produktu i przejść na stronę sklepu.

Dużą zaletą sklepu na Facebooku jest to, że to wciąż stosunkowo nowa opcja, a to oznacza, ze nie wszystkie firmy chętnie z niej korzystają. To oznacza, że możesz łatwo wyróżnić się wśród konkurencji.

Sklep Facebooka pozwala też na szybkie przekierowanie użytkownika na witrynę, co też ułatwia sfinalizowanie sprzedaży osobom zdecydowanym na zakup danego sprzętu.

Co ważne, produkty w sklepie Facebooka można grupować – jeśli więc chcesz zaprezentować klientom np. konkretną serię ze swojego sklepu, to jak najbardziej możesz stworzyć osobną kategorię. To też ułatwia klientom znalezienie interesującego ich produktu. Co więcej, filtry w sklepie zapewniają również możliwość katalogowania produktów w zależności od ceny. Dodatkowo osoby zainteresowane mogą też zaznaczyć opcję „wyprzedaż”, by zapoznać się z produktami z obniżonymi cenami.

Warto pamiętać o tym, że założenie i prowadzenie sklepu na Facebooku jest całkowicie darmowe. To kolejna duża zaleta tej opcji.

Sklep na Facebooku – jak go otworzyć?

Sklep na Facebooku najczęściej jest zintegrowany ze sklepem na stronie www. Jeśli więc prowadzisz już sklep e-commerce, to żaden problem – wystarczy zainstalować piksel Facebooka i zająć się tworzeniem sklepu. Jeśli nie masz sklepu internetowego i chcesz dopiero wystartować ze sprzedażą, to warto w pierwszej kolejności zacząć od tworzenia właśnie sklepu e-commerce. Dlaczego? Sklep na stronie www to zdecydowanie duże ułatwienie – jeśli w sklepie korzystasz z platform e-commerce, np. z popularnego Woocomerce, to możesz bez problemu połączyć platformę ze swoim kontem firmowym na Facebooku. To pozwoli Ci na automatyczne importowanie nowych produktów do sklepu Facebooka.

Aby Twój sklep działał prawidłowo, niezbędne będzie zainstalowanie wspomnianego wcześniej piksela Facebooka. Tak nazywa się kod umieszczany w witrynie, który pozwala na zbieranie danych o użytkownikach, na optymalizację, a także na stworzenie sklepu na Facebooku.

Jeśli nie prowadzisz sklepu na stronie www, ale chcesz prowadzić sklep na Facebooku, w takim przypadku musisz wprowadzić produkty ręcznie. Nie zapomnij przygotować odpowiednik grafik, opisu produktów oraz cen – te informacje musza pojawić się w Twoim sklepie. Zachęcamy od razu do tego, by zadbać o ciekawe, kreatywne opisy produktów, które przyciągną użytkowników, a jednocześnie nie naruszą regulaminu Facebooka. Więcej o zasadach promowania poszczególnych produktów w mediach społecznościowych wspominamy poniżej.

Sklep na Facebooku wyświetla się w tym samym miejscu, w którym można znaleźć inne zakładki (informacje, menu, usługi, recenzje itd.). Aby więc wyświetlał się na Twoim fanpage’u, najpierw musisz go dodać do zakładek.

Kreator sklepu Facebooka

Następnie przejdź do prostego kreatora. Znajdziesz w nim szereg informacji do zaakceptowania lub wdrożenia – od regulaminu handlowego, przez wybór metody płatności i wreszcie dodanie produktów do sklepu. Nie zapomnij też zaznaczyć akceptowanej waluty. Gdy sklep zacznie działać prawidłowo, wówczas będziesz mieć włączoną opcję oznaczania produktów w postach.

Zasady a sklep na Facebooku – na co zwrócić uwagę?

Czasem zdarza się tak, że Facebook odrzuca pewne produkty i nie pozwala na ich zamieszczenie w sklepie. Ma to związek z zasadami reklamowymi Facebooka – choć te bywają kuriozalne, ponieważ bywa i tak, że reklama danego produktu przejdzie weryfikację, ale produkt zamieszczony w sklepie zostanie odrzucony…

Warto być szczególnie uczulonym na kilka grup produktów. Facebook prawdopodobnie odrzuci z Twojego sklepu leki (a więc możliwe, że i suplementy diety), produkty dla dorosłych (głównie te powiązane z przyjemnością seksualną), a także produkty służące zdrowiu. Ta ostatnia kategoria bywa dość szeroko rozumiana. Jeśli opis produktu zasugeruje np. wpływ na samoocenę lub będzie wprost zawierał informację o odchudzaniu czy wprowadzaniu zmian w wyglądzie, to dany produkt może zostać odrzucony.

Co ciekawe, sklepu na Facebooku nie mogą też prowadzić apteki, chyba, że… uzyskają oficjalną zgodę od Facebooka. Jeśli zależy Ci na takiej opcji, to musisz postarać się o nią osobiście.

Błędy w katalogu produktów – co robić?

Czasem po dodaniu produktów do sklepu dochodzi do ich odrzucenia bądź pojawienia się błędów.
W takiej sytuacji warto najpierw spróbować odwołać się od decyzji Facebooka i złożyć wniosek o przeprowadzenie masowej weryfikacji. Oczywiście, jeśli produkt jest wyraźnie sprzeczny z regulaminem Facebooka, nie ma co liczyć na pozytywne rozpatrzenie wniosku. Jednak w przypadku produktów dotyczących zdrowia czasem wystarczy wprowadzić kilka zmian w opisie, by możliwe było dodanie produktu do sklepu. Warto spróbować!

Jeśli produkt jest w trakcie rozpatrywania, to istnieje szansa, że nie jest zgodny z regulaminem Facebooka i zostanie odrzucony. Zanim zaczniesz więc dodawać produkty do sklepu, koniecznie zapoznaj się z zasadami handlowymi Facebooka – dzięki temu będziesz od razu wiedział, na co warto zwrócić uwagę przy planowaniu kolekcji, która ma pojawić się w sklepie.

Regulamin sklepu na Facebooku

Czy wiesz, że jeśli prowadzisz sklep na Facebooku,  to powinieneś mieć również jasno określony regulamin? W takim regulaminie powinny zostać zawarte wszystkie zasady dotyczące sprzedaży. Nie zapomnij więc określić w regulaminie formy sprzedaży (czy zakup odbywa się z przekierowaniem na stronę, czy przez Messengera?), a także formy płatności. Dobrze jest również poinformować o ewentualnym postępowaniu w przypadku zwrotu lub dochodzeniu roszczeń. W regulaminie powinna też pojawić się informacja dotycząca RODO, czyli przetwarzania danych osobowych niezbędnych do sfinalizowania zakupu. W tym fragmencie warto również zawrzeć szczegóły dotyczące przechowywania danych osobowych, a także informację o możliwości sprostowania danych.

Otworzenie sklepu na Instagramie – jak to zrobić?

Czy wiesz, że poprzez Facebooka możesz z łatwością otworzyć sklep również na Instagramie? To bardzo przydatna opcja dla marek, które promują się w różnych mediach społecznościowych. Aby skorzystać z opcji dodawania produktów do sklepu również na Instagramie, najpierw musisz skonfigurować konto Facebooka z Instagramem. Nie jest to trudne – możesz bez problemu połączyć oba profile w Centrum Kont Facebooka. Gdy uda Ci się połączyć konta, wówczas będziesz mógł zarządzać katalogiem w menadżerze firmy.

Sklep to nie wszystko

Nawet najlepiej zaprojektowany sklep nie wystarczy, by przyciągnąć nową rzeszę klientów. Niezbędny będzie odpowiedni content marketing, który zachęci do zapoznania się z nowymi produktami. Zadbaj o kreatywne posty z grafikami o dobrej jakości. Koniecznie zaplanuj też sesję zdjęciową produktów, byś mógł oznaczać je w poszczególnych postach. Fotografie o dobrej jakości przyciągają wzrok i sprawdzają się zdecydowanie lepiej niż zwykłe zdjęcia produktowe na białym tle. Warto o tym pamiętać!

Jeśli nie masz czasu na podjęcie działań związanych z wdrożeniem produktów do sklepu i zaplanowaniem dalszej promocji, zapraszamy do kontaktu. Nasi copywriterzy mogą przygotować dla Ciebie niezbędne opisy produktów. Dodatkowo możemy zadbać również o stworzenie sklepu na Facebooku od podstaw. Wiemy, że przedsiębiorcy nie zawsze mają czas na to, by zająć się wirtualną odsłoną swojego sklepu – ale od tego właśnie jesteśmy my! Copywriting, social media, grafiki i obsługa stron internetowych to nasza specjalność. Specjaliści z agencji marketingowej mogą przygotować dla Ciebie pełny pakiet, który pozwoli na skuteczne wdrożenie sklepu na Facebooku. Jeśli jesteś zainteresowany naszą oferta, skontaktuj się, by dowiedzieć się więcej!