Reklama na Facebooku – typy reklam  

Reklama na Facebooku – typy reklam  

Facebookowa platforma reklamowa jest zdecydowanie warta uwagi. To prosty i skuteczny sposób na dotarcie do wielu osób bez większego wysiłku! Aby jednak reklama była skuteczna, dobrze jest wcześniej wiedzieć, na jaki podtyp warto postawić. Chcecie dowiedzieć się więcej o typach reklam na Facebooku? Dobrze trafiliście!

 

Wybierz cel marketingowy

Podstawowe cele marketingowe w platformie na Facebooku dzielą się na trzy typy: świadomość, działania oraz konwersja.

Świadomość, jak sama nazwa wskazuje, służy zbudowaniu lepszej świadomości marki. Można ją rozumieć różnorako. Taka reklama przydaje się zarówno do ogólnego poszerzenia rozpoznawalności marki, jak i zwiększenia świadomości poszczególnych produktów lub usług. Świadomość można poszerzać za pomocą dwóch dostępnych podtypów reklam: rozpoznawalności marki oraz zasięgu.

 

Rozpoznawalność marki stosuje się w sytuacjach, gdy chcemy wpłynąć na odbiorców wyróżniających się większą skłonnością do zapamiętania naszej firmy. Ta forma reklamy pozwala nie tylko skontrolować kliknięcia w daną reklamę czy jej ogólny zasięg, ale również to, czy klienci podczas przewijania tablicy zatrzymali się dłużej nad reklamą, by zapoznać się z jej treścią. Tak szerokie rozbudowanie tego podtypu reklamy umożliwia zaplanowanie dalszych działań. Warto jednak wziąć pod uwagę to, by nie skłaniać się ku wyborowi wyłącznie tej opcji reklamowej. Rozpoznawalność marki wyróżnia się kilkoma ograniczeniami i dlatego najlepszą opcją jest połączenie jej z drugim podtypem reklamy, czyli z zasięgiem.

 

Zasięg wyróżnia się znacznie lepiej skonfigurowaną optymalizacją. Taki cel gwarantuje zwielokrotnienie liczby osób, które mają styczność z naszą marką. Planowanie reklamy na zasięg jest bardzo proste – bez problemu można ustawić m.in. częstotliwość oraz liczbę wyświetleń reklamy dla danej osoby. Samo wybieranie opcji reklamy na zasięg jest dość proste i przejrzyste, istnieje również możliwość skorzystania z opcji zaawansowanych, wśród których nie brakuje chociażby optymalizacji pod kątem wyświetlenia reklamy.

Kiedy warto wybrać reklamę typu świadomość? Jeśli Twoja marka dopiero wchodzi na rynek, to zdecydowanie warto. Dobrze też przemyśleć tę opcję w sytuacji, gdy masz wrażenie, że docierasz wyłącznie do garstki potencjalnych odbiorców.

 

Działania to kolejny proponowany przez Facebooka typ reklamy. Ta opcja umożliwia wybór spośród aż sześciu podtypów reklam. Należą do ich kolejno: ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości.

Ruch to typ reklamy, który sprawdza się zawsze wtedy, gdy zależy Wam na przekierowaniu odbiorcy na Waszą stronę internetową. Za pomocą tego formatu reklamy możecie skutecznie zwiększyć konwersję. To przydatna opcja także dla osób, które chcą promować swoją aplikację. Dzięki reklamie typu ruch bez problemu przeniesiesz odbiorców na stronę aplikacji. Co więcej, ruch umożliwia dotarcie do tych osób, które już zainstalowały Waszą aplikację – dzięki temu możecie pozostać z nimi w kontakcie.

W reklamie typu ruch można wykorzystać bardzo różne formaty reklamowe. Standardowe zdjęcie, film czy dynamiczna karuzela? A może pokaz slajdów albo kolekcja? Mnogość opcji umożliwia świetne dopasowanie reklamy do Waszych odbiorców.  Warto też podkreślić, że reklamy na ruch można z powodzeniem stosować zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie.

 

Kolejną propozycją są reklamy typu aktywność. Ten cel służy przede wszystkim zachęceniu odbiorców do zareagowania na tworzone przez Was treści. Reakcja ta może odbywać się w różny sposób. Aktywność można ustawić na przykład na promowanie postów. Wówczas wpis będzie wyświetlał się na tablicy odbiorcy jako „sponsorowany”. Inny pomysł to po prostu nastawienie reklamy na polubienia strony. Dzięki temu można znacząco zwiększyć liczbę polubień i tym samym zyskać nowych odbiorców naszych treści. Kolejna opcja skupia się wokół zachęcenia odbiorców do skorzystania z konkretnej oferty na stronie. Taki format może być przydatny np. sezonowo, gdy chcecie promować mocniej daną usługę czy produkt. I jeszcze inna opcja, czyli reakcja na zaproszenie na wydarzenie –  przydatna zwłaszcza wtedy, gdy zależy Wam na mocnym rozpropagowaniu wydarzenia i zwiększeniu jego frekwencji. Kolejna opcja obok aktywności to instalacja aplikacji. Poprzez tę formę możesz zachęcić innych użytkowników do zainstalowania aplikacji, a także do jej optymalizacji.

 

Inną opcją reklamową proponowaną użytkownikom biznesowym na Facebooku są wyświetlenia filmu. Taka reklama jest najbardziej zalecana właśnie dla osób, które planują reklamować się poprzez filmy. Dlaczego? Filmy można wykorzystać też w innych podtypach reklam na Facebooku, ale „wyświetlenia filmu” wyróżniają się najlepszą optymalizacją. Możecie tu wykorzystać różny czas odtwarzania video, na przykład od 2 do 15 sekund. Wówczas będzie to odtwarzanie ciągłe, ale istnieje też możliwość skorzystania z tzw. ThruPlay, który gwarantuje optymalizację pod kątem płatności. Ta opcja oznacza, że za wyświetlenie filmu zapłacicie tylko wtedy, gdy klient obejrzy reklamę do końca lub przynajmniej przez 15 sekund.

 

Ostatnia z opcji w ramach „działania” to tak zwane pozyskiwanie kontaktów. Jest ono szczególnie przydatne w przypadku firm, którym zależy na pozyskaniu danych klientów. Reklama tego typu świetnie sprawdza się np. w usługach opiekunki. W reklamie można zamieścić informację o poszukiwanych pracownikach i zamieścić w niej przycisk, który przeniesie użytkownika na stronę rejestracji i umożliwi przesłanie swojego zgłoszenia. Takie reklamy świetnie sprawdzają się w konkretnych branżach – za pomocą formularza błyskawicznego można w ekspresowym tempie zyskać wiele kontaktów!

 

Trzecia grupa reklam dostępnych na Facebooku to konwersje. To szerokie pojęcie, w ramach którego dodatkowo można wybrać jeden z trzech podtypów reklam: konwersje, sprzedaż katalogu produktów oraz wizyty w firmie.

Standardowe konwersje stosuje się wtedy, gdy chcemy zwiększyć aktywność na stronie www. Konwersje zachęcają do interakcji z naszą witryną, dlatego są znakomitą opcją reklamową na przykład dla osób, które prowadzą własne sklepy. Reklama na konwersję na start potrzebuje sporego budżetu, ale jest bardzo opłacalną opcją. Z czasem można lepiej zoptymalizować wydawaną sumę i dostosować budżet do remarketingu. Jeśli chcecie zastosować taką formę reklamy, nie zapomnijcie o dodaniu pixel Facebooka na swoją stronę www – zbierze on od 100 do 200 konwersji, które będą dobrą bazą początkową. Warto też dobrze rozważyć formę wizualną – możesz zdecydować się na klasyczny linkpost lub na przykład na video.

 

Kolejna opcja, czyli sprzedaż katalogu produktów. To idealna opcja dla firm sprzedających asortyment – reklamę można wykorzystać nie tylko do zaprezentowania produktów potencjalnym klientom, ale również do ponownego przypomnienia o nich w sytuacji, gdy dany użytkownik jednak nie zdecyduje się na zakup. To zdecydowanie jedna z najlepszych form reklamy w branży e-commerce. Dużą zaletą tego formatu jest możliwość pełnej optymalizacji.

 

Wizyty w firmie to ostatnia forma reklamy z działu konwersje. Dzięki niej możecie dowiedzieć się, ile razy dany użytkownik odwiedził Twoją witrynę po wyświetleniu reklamy. Takie informacje mogą przydać się do planowania dalszych kampanii reklamowych, nie traktowalibyśmy ich jednak jako głównego źródła reklamowego – inne formaty sprawdzą się o wiele lepiej.

 

Jak widać, Facebook oferuje naprawdę wiele różnych formatów reklamowych. Dzięki temu praktycznie każda branża może dopasować opcję, którą uzna za najbardziej efektywną. Mnogość reklam sprawia, że za pomocą jednej platformy można też prowadzić jednocześnie kilka różnych kampanii reklamowych. Przykładowo, może być to reklama na polubienia, na aktywność pod danym postem oraz na konwersje. W ten sposób zwiększasz zasięgi na stronie na Facebooku, możesz też dotrzeć do większej liczby użytkowników, którzy dotąd nie znali Waszej marki. Jeśli nie wiecie, który format reklamowy sprawdzi się najlepiej w Waszym przypadku, a chcielibyście mieć pewność, że dana opcja będzie najlepiej dopasowana do Waszego modelu biznesowego, to wystarczy skontaktować się z nami.

Agencja marketingowa w Poznaniu przygotuje dla Was platformę reklamową w oparciu o najistotniejsze dane o Waszej firmie. Dzięki temu będziemy wiedzieć, która opcja sprawdzi się najlepiej i przyniesie najwięcej korzyści przy jak najmniejszym wydatku. Zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami od reklam na Facebooku! Chętnie opowiemy więcej o poszczególnych typach reklamy. Stworzymy dla Was odpowiednie hasła reklamowe, przygotujemy grafiki i sporządzimy raport z całej działalności. Zachęcamy do kontaktu z naszą agencją marketingową MINT!

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!