Jak tworzyć dobre opisy produktów?

Jak tworzyć dobre opisy produktów?

Opisy produktów to element, którego nie sposób pominąć w sprzedaży internetowej. To właśnie one przyciągają klienta. Dobry opis może zachęcić do zakupu, a zły –  wprost przeciwnie – zniechęcić. Do tego dochodzi kwestia pozycjonowania treści. Niestety, nieodpowiednie opisy produktów mogą sprawiać, że Twoja strona nie pojawi się w pierwszych wynikach wyszukiwania Google. Jak stworzyć dobre opisy produktów? Sprawdź, na co musisz zwrócić uwagę!

 

Opisy produktów – potraktuj je poważnie

Jednym z podstawowych błędów początkujących przedsiębiorców jest zignorowanie opisu produktu. Wiele osób myśli, że sama oprawa graficzna w połączeniu z podstawowymi informacjami wystarczy, by przekonać klienta do zakupu. Pamiętajmy jednak o tym, że to słowo ma moc zachęcania do podjęcia decyzji i w przypadku sprzedaży internetowej należy z tego korzystać.

Po czym poznać dobry opis produktu? Przede wszystkim po tym, że potrafi przyciągnąć uwagę. Samo sformułowanie „sportowe buty” nie jest w żaden sposób nacechowane emocjonalnie, więc trudno, by wywołało u klienta pozytywne emocje. Co innego opis: „Poznaj sportowe buty typu retro! Doskonale dopasowują się do miejskich stylizacji. Pudrowo-różowy odcień dodaje im uroku, dzięki czemu buty świetnie wyglądają zarówno w połączeniu z klasycznymi jeansami, jak i z letnimi sukienkami. Buty posiadają wyściółkę wykonaną z naturalnej skóry, która pozwala skórze swobodnie oddychać. To bardzo wygodny i lekki model, który dzięki grubszej podeszwie świetnie amortyzuje wstrząsy. Z takim obuwiem możesz przemierzyć cały świat!”

Pojawia się w nim kilka informacji: słowo „retro” sugeruje określoną stylistkę, która może zainteresować osoby poszukujące butów sportowych jak z dawnych lat. Dodane do tego miejskie stylizacje pozwalają na zobrazowanie tego, z jakimi zestawami obuwie będzie wyglądać dobrze. Do estetyki dodano również precyzyjny opis koloru (pudrowo-różowy, w końcu odcieni różu może być naprawdę wiele!), a także informację o wygodzie związanej z zastosowaniem naturalnych materiałów. Na końcu pojawia się korzyść dla klienta. Buty amortyzują wstrząsy, są wygodne – to model, przy którym nie trzeba martwić się o komfort dla stóp w ciągu dnia.

To ważne, by opis przemawiał do wyobraźni. Wskazane jest używanie przymiotników; w tym przypadku: pudrowo-różowy, miejski, retro. W zależności od tego, jaki przedmiot opisujesz, postaraj się podkreślić jego cechy: najszybszy, elegancki, spersonalizowany, unikatowy. Oczywiście, warto znać umiar – dodanie kilkunastu przymiotników w trzech zdaniach może raczej wzbudzić podejrzenie u klienta aniżeli zachęcić go do zakupu. Opis powinien być klarowny. Staraj się unikać przerostu formy nad treścią – lepiej dodać jeden przymiotnik za mało niż za dużo. Postaraj się też używać tylko jednego przymiotnika przed rzeczownikiem. „Sportowe buty” są już dla klienta konkretną informacją, ale „Sportowe, damskie, modne różowe buty” wprowadzają dużo zamieszania. Lepiej rozbić te informacje na poszczególne zdania, by użytkownik był w stanie zwizualizować sobie wygląd obuwia.

 

Zadbaj o korzyści

Język korzyści to jedna z technik sprzedażowych. Korzystanie z niej pozwala jeszcze lepiej dotrzeć do klienta. Pokazując mu korzyści, jakie może zagwarantować dany produkt, zachęcasz bezpośrednio do zakupu. „Nasze buty wykonano z wodoodpornego materiału, który zapewni Wam komfort nawet podczas deszczowych dni. To dobre obuwie na okres jesienno-zimowy. Ocieplane wnętrze gwarantuje ciepło i sprawia, że nawet minusowe temperatury nie będą problemem dla Twoich stóp”.

Taki opis zawiera dwie korzyści dla potencjalnego użytkownika butów. Wodoodporność, która z pewnością będzie ważna dla osób poszukujących butów na jesień czy zimę, gdy spodziewamy się opadów deszczu lub śniegu. Drugim ważnym kryterium będzie ciepło.

Aby dobrze używać języka korzyści, warto wczuć się w rolę konsumenta. Pomyśl, czego sam oczekiwałbyś od konkretnego produktu. Dlaczego miałbyś poszukiwać takiej rzeczy? Czy musi spełniać jedną, czy więcej funkcji? Jeśli zadbasz o motywację do kupna, klient będzie bardziej skłonny do wrzucenia produktu do koszyka.

 

Postaw na oryginalność

Kopiowanie opisów produktów ze stron innych sklepów nie jest dobrym pomysłem z trzech powodów. Po pierwsze: pamiętaj, że korzystasz z autorskiej treści, którą chroni prawo. Po drugie: jako przedsiębiorca pokazujesz się z mało kreatywnej strony. Coraz więcej osób zwraca uwagę na to, czym kierują się marki podczas tworzenia komunikatów dla odbiorców. Jeśli wypływające od Ciebie treści są nudne i płaskie, nie zachęcą użytkownika do dalszego przeglądania strony, a raczej skierują go prosto do konkurencji. I po trzecie: kopiowanie bardzo niekorzystnie wpływa na pozycjonowanie stron w Google. Tak zwana „kanibalizacja treści” jest niepożądanym zjawiskiem, które natychmiast zostanie wyłapane przez roboty pracujące w wyszukiwarkach. W ten sposób możesz tylko sprawić, że klientom trudno będzie dotrzeć do Twojej strony, a przez to sprzedaż spadnie.

 

Zadbaj o słowa kluczowe

Słowa kluczowe stanowią istotny element pozycjonowania strony, dlatego nie może zabraknąć ich w opisach produktów. Nie musisz jednak zawierać ich w co drugim zdaniu. Wystarczy, jeśli słowa kluczowe zawrzesz w tytule oraz w nagłówkach. Aby sprawdzić, które słowa kluczowe prowadzą na Twoją stronę, skorzystaj z profesjonalnych narzędzi. Niewątpliwie przyda się do tego Google Search Console oraz Google Analytics. Zwróć uwagę nie tylko na hasła z pierwszych stron, ale również na te z kolejnych – być może warto je wypozycjonować, by przyciągnąć nowych klientów. Polecamy używać tak zwanych „long tailów”, czyli długich ogonów. To słowa kluczowe, które nie ograniczają się do 1-2 fraz, ale są bardziej rozbudowane. Przykładowo, krótki ogon to „buty damskie”, ale już „różowe sportowe buty damskie” będą długim ogonem.

Pozycjonowanie long tailów jest trudniejsze, ale bywa bardziej efektywne i można wykonać je przy użyciu mniejszego nakładu finansowego. Dodatkowo wykorzystanie long tailów w opisach produktów sprawia, że użytkownik może dotrzeć bezpośrednio na Twoją stronę w pierwszych wynikach wyszukiwania. Warto więc poświęcić nieco czasu na dobranie odpowiednich, długich ogonów.

Nie przesadzaj z długością

Podstawowy opis produktu powinien mieć od 500-1000 zzs. Dłuższy opis może zniechęcić, dlatego zachęcamy, by nie przekraczać tej długości. Postaraj się pisać prostym językiem i unikać powtórzeń. 1000 znaków to wystarczająca długość, jakiej potrzeba do zawarcia najważniejszych informacji. Jeśli jednak czujesz, że potrzebujesz więcej miejsca na opisanie produktu, to podziel opis na dwie części: krótki, podstawowy i dłuższy, szczegółowy. Jeśli dana osoba zainteresuje się zwięzłymi informacjami, będzie mogła zapoznać się również z tymi szczegółowymi.

 

Pamiętaj o nagłówkach

Dobry opis produktów nie powinien być ciągłym tekstem. Przy opisie składającym się z około 1000 znaków jesteś w stanie spokojnie wygospodarować 2-3 nagłówki w tekście. Można zawrzeć w nich słowa kluczowe i wyodrębnić przerwy między treściami. To ważne, ponieważ nagłówki najbardziej przyciągają wzrok i jeśli pojawi się w nich istotna informacja, to czytelnik chętniej zapozna się z tekstem. Pamiętajmy jednak o tym, by nie upychać słów kluczowych na siłę i nie powtarzać ich w każdym nagłówku. Dobrze jest stosować synonimy lub w miarę możliwości odnosić się do innych słów kluczowych.

Ważnym elementem pozycjonowania opisu produktów mogą być również zdjęcia. Tak zwane atrybuty alt pozwalają przemycać w grafikach słowa kluczowe. One również są wykorzystywane podczas pozycjonowania strony. Jeśli więc zamieszczasz na stronie zdjęcia, nie zapomnij o zastosowaniu znaczników obrazka.

Mamy nadzieję, że nasz artykuł przybliżył Ci nieco kwestię tworzenia opisów produktów. Pamiętaj – jeśli nigdy nie tworzyłeś takich opisów, a chcesz mieć pewność, że będą skuteczne, to skorzystaj z usług profesjonalnego copywritera. Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją marketingową. Możemy stworzyć unikalne opisy produktów, które będą dopasowane do Twojej marki. Dobry opis produktów to jeden z ważniejszych filarów sprzedaży internetowej. Nie lekceważ go – konkurencja na pewno tego nie zrobi! Jeśli więc chcesz rozkręcić swoją sprzedaż i zadbać o to, by strona internetowa wyglądała profesjonalnie i przyciągała nowych klientów, to zachęcamy do kontaktu. My wiemy, jak zrobić to dobrze! Do tej pory wykonaliśmy opisy produktów dla bardzo różnych marek. Kreatywności i profesjonalizmu nigdy nam nie brakuje!

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!