Landing page – czym jest i czy warto go zrobić?

Landing page – czym jest i czy warto go zrobić?

Landing page można wykorzystywać w różnych celach. To świetny sposób na uzyskanie dużej liczby konwersji bez wielkiego wysiłku. Landing page pozwala na zwiększenie efektywności – jedno takie miejsce w sieci często przynosi o wiele lepsze efekty niż tworzenie kilku podstron. Czym dokładnie jest landing page i co musisz o nim wiedzieć? Sprawdź!

Landing page – definicja

Trudno oddać po polsku dokładnie znaczenie tego zwrotu. Niektórzy “landing page” tłumaczą jako “stronę lądowania”. Inaczej mówiąc, to strona docelowa, na którą zostanie przekierowany klient po wejściu w reklamę. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest uniwersalność. Landing page można wykorzystać na przykład do promocji danego produktu albo jako zachętę do pobrania fragmentu darmowego e-booka i wielu innych. Landing page to odpowiedź na potrzeby tych użytkowników, którzy zbyt szybko tracą cierpliwość i opuszczają stronę, ponieważ nie chcą przeszukiwać całego portalu w celu znalezienia jednego wpisu czy dokumentu. W landing page nie stosuje się zakładek czy podstron – wszystko widoczne jest od razu, więc użytkownik nie musi bardzo skupiać uwagi i może zdobyć potrzebne informacje praktycznie w kilka sekund. Właśnie dzięki temu konwersja i efektywność znacząco wzrastają – skraca się czas poszukiwań.

Landing page a strona firmy

Czy landing page powinno zastępować stronę przedsiębiorstwa? Absolutnie nie! Nie taki jest  cel tego rozwiązania. Strona firmowa zwykle jest bardziej rozbudowana i zawiera konkretne informacje o firmie, ofertowe oraz kontaktowe. Landing page z kolei opiera się o realizację jednego zadania – klient nie znajdzie tam wszystkich informacji, a jedynie wycinek, dzięki któremu będzie mógł podjąć się wykonania określonego działania.

Co składa się na landing page?

Podstawą dobrego landing page jest oczywiście chwytliwy nagłówek. Postaw na prosty i czytelny design, w którym jednocześnie zawrzesz maksimum treści przy minimum przekazu. Warto zainwestować w profesjonalny wygląd strony – dzięki temu zyskujesz zaufanie użytkowników. Jednocześnie pamiętaj o tym, że design nie powinien być przesadzony, ponieważ nadmiar elementów może odciągnąć uwagę odbiorcy od głównego komunikatu. Sama treść powinna być napisana w określony sposób. Unikaj długich, niepotrzebnie rozbudowanych zdań. Jeśli to możliwe, postaw na wypunktowaną treść ze zróżnicowaną czcionką (np. pogrubienie najważniejszych elementów w nagłówku) oraz koniecznie zadbaj o wprowadzenie call to action, czyli wezwania do działania.

Dlaczego warto kierować reklamę na landing page?

Wyobraźmy sobie dwie sytuacje. W pierwszej zachęcamy klienta w reklamie do wejścia na naszą stronę internetową. Użytkownik rzeczywiście na nią wchodzi, po czym zostanie zbombardowany milionem zakładek, podstron i informacji – za chwilę sam zapomni, czego szukał i istnieje spore prawdopodobieństwo, że wyjdzie ze strony. Nikt nie chce tracić czasu na szukanie informacji, zwłaszcza, gdy konkurencja przedstawi ją w nieco bardziej czytelny i szybszy do znalezienia sposób. Właśnie w takiej sytuacji powinniśmy linkować nie naszą stronę, ale landing page, na którym klient znajdzie konkretne informacje i będzie wiedział, co z nimi zrobić. Warto zadbać o to, by na stronie docelowej zawrzeć konkretne korzyści (np. Co klient zyska po kupieniu naszego e-booka? Dlaczego powinien skorzystać z naszego ubezpieczenia? Jaką korzyść przyniesie mu szybsze wysłanie formularza kontaktowego?) – jeśli zawrzesz odpowiedź na tego typu informacje na stronie, to klient będzie bardziej zmotywowany do tego, by skorzystać z naszej oferty natychmiast, a nie odłożyć to na później.

Kiedy warto wykorzystać landing page?

Przede wszystkim wtedy, gdy zależy Ci na wypromowaniu danego produktu. Można to robić w różnych formach (np. „zapisz się i pobierz fragment darmowego e-booka”), („dołącz do newslettera, by zdobyć nasz poradnik za darmo”). Ponadto landing page idealnie przydaje się też do zapisywania się chociażby na webinary czy wszelkie spotkania, ale też do rejestracji w serwisie. W landing page można również promować określoną usługę, z której użytkownik będzie mógł przenieść się do formularza kontaktowego, by wysłać zapytanie z prośbą o wycenę.

Landing page – czy warto?

Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak! Być może zniechęca Cię myśl o kolejnych wydatkach, ale pamiętaj, że w ten sposób możesz znacząco zwiększyć sprzedaż i poszerzyć grono klientów. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie landing page do promocji swoich usług i produktów; rezygnując z tej opcji, zostaniesz w tyle. To oznacza, że Twoich klientów z łatwością może przejąć konkurencja. Jednorazowy wypadek z całą pewnością jest więc lepszą opcją niż powolna utrata potencjalnych klientów i zainteresowanych osób!

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!