Porzucony e-koszyk, czyli najczęstsze błędy w prowadzeniu sklepu

sklep_internetowy_projekt

Porzucony e-koszyk, czyli najczęstsze błędy w prowadzeniu sklepu

Problem porzuconych koszyków dotyczy od 40 do nawet 70% wszystkich transakcji w sklepach internetowych. Dlaczego najczęściej klienci rezygnują z zakupów?

 

Zawiły proces zamówienia 

Popularność zakupów online wynika między innymi z oszczędności czasu. Kiedy jednak klienci napotykają na swojej drodze przeszkody i ograniczenia, są bardziej skłonni do przerwania finalizacji zamówienia. Zniechęcająco na konsumenta może działać między innymi brak możliwości wymiany produktów znajdujących się już w koszyku, zbyt szybkie wygaszanie sesji skutkujące utratą skompletowanego zamówienia czy konieczność wypełnienia długiego formularza.  Klienci rzadziej decydują się też na zakupy w sklepach internetowych, które wymagają od nich rejestracji.

Małe zaufanie do sprzedającego

Na poziom konwersji w sklepach online wpływa również możliwość sprawnego dotarcia do cennych z punktu widzenia konsumenta informacji. Jak pokazują liczne badania, wielu z nich porzuca koszyk, mając problem ze znalezieniem kosztów przesyłki, warunków reklamacji i zwrotów, a nawet samych danych kontaktowych e-sklepu. Ich brak lub nieumiejętne wyeksponowanie na stronie, obniża wiarygodność sklepu i zaufanie klienta wobec marki.

Nieaktualne stany magazynowe

Oferowanie produktów, które zdążyły się już wyprzedać lub dopiero oczekują na sprowadzenie od dostawcy, narażają sklep internetowy na utratę reputacji i skuteczne pozbycie się klientów. Brak możliwości monitorowania dostępności produktów prowadzi do frustracji zwłaszcza u tych, którzy zamówili towar, którego nie otrzymają w deklarowanym przez sklep terminie.

Ograniczone formy dostawy i płatności

Niewielki wybór form dostawy lub też jej wygórowane koszty oraz nieznane formy płatności mogą być dużym zaskoczeniem nawet dla najbardziej zdecydowanego klienta. By prowadzić efektywną sprzedaż e-commerce, sklepy powinny tworzyć zróżnicowaną cenowo ofertę wysyłki i płatności, dostosowaną do potrzeb i oczekiwań różnych klientów. Dobrym pomysłem jest również nagradzanie stałych klientów darmową dostawą.

Brak poczucia bezpieczeństwa

Coraz więcej konsumentów ma świadomość zagrożeń czyhających na nich w trakcie internetowych zakupów. Sklepy, które nie korzystają z odpowiednich zabezpieczeń , takich jak szyfrowanie połączeń, narażają się na odpływ klientów do innych sprzedawców.