fbpx
 

Strony AMP – przyszłość branży marketingowej?

Strony AMP – przyszłość branży marketingowej?

Od pewnego czasu głośno jest o stronach AMP, czyli o accelerated mobile pages. Projekt, który zaprezentował Google, ma być odpowiedzią na problemy z ładowaniem się stron na urządzeniach mobilnych. Jeszcze do niedawna o AMP mówiono jako o udogodnieniu, wszystko jednak wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości będą one normą. Czy wobec tego możemy nazywać accelerated mobile pages przyszłością branży marketingowej?

Czym w ogóle jest AMP?

Prościej mówiąc, to sposób tworzenia stron internetowych opartych o statyczne treści. Mają one być dostosowane do urządzeń mobilnych tak, by ładowały się w maksymalnie skróconym czasie. Na AMP składają się trzy elementy. Po pierwsze: zalecenia HTML, nazwane AMP HTML. To dzięki nim można dostosować treść do szybszego ładowania się strony. Po drugie: AMP JS, czyli biblioteki JavaScript. Mają one odpowiadać za szybkie przetwarzanie elementów. I po trzecie: AMP CDN, które dostarczają kod HTML odpowiedni dla technologii w stylu AMP.

Skąd pomysł na AMP?

O ile ładowanie stron na komputerach w dzisiejszych czasach nie jest już problemem, o tyle wciąż istnieje wiele miejsc w sieci, które są kompletnie niedostosowane do odczytywania w urządzeniach mobilnych. To sprawia, że użytkownik, który chce sprawdzić twoją firmę np. podczas używania telefonu, może z tego zrezygnować, ponieważ strona będzie ładować się tak długo, że w końcu dana osoba straci cierpliwość. AMP to przyszłość, ponieważ gdy wszystkie przedsiębiorstwa zaczną korzystać z szybkiego ładowania stron mobilnych, to zostanie w tyle będzie oznaczało porażkę na rynku. Urządzenia mobilne są wykorzystane na naprawdę dużą skalę, dlatego pomijanie ich przy tworzeniu stron nie jest dziś korzystnym rozwiązaniem.

Dlaczego warto wdrożyć AMP już teraz?

Nie wszystkie firmy wiedzą o tym rozwiązaniu, więc jeśli zadbasz o szybkie ładowanie stron na telefonach, zyskasz na tym. Dzięki AMP możesz zwiększyć przychody uzyskane z kanałów mobilnych. Wato wiedzieć, że accelerated mobile pages są oficjalnie wspierane przez Google, więc już teraz każdy może korzystać z nich za darmo. Nawet jeśli nie masz wystarczającej wiedzy o tworzeniu stron mobilnych, możesz zlecić zrobienie tego profesjonaliście, który dostosuje twoje miejsce w sieci do wszystkich urządzeń. AMP są bezkonkurencyjne – dzięki nim strony ładują się nawet w mniej niż sekundę. W niektórych miejscach w sieci to rozwiązanie działa już od kilku miesięcy. Strony AMP możesz poznać po charakterystycznej błyskawicy, która pojawia się przy wynikach wyszukiwania danego zagadnienia.

Co wyróżnia strony AMP?

Przede wszystkim są bardziej czytelne, dzięki czemu zachęcają do korzystania z nich. Dodatkowo pozwalają zaoszczędzić baterię na urządzeniu mobilnym, co jest bardzo dużą zaletą dla osób, które przez większość dnia korzystają właśnie z telefonów czy tabletów. Ponadto strony AMP póki co zyskują pierwszeństwo w Google, ponieważ wciąż są wyjątkiem, a nie regułą. Warto o tym pomyśleć – jeśli będziesz pierwszą osobą w branży, która stworzy taką stronę dla swojej firmy, to twoja pozycja w wyszukiwarkach może znacząco poprawić się. Dla osób, które wciąż korzystają z urządzeń z ograniczeniem transmisji danych, mamy jeszcze jedną dobrą wiadomość. Strony AMP zużywają mniej danych, dzięki czemu pozwalają zaoszczędzić nieco transferu.

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!

Nie znaleziono żadnych pól.