Tworzenie stron www – etapy prac agencji

Tworzenie stron www – etapy prac agencji

Tworzenie stron internetowych to wieloetapowy proces, w który nierzadko zaangażowanych jest wiele osób. Nic dziwnego więc, że taka usługa kosztuje dość sporo. Oczywiście, można znaleźć miejsca w sieci, w których stronę zamówi się bardzo tanio, ale warto zastanowić się, czy to na pewno jest opłacalne. Strona wykonana przez osobę niedoświadczoną może zawierać wiele błędów, a dodatkowo będzie gorzej pozycjonowana. Z tego względu polecamy zamawiać strony internetowe w agencjach interaktywnych. Nasza agencja marketingowa w Poznaniu przygotowała dla Was spis etapów, które powinny dobrze objaśnić to, w jaki sposób powstaje strona internetowa i czego możecie spodziewać się po wykonaniu witryny. Co więcej, taki spis dobrze objaśnia też, skąd bierze się taka, a nie inna cena usługi wykonania strony www. Zachęcamy do zapoznania się z treścią!

Strona internetowa dla Twojej branży

Funkcjonalność strony internetowej musi być dostosowana do istotnych elementów. Niewątpliwie pierwszą z nich jest branża – specyfika strony dla fotografa i dla apteki będzie zupełnie różna – należy wziąć to pod uwagę. Ważne jest również ujęcie grupy docelowej przy projektowaniu strony. Inny szablon sprawdzi się w przypadku osób młodych, a inny, jeśli Wasze usługi dedykowane są osobom starszym. Określenie samego celu strony oraz dostosowanie go do odbiorców to bardzo ważny etap projektowania witryny. Na tym etapie powinniście też opowiedzieć o Waszych oczekiwaniach oraz dotychczasowych pomysłach – agencja marketingowa zapozna się z propozycjami i doradzi, co rzeczywiście może sprawdzić się na stronie, a z czego lepiej byłoby zrezygnować. Sam etap tworzenia specyfikacji strony wymaga nakreśleniu wielu kierunków. Poza ustaleniem grupy docelowej i oczekiwań związanych z wyglądem witryny, należy również zwrócić uwagę na inne kwestie. Opisaliśmy je poniżej.

  1. Sprawdzenie konkurencji

Dobry sprzedawca wie, że aby utrzymać pozycję lidera w rankingu, należy być zawsze o krok przed konkurencją. Z tego względu warto dobrze przyjrzeć się stronie konkurencyjnej branży czy firmy i zastanowić się, czy ich strona jest dobra i funkcjonalna. Jeśli tak – to należy wziąć pod uwagę to, że trzeba stworzyć równie dobrą i mocną (ale przy tym unikalną!) stronę, która będzie dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarkach. Jeśli zauważycie, że niektóre elementy na stronach konkurencji można by zrobić lepiej – wykorzystajcie to! Wspomnijcie agencji o luce, którą warto wykorzystać, by stworzyć jeszcze lepszą stronę.

  1. Niezbędne materiały do tworzenia strony www

Na cenę strony internetowej bardzo często składają się również elementy graficzne. Mowa tu zarówno o indywidualnie przygotowanych dla klienta grafikach, jak i o wykupieniu profesjonalnych, płatnych zdjęć z banków fotografii, np. z najpopularniejszego, czyli www.adobe-stock.com. Nie jest to najtańsze rozwiązanie, ale zdecydowanie warto w nie zainwestować. Za wykonanie grafik zapłacicie raz, a zyskacie gwarancję, że strona będzie zawsze prezentować się znakomicie. Dodajmy jeszcze, że na treściach graficznych i ilustracjach zdecydowanie nie warto oszczędzać, zwłaszcza, jeśli chcecie zaprezentować swoje usługi czy produkty. Zdjęcia wykonane telefonem czy słabej jakości aparatem cyfrowym zdecydowanie się nie sprawdzą. Osobom, które planują np. przedstawić zarząd firmy albo poszczególne miejsca w przedsiębiorstwie, sugerujemy wynająć profesjonalnego fotografa, który przygotuje biznesową sesję zdjęciową. Dzięki temu agencja marketingowa będzie miała doskonały materiał do tworzenia strony internetowej. Często to lepsza opcja niż zdjęcia stockowe, ponieważ strona zyskuje na wiarygodności. Jeśli potrzebujecie własnych zdjęć, skorzystajcie z tego. Jeśli nie, to płatne banki zdjęć w zupełności wystarczą.

  1. Najlepsza kolorystyka na strony internetowe

Ważnym elementem projektowania stron www jest wskazanie kolorystyki. Warto podkreślić, że kolorów nie powinno być zbyt dużo. Sugerujemy wybierać 2-3 kontrastowe barwy, którymi można swobodnie żonglować na stronie internetowej. Unikajcie raczej nadmiernej zabawy kolorami – to rozprasza i odwraca uwagę od treści, a przecież to ona powinna być najważniejsza na naszej stronie www! Jeśli zastanawiacie się, które kolory będą odpowiednie, nasza agencja marketingowa MINT chętnie Wam doradzi. Osobom, które chcą przemyśleć temat na spokojnie w domu, polecamy narzędzie https://paletton.com/, które znacząco ułatwi dobór kolorów na Waszej stronie internetowej. W wyborze barw może też pomóc strona: https://color.adobe.com/pl/create.

  1. Systemy CMS na stronę www

CMS, czyli tłumaczony na język polski „system zarządzania treścią” to platforma z otwartym kodem, która umożliwia swobodne edytowanie strony nawet po jej powstaniu. Dzięki CMS-owi można np. dodawać aktualności, wpisy na bloga, edytować nowe zdjęcia i inne rzeczy. Dobry CMS to podstawa; my od lat pracujemy na WordPressie, ponieważ to prosta i intuicyjna platforma, która posiada ponad 35 tysięcy wtyczek, wzbogacających i ułatwiających działanie strony. Oczywiście, na życzenie klienta możemy też wybrać inny CMS, niemniej nasi klienci również doceniają WordPressa i z tego względu jest to najczęściej polecana przez nas platforma stworzona z myślą o edycji strony.

  1. Domena dla Twojej strony

Jeśli jeszcze nie posiadasz domeny i hostingu, to agencja marketingowa podczas projektowania strony www zaproponuje Ci wybór najkorzystniejszej opcji. Domena jest niezbędna do funkcjonowania witryny – to po prostu adres strony internetowej. Hosting z kolei jest dzierżawą przestrzeni na dysku, która umożliwia przechowywanie wszystkich elementów strony www. Im bardziej popularna strona (im więcej użytkowników ją odwiedza), tym hosting będzie droższy.

Ile kosztuje strona internetowa?

Po uzyskaniu wszelkich niezbędnych informacji od klienta, agencja jest w stanie dokonać wyceny strony internetowej. Oczywiście, wycena może obejmować znacznie więcej elementów niż te wymienione powyżej – wszystko zależy od specyfiki strony i oczekiwań klienta. Dlatego właśnie cennik najczęściej ustalany jest indywidualnie i bierze pod uwagę wszelkie niezbędne dla danego projektu elementy. Ogólnie jednak warto wspomnieć o tym, że najprostsze projekty w naszej agencji kosztują od 600 złotych netto, standardowe w okolicach 1400-1600 zł netto, a sklepy internetowe – 2000-2500 zł netto.

Przygotowanie makiety strony

Ustalenie istotnych kwestii umożliwia agencji marketingowej przygotowanie makiety strony internetowej. Wiele osób myli makietę strony z wizualizacją, ale warto podkreślić, że to nie jest to samo. Makieta to bardziej coś na kształt szkicu, wcześniejszy etap, który pozwala na stworzenie struktury oraz połączeń między poszczególnymi etapami. Przy tworzeniu makiety można pozwolić sobie jeszcze na zmianę decyzji co do ostatecznego wyglądu – na tym etapie będzie to łatwiejsze niż już po stworzeniu strony, a wprowadzenie zmian przy tworzeniu makiety pozwoli też zaoszczędzić więcej czasu. Niektóre agencje marketingowe rezygnują z tworzenia makiety, my jednak cenimy sobie kompleksowe tworzenie projektu i dlatego wybieramy opcję całościową.

Wdrożenie materiałów

Po zaakceptowaniu projektu (na etapie wdrażania materiałów) wgrywamy na stronę wszelkie niezbędne elementy, to jest teksty, grafiki, ilustracje, dane kontaktowe i wiele, wiele innych. Kwestie tego, co pojawi się na stronie, ustala się z klientem na samym początku, w związku z czym na tym etapie będziemy już wiedzieć, czy posiadacie własne teksty, czy może chcecie je zamówić u naszych copywriterów. Zamawianie tekstów w agencji marketingowej to dobry pomysł, ponieważ takie treści są bardziej dostosowane do wymogów wyszukiwarek (zawierają np. SEO, które wspiera pozycjonowanie witryny w Google), a ponadto są dobrze napisane pod kątem stylistycznym, ortograficznym oraz marketingowym. Oczywiście, możecie też dostarczyć swoje teksty, wówczas na życzenie dokonamy ewentualnej redakcji i korekty. Dzięki kompleksowej obsłudze, możecie zamówić za jednym zamachem stronę i teksty, bez martwienia się o późniejsze uzupełnianie treści.

Wgląd klienta i przesyłanie uwag

Po stworzeniu strony internetowej, przesyłamy jej roboczą wersję do klienta. Może on zapoznać się z całą stroną, a także z poszczególnymi podstronami. Jeśli klient będzie miał uwagi, zmienimy ewentualne elementy, które będą bardziej odpowiadały jego wizji. Finalnym elementem całego procesu będzie publikacja strony na docelowym adresie. Później pozostaje już regularne publikowanie treści (jeśli decydujecie się na otworzenie bloga czy wstawanie aktualności z życia firmy) oraz ewentualne działania marketingowe, związane z reklamami i pozycjonowaniem. Pamiętajcie o tym, że jest to ogólny zarys działań związanych z tworzeniem strony internetowej przez agencję marketingową. Takie działania można też dodatkowo poszerzyć na przykład o stworzenie profesjonalnego logo czy o promocję w Internecie. Prace techniczne nad stroną www można bez problemu połączyć również z dodatkowymi kwestiami, ale o tym warto porozmawiać osobiście, by wybrać najlepszą opcję dla swojej firmy. Jeśli macie dodatkowe pytania co do wyceny całego projektu strony lub dodatkowych opcji – skontaktujcie się z nami!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!