fbpx
 

13 najlepszych narzędzi do content marketingu

13 najlepszych narzędzi do content marketingu

Tworzenie content marketingu to już prawdziwa sztuka; coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie osoby na stanowisko content marketing specjalist. Duże zainteresowanie tym działem marketingu sprawiło, że w ostatnich latach powstało naprawdę sporo ciekawych narzędzi. Dzięki nim którym śledzenie efektów pracy i tworzenie strategii stało się znacznie łatwiejsze! Sprawdź poniżej najlepsze narzędzia dla content marketera!

 

Narzędzia do content marketingu od Google

Na początek zaczynamy od narzędzi stworzony przez Google. Do najpopularniejszych należy m.in. Google Trends, czyli strona, która w dużym skrócie służy do badania trendów. W Google Trends sprawdzisz, których fraz aktualnie poszukują internauci. To przydatna wiedza, tym bardziej, że można ją z łatwością klasyfikować. Chcesz sprawdzić wyszukiwania w konkretnym rejonie? Żaden problem! A może szukasz podobnych zapytań, które będziesz mógł uwzględnić podczas tworzenia treści SEO? To narzędzie z pewnością pomoże.

Do czego jeszcze wykorzystać Google Trends? Na pewno warto porównywać ze sobą poszczególne frazy i sprawdzić, jak ich popularność zmienia się w poszczególnych miesiącach. To przydaje się podczas planowania contentu w social mediach i na stronie internetowej.

Google Keyword Planner to narzędzie, które znacząco  ułatwia planowanie treści SEO. W planerze można wybrać efektywne słowa kluczowe, które następnie przydadzą się do zaplanowania kampanii reklamowej lub tekstów na stronę www. Zastosowanie samego Google Keyword Plannera jest jednak znacznie szersze. Dzięki temu można również określić stawki za promowanie poszczególnych słów kluczowych, co przydaje się również podczas planowania budżetu.

Google Analytics to trzecia propozycja dla content marketera. To narzędzie przydaje się zwłaszcza firmom, które prężnie działają na stronach internetowych i chcą dowiedzieć się jak najwięcej o użytkownikach, zaglądających na ich witrynę. Dzięki Google Analytics możesz też stworzyć inteligentną listę remarketingową.

Ostatnia z naszych propozycji od Google to Kalendarz. Jest niezastąpiony wszędzie tam, gdzie trzeba zadbać o długofalowe plany marketingowe. Przykładowo, jeśli chcesz rozpocząć planowanie sprzedaży w okresie świątecznym, to możesz zaznaczyć najważniejsze terminy jeszcze we wrześniu. Dzięki temu cały zespół zyska klarowny obraz sytuacji, a poszczególne wydarzenia będzie można planować na bieżąco. Do Kalendarza Google dostęp mogą mieć wszyscy pracownicy, którzy podejmują się konkretnego zadania. Dla nas to znakomita opcja, która naprawdę ułatwia pracę nad strategią marketingową.

Hootsuite i Buffer – sprytne planowanie treści contentowych

Jeśli nie lubisz dodawać postów osobno na każdy profil w mediach społecznościowych i chcesz przyspieszyć ten proces, wypróbuj Hootsuite. To narzędzie, które umożliwia w jednym miejscu zaplanowanie postów na przykład na Facebooka, Instagrama, Pinteresta czy Twittera. W wersji darmowej Hootsuite pozwala na planowanie treści na 3 różnych kontach, w wersji rozszerzonej można wybrać dowolną ilość. To opcja warta uwagi – dzięki temu można zaoszczędzić naprawdę sporo czasu! Co ważne, Hootsuite umożliwia też bezpośrednie tagowanie stron czy innych twórców w poście, więc nie musisz martwić się też o późniejsze podlinkowanie.

Alternatywą dla Hootsuite może być Buffer. To narzędzie, które pozwala nie tylko na planowanie treści do publikacji, ale też na ich analizę. Na podstawie dotychczasowych publikacji Buffer pozwoli Ci określić na przykład, które godziny będą najlepsze na udostępnianie Twoich treści.

Yoast Seo – jeszcze lepszy content marketing

Yoast Seo to wtyczka WordPressa, którą docenił już niejeden content marketer i copywriter! Ułatwia ona optymalizację tekstów pod wyszukiwarki, co przy pracy contentowej bywa dość istotne. Na podstawie analizy Yoast możesz sprawdzić m.in. czy tekst nie jest zbyt długi, czy nie zawiera zbyt wiele zdań biernych oraz czy pojawiają się w nim frazy kluczowe. Sam panel dotyczący fraz kluczowych jest dość rozbudowany i świetnie przydaje się do organicznego wspierania reklamy. Oczywiście, działanie Yoast Seo można jeszcze poszerzyć dzięki wykupieniu opcji płatnej, ale darmowe funkcje też są godne uwagi. Yoast Seo to duże wsparcie dla każdego content marketera i copywritera!

HubSpot – Stwórz swoją personę

HubSpot, czyli Make my Persona to narzędzie dobre dla początkujących content marketerów, choć i specjaliści z pewnością docenią łatwe i szybkie użytkowanie tej strony. Make my persona pozwala na stworzenie profilu odbiorcy strony, co znacząco ułatwia planowanie treści na stronę www czy do social mediów. Dobry content to taki, który jest stworzony z myślą o grupie odbiorców, więc z całą pewnością nie wolno pomijać tego kroku przy tworzeniu działań marketingowych dla firmy!

Facebook Audience Insight – jak działa?

Jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej o swoich grupach odbiorców na Facebooku, sprawdź Facebook Audience Insight. To narzędzie, dzięki któremu można jeszcze łatwiej targetować reklamy i tym samym zwiększać ich efektywność. Facebook Audience Insight zbiera m.in. dane demograficzne, informacje o stronach polubionych przez użytkowników oraz ich aktywność na portalu. Wszystko to można z łatwością wykorzystać do lepszego planowania reklam oraz treści na Facebooku czy na Instagramie.

Evernote – szybsze notowanie

Aplikacja Evernote to najlepszy przyjaciel każdej osoby, która lubi trzymać notatki w jednym miejscu. Dzięki wygodnej aplikacji możesz przejrzeć notatki zarówno na komputerze, tablecie, jak i telefonie. Evernote wyróżnia się dość wszechstronnym działaniem – sprawdza się do zapisywania odnośników do cennych artykułów marketingowych, listy pomysłów, które należy uwzględnić w strategii marketingowej czy wreszcie podstawowych danych, takich jak kolory używane do tworzenia grafik dla firmy. Możliwości jest naprawdę sporo, a Evernote bez problemu można dopasować do swoich aktualnych potrzeb. Polecamy wypróbować tę opcję – gwarantujemy, że z pewnością uda Wam się dopasować aplikację do swojego trybu pracy.

Answer the public – najlepsze słowa kluczowe i pytania

Analiza Google Trends i Google Analytics już za Tobą, a nadal brakuje Ci kilku słów kluczowych? Narzędzie Answer the public zdecydowanie zapełni tę potrzebę. Co prawda to angielska strona, pytania możesz z łatwością przełożyć na polski rynek. Jak to działa? Wpisujesz wybrane hasło, np. content marketing. Dzięki temu strona wygeneruje „mapę myśli” ze słowem kluczowym. Znajdziesz tam najczęściej zadawane pytania związane z content marketingiem. Taka wiedza świetnie przydaje się np. do przygotowania poradnika z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Ponadto takie podpowiedzi mogą zastąpić nagłówki w tekstach, dzięki czemu poprawiają pozycjonowanie. Cenne narzędzie nie tylko dla content marketera!

Jasnospis – uprość swój tekst

Ciekawym narzędziem jest również Jasnopis. To strona, na którą można przekleić wybrany przez siebie fragment tekstu. Jasnopis sprawdzi tekst pod kątem zawiłości. Podkreśli zdania, które są zbyt długie oraz zaznaczy fragment, które brzmią niezrozumiale. Ponadto może też wyróżnić słowa, które lepiej byłoby zastąpić czymś prostszym. To ciekawe narzędzie zwłaszcza dla tych, którzy mają tendencję do pisania zbyt długich zdań. Jasnopis nie poprawi jednak błędów ortograficznych, więc jeśli miewasz problem z poprawnością, skorzystaj z innych narzędzi. Wiele błędów wyłapuje najzwyklejszy Microsoft Word.

Wśród internetowych aplikacji godny uwagi jest też LanguageTool.  Nie wyłapuje wszystkich błędów z dokładnością polonisty, ale na pewno dobrze poradzi sobie z podstawowymi gafami, które mogą umknąć nawet czujnym oczom 😊.

Content Games – gdy przychodzi kryzys twórcy

Masz wrażenie, że „wszystko już było” i nie umiesz wzbić się na wyżyny kreatywności? Content Games może nieco pomóc. To aplikacja, dzięki której możesz zbierać interesujące Cię treści. Wystarczy wybrać tematy, które chciałbyś śledzić, a aplikacja przyśle Ci automatycznie zebrane zestawienie. Regularna dawka nowej wiedzy z danego tematu może inspirować do działania. Warto wybierać tematy, które często musisz podejmować z uwagi na działania firmowe. Czasem łatwo coś przeoczyć, a nowa dawka inspiracji może być niezłym impulsem do rozpoczęcia działania.

Z tymi narzędzami praca content marketera stanie się prostsza! Bliska jest nam zasada „work smarter, not harder”, dlatego lubimy wspierać się aplikacjami, które pozwalają na mądre planowanie treści. Mamy nadzieję, że znajdziesz wśród tej listy coś dla siebie. Warto przetestować różne opcje, by utworzyć plan najbardziej efektywnego korzystania z narzędzi! Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak dobrze planować content marketing, zapoznaj się z innymi tekstami na naszym blogu.

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!