fbpx
 

Co i kiedy publikować na fanpage`u?

prowadzenie fanpage

Co i kiedy publikować na fanpage`u?

Prowadząc firmowego fanpage`a chcemy, by publikowane na nim treści docierały do jak największej grupy odbiorców. Budowanie zaangażowanej społeczności wymaga jednak nieustannego jej poznawania. Dogłębna analiza grupy docelowej, powie nam sporo nie tylko o tym, kim są nasi fani , ale też kiedy najczęściej korzystają z Facebooka i jakie treści są dla nich najbardziej interesujące. Dzięki tej wiedzy możemy prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

 

Statystyki fanpage`a 

W zakładce Statystyki dostępne są szczegółowe informacje na temat prowadzonego fanpage`a. Dowiemy się z nich sporo między innymi o liczbie nowych polubień, zasięgu strony i postów oraz aktywności fanów. Dane w odniesieniu do minionego tygodnia prezentowane są w formie procentów, określających wzrost lub spadek. Statystyki Facebooka pozwalają nam również przyjrzeć się dokładnej liczbie polubień, komentarzy i udostępnień postów. Wartościową wiedzą jest również ta dotycząca poszczególnych rodzajów postów – statusów, linków i zdjęć. Na jej podstawie możemy analizować skuteczność rodzaju podejmowanych działań. 

Wykres 'wieloryba’ 

W statystykach Facebooka dostępna jest również sekcja Posty, w której znajdziemy wykres nazywany żartobliwie „wielorybem”. Pokazuje on dokładnie, w jakich godzinach fani fanpage`a są najbardziej aktywni w sieci. Dopasowując dni i godziny publikowanych treści do obecności odbiorców online, możemy podnosić uzyskiwane zasięgi i zwiększać zaangażowanie fanów.

Liczy się treść

Godziny i dni tygodnia to jednak nie wszystko. Nawet najlepiej dobrana pora publikacji treści na niewiele się zda, jeśli zamieszczane na fanpage`u posty nie będą interesujące dla ich odbiorców. Niezwykle ważne w prowadzeniu fanpage`a jest więc udostępnianie treści adekwatnych do tematyki strony, a jednocześnie angażujących odbiorców. Nie zarzucajmy fanów wyłącznie reklamami naszych produktów i usług, ale przedstawiajmy im też treści zabawne, ciekawe i przydatne. Warto eksperymentować też z formą postów i mieszać ze sobą statusy, linki i wpisy zawierające wideo.