16 maj Kampanie reklamowe na Facebooku, a ich cele
Reklama na Facebooku stanowi jeden ze skuteczniejszych sposobów docierania do potencjalnego klienta. Bez względu na branżę, w której działamy, wykorzystując narzędzia reklamowe oferowane przez największe medium społecznościowe na świecie, mamy szansę na tworzenie skutecznej komunikacji z grupą docelową. By jednak czas i pieniądze poświęcone na jej prowadzenie nie poszły na marne, warto odpowiednio zaplanować swoje działania. Jaki typ reklamy wybrać, by spełniała ona założone przez nas cele?
Promocja strony
Pierwszym typem reklamy, po który warto sięgnąć w celu budowania zasięgów i rozpoznawalności, jest promocja strony. Dzięki polubieniom, nowi użytkownicy mogą zobaczyć publikowane przez stronę aktualności i wchodzić z nimi w interakcje. Zwykle, reklama, której celem jest wypromowanie strony zawiera nazwę wraz zdjęciem w tle i co najważniejsze – przycisk umożliwiający polubienie fanpage`a.
Przekierowywanie zasięgu
Reklamę przekierowującą zasięg na serwis internetowy firmy, realizować można na dwa sposoby – za pośrednictwem pojedynczej reklamy, jak również karuzelowej reklamy wieloproduktowej, która doskonale sprawdza się zwłaszcza w branży retail. Użytkownik, po kliknięciu w zamieszczone na fanpage`u zdjęcie z call to action, zostaje przekierowany do konkretnej strony internetowej – najczęściej WWW firmy lub też innego konta w serwisach społecznościowych.
Promowanie postów
Jeśli celem firmy jest zwiększenie zaangażowania użytkowników fanpage`a, dobrym pomysłem będzie reklamowanie go poprzez promowanie postów. W ten sposób możliwe jest zachęcenie odbiorów do wejścia w interakcję z publikowaną na nim w treścią poprzez wyświetlanie, polubienie, komentowanie czy udostępnienie posta.
Zwiększanie konwersji
Reklama służąc zwiększeniu ruchu w witrynie to nie wszystko. Równie ważne jest zachęcenie klientów do wejścia z nią w interakcję na przykład poprzez zakup produktu lub usługi bądź rejestrację w serwisie. Reklamy nakierowane na zwiększenie konwersji zintegrowane są z pikselem Facebooka w witrynie, pozwalającym na monitorowanie i optymalizowanie prowadzonych działań.