Prowadzenie fanpage – na co zwrócić uwagę?

Prowadzenie fanpage – na co zwrócić uwagę?

Chcesz skorzystać z agencyjnej usługi prowadzenia fanpage na Facebooku lub w innym serwisie społecznościowym? Zastanawiasz się, jak wygląda cały ten proces i czego możesz się spodziewać? Nasi specjaliści przygotowali podsumowanie współpracy z klientem – sprawdź, jak wygląda nasza praca „od podszewki” i co otrzymasz dzięki skorzystaniu z usługi prowadzenie fanpage dla firm!

Dlaczego warto zlecić prowadzenie fanpage?

Zarówno w przypadku Facebooka, jak i innych serwisów społecznościowych, osoby prowadzące fanpage powinny zwracać uwagę na zmiany wprowadzane przez twórców danych portali. Dlaczego? Ponieważ mają one duży wpływ na zasięgi konta! Korzystanie ze wsparcia osób, które na co dzień pracują w agencji marketingowej i wiedzą o Facebooku wszystko, ułatwi Ci pracę. Nie będziesz musiał spędzać godzin na forach i poszukiwać odpowiedzi na pytania. Profesjonalista poinformuje Cię o możliwych opcjach, a także o tym, czego lepiej nie robić, by nie tracić zasięgów.

Przykład? Wiele firm (również tych znanych i rozpoznawalnych na szeroką skalę) organizuje na Facebooku konkursy z losowaniem (polub/ udostępnij post i weź udział w losowaniu…). Problem z takimi konkursami polega na tym, że w świetle prawa są uznawane za loterię. Organizacja loterii jest z kolei szczegółowo opisana w Ustawie o grach hazardowych. Do zorganizowania jej niezbędne jest zezwolenie dyrektora Izby Administracji Skarbowej, w przeciwnym wypadku będziemy łamać prawo. Warto mieć tego świadomość, by organizować konkursy lub inne wydarzenia zgodnie z prawem. I właśnie w takich sytuacjach pomoc agencji interaktywnej jest nieoceniona. Wówczas zyskujesz pewność, że przeprowadzone konkursy będą zgodne z prawem.

Oczywiście, konkursy to tylko jedna z wielu rzeczy, które należy brać pod uwagę podczas prowadzenia fanpage. Na Facebooku wprowadzane są też liczne obostrzenia związane z reklamami. Przykładowo, nie można reklamować wpisów, które nakłaniałyby do zmiany wyglądu użytkownika. Niewskazane jest więc zamieszczanie reklam z efektami typu ‘przed’ i ‘po’. Ponadto nie można również odnosić się bezpośrednio do cech odbiorców. Reklamy, które sugerują, że ktoś może mieć problem z nadwagą czy cellulitem zostaną od razu odrzucone.

Zadbaj o walory wizualne

Nie da się ukryć, że w przypadku social mediów wizualność ma ogromne znaczenie. Zdjęcia słabej jakości czy też nieprawidłowo wykadrowane raczej nie przyciągną nowych fanów. Agencja interaktywna wskaże kierunek, w którym powinna iść dana marka i zadba o to, by wizualizacja firmy pozostała spójna. To ważne – odpowiednie grafiki dedykowane, spójne szablony np. na Insta Story czy w filmach ułatwią identyfikację marki i sprawią, że klienci nie będą mogli żadnego problemu z dopasowaniem treści do Twojej firmy. Dobra wizualizacja jest bardzo ważna – większość społeczeństwa to wzrokowcy, dlatego podczas planowania treści na fanpage należy mieć to na uwadze.

Wybierając agencję do współpracy, koniecznie zwróć uwagę na to, czy dana firma oferuje tworzenie grafik dedykowanych, tj. dopasowanych do Twojego fanpage’a. Grafiki dedykowane wyróżniają się stałym szablonem, w którym ważną rolę odgrywa np. logo firmy oraz czcionka. Dzięki temu rozpoznanie konkretnego postu podczas przeglądania tablicy jest znacznie łatwiejsze. Osoba zainteresowana Twoją ofertą natychmiast zwróci na to uwagę.

Komunikacja w czasie rzeczywistym

Niewątpliwą zaletą zlecenia obsługi fanpage specjalistom jest możliwość utrzymania kontaktu z klientami. Jeśli w ciągu dnia jesteś zajęty sprawami firmowymi i nie masz czasu na to, by odpisywać na wiadomości lub komentarze, klient może zniechęcić się brakiem odpowiedzi i pójść do konkurencji. W ten sposób tracisz zainteresowanie użytkownika. To duży błąd firm przekonanych, że są w stanie samodzielnie ogarnąć zarówno sprzedaż, jak i prowadzenie działalności w social mediach. Nie musisz mieć czasu na wszystko – wystarczy, że będziesz mieć ludzi, którzy przejmą od Ciebie część zadań. A w tym właśnie doskonale sprawdzają się agencje marketingowe, których pracownicy jak nikt inny znają się na specyfice social mediów i wiedzą, co zrobić, by pomóc danej firmie wyróżnić się spośród konkurencji. Odpowiedzi w czasie rzeczywistym, interakcja z użytkownikami i real time marketing to tylko kilka skutecznych sposobów, które gwarantują Twojemu fanpage’owi lepszą widoczność.

Dobra reklama to podstawa

W pakiecie z moderacją i obsługą fanpage’a powinno iść oczywiście tworzenie reklam. Trudno jest wypromować fanpage bez znajomości menadżera reklam. Planowanie płatnych treści bez ich optymalizacji może zakończyć się stratą pieniędzy i  brakiem satysfakcjonujących efektów. Agencja marketingowa wie, jak skutecznie promować stronę, jak stworzyć odpowiednią grupę odbiorców i na co zwrócić uwagę, by nie złamać regulaminu Facebooka czy innego serwisu społecznościowego. Reklama to jednak nie tylko ustawienie płatnej treści – to też przygotowanie przyciągającej wzrok grafiki oraz zadbanie o tekst. Mocne, przemawiające do użytkowników treści powinny być czytelne, dynamiczne i dostosowane do grupy odbiorców.

Wielu przedsiębiorców chciałoby od razu dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, ale warto pamiętać o tym, że to błędne przekonanie. Nie da się stworzyć produktu dobrego dla każdego. Produkt zawsze powinien mieć określoną grupę docelową, ponieważ wówczas promowanie go będzie efektywne. Ta sama zasada dotyczy reklam na Facebooku. Jeśli dotąd nie określiłeś swojej grupy odbiorców i masz przez to problem z podniesieniem widoczności marki, agencja marketingowa pomoże Ci w pierwszej kolejności zadbać o podstawy. Warto o tym pamiętać, tym bardziej, że reklamy na Facebooku odgrywają olbrzymią rolę.

Gwarancja rzetelności

Aby mieć pewność, że współpraca z daną agencją marketingową rzeczywiście przynosi wymierne skutki, warto zapytać o sposób raportowania pracy. Powinien on informować m.in. o  nowych pozyskanych fanach, o najlepiej wypromowanych treściach, o skuteczności reklam i przeznaczonym budżecie. Takie informacje pozwolą Ci ocenić, czy fanpage rozwija się w prawidłowym kierunku. Rzetelność jest ważna dla naszej agencji marketingowej, dlatego co miesiąc raportujemy nowe działania klientom, dbając w ten sposób o to, by mieli pełny dostęp do zgromadzonych informacji.

Co zyskujesz dzięki usłudze prowadzenie fanpage?

Dzięki takim działaniom zadbasz o lepsze budowanie wizerunku firmy. Warto pamiętać o tym, że dziś serwisy społecznościowe odgrywają ogromną rolę w życiu przeciętnego konsumenta. Dlatego właśnie tak ważne jest, by zaistnieć w sieci i dostarczać wciąż nowych treści – nie tylko tych sprzedażowych. Usługa prowadzenia fanpage umożliwia oddelegowanie najważniejszych zadań sieciowych agencji marketingowej, która w profesjonalny sposób zadba o pozyskanie nowych klientów, zwiększenie zainteresowania Twoją ofertą, zbudowanie wizerunku oraz pozyskanie nowych fanów. Dodatkowo agencja interaktywna może też przeprowadzić takie działania, jak np. remarketing. Umożliwia on dotarcie do tych klientów, którzy raz odwiedzili Twoją stronę, ale z różnych powodów zdecydowali się ją opuścić. Remarketing zachęca do ponownego przyjrzenia się ofercie i co ważne, może być z powodzeniem stosowany również w serwisach społecznościowych, w tym na Facebooku.

Prowadzenie fanpage dla firm – czy to się opłaca?
Zdecydowanie tak! W Polsce z Facebooka korzysta aż 44% populacji, z czego prawie 5 milionów to osoby w wieku od 25 do 34 lat. To grono konsumentów podatne na zakupy internetowe i dobrze zaznajomione z trendami, które jest ogromną szansą dla wielu firm. Warto więc zaistnieć w sieci profesjonalnie, ponieważ dzięki temu zyskasz szansę na przedstawienie swojej oferty większemu gronu odbiorców. Pamiętaj o tym, że coraz więcej osób przed dokonaniem zakupów decyduje się na zapoznanie z fanpagem danej firmy lub z jej ofertą na stronie internetowej. Brak dobrze poprowadzonych social mediów skutkuje zmniejszeniem zainteresowania i zwróceniem się w stronę konkurencji. Jeśli więc chcesz pokazać, że Twoja firma nie pozostała w tyle, skorzystaj z usługi prowadzenie fanpage i pozwól specjalistom na zwiększenie Twojej pozycji. Warto pamiętać o tym, że aktywność na firmowym koncie to szereg działań, wśród których należy uwzględnić m.in. tworzenie nowych treści, haseł reklamowych, przygotowywanie dedykowanych grafik, moderację w czasie rzeczywistym, organizowanie konkursów czy zarządzanie reklamami. To naprawdę sporo działań, dlatego warto podjąć współpracę z firmą, która zadba o zaprezentowanie marki w profesjonalny i atrakcyjny sposób. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pracy naszej agencji, zachęcamy do kontaktu!

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!