fbpx
 

Czym jest evergeen content i dlaczego warto go wykorzystać?

Czym jest evergeen content i dlaczego warto go wykorzystać?

Istnieje kilka sprytnych sposobów na stałe zwiększanie ruchu na stronie www. Jednym z nich jest stosowanie evergreen contentu. Dzięki takim treściom możesz z łatwością stworzyć bazę dla osób szukających szczegółowych informacji. Chcesz dowiedzieć się, czym dokładnie charakteryzuje się evergeen content i jak zastosować go w swojej witrynie? Zapraszamy do zapoznania się z treścią!

 

Evergreen content – wszystko, co musisz wiedzieć

Jak najłatwiej opisać evergreen content w języku polskim? Można powiedzieć, że to „wiecznie zielone treści”, a więc takie, które nie tracą na aktualności. Do tego grona z całą pewnością nie trafią więc nowinki prasowe czy newsy dotyczące konkretnych wydarzeń.

Evergreenem może być za to np. przepis na rosół, przewodnik po ciekawych miejscach w danym mieście czy lista rzeczy do spakowania na wakacje w kamperze. To treści uniwersalne, które będą cieszyć się sporą popularnością o każdej porze roku.

Musimy dodać, że pewne treści sezonowe mają szansę stać się evergreenem – dzieje się tak np. w przypadku prezentowników, które co roku zalewają internet przed Bożym Narodzeniem. Jeśli masz takie treści na swoim blogu, to warto je dodatkowo aktualizować o obecny rok i nowe produkty, dzięki temu być może część osób zajrzy do artykułu napisanego już jakiś czas temu.

Rodzaje evergreen contentu na stronie www

Treści poradnikowe

Tutaj tak naprawdę można zawrzeć pełen przekrój treści dla każdej branży. Prowadzisz firmę marketingową? Twój blog może śmiało zamienić się w platformę napakowaną konkretnymi poradami dla osób początkujących w świecie reklamy i tworzenia treści online. Prowadzisz sklep z obuwiem dziecięcym? Treści o tym, jak ważne są odpowiednio wyprofilowane buty czy naturalne materiały nigdy się nie zestarzeją. A jeśli tworzysz stronę kulinarną, to w części poradnikowej możesz śmiało zawrzeć masę treści dotyczących prawidłowego przygotowania różnych, znanych potraw.

Evergreen content warto też wykorzystać w ramach wspomnianych już wcześniej świąt. Czas Bożego Narodzenia to dość gorący okres dla wyszukiwarek. Użytkownicy intensywnie poszukują nie tylko linków do prezentów, ale też ozdób świątecznych, choinek, przepisów na potrawy, objaśnień dla znanych tradycji, pomysłów na tworzenie kalendarzy adwentowych, a nawet hotelów czy tanich lotów. Sklepy i witryny www mają więc duże pole do popisu w zakresie tworzenia treści poradnikowych na czas świąt. Oczywiście dotyczy to nie tylko Bożego Narodzenia – prezentowniki czy pomysły na ciekawe świętowanie sprawdzą się również w przypadku Wielkanocy, Dnia Kobiet, mikołajek czy walentynek.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Strony usługowe czy oferujące sprzedaż produktów z pewnością powinny wykorzystać FAQ do tworzenia evergreen contentu. Najczęściej zadawane pytania to ta część witryny, w której Twój potencjalny klient powinien znaleźć odpowiedzi na wszelkie nurtujące go pytania. FAQ z całą pewnością nie zestarzeje się i będzie świetnie funkcjonował jako evergreen content. Ostatecznie do Twojej firmy będą stale napływali nowi klienci, których prawdopodobnie interesują stały zestaw pytań. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zbierz wszystkie pytania, które otrzymałeś od klientów do tej pory i zamieść FAQ na swojej stronie.

Jak to zrobić? Przykładowo, jeśli zajmujesz się masażem, możesz w FAQ zawrzeć np. pytania dotyczące tego, jak przygotować się na masaż, który typ masażu będzie odpowiedni dla danej osoby i jakie są przeciwwskazania do wykonywania masażu.

Case study a evergreen content

Do „wiecznie zielonego contentu” z pewnością można zaliczyć również studium przypadku, czyli szczegółowe zaprezentowanie wykonanego, udanego projektu. Ta opcja z całą pewnością sprawdzi się w przypadku branż kreatywnych. Case study z powodzeniem mogą wykorzystać np. graficy, webmasterzy, marketingowcy czy fotografowie. Nawet jeśli Twój projekt się już zakończył, to ma szansę stać się uniwersalną inspiracją dla osób, które nie wiedzą, z której strony „ugryźć” dany temat. Jeśli więc masz na swoim koncie przykłady ciekawych studium przypadku, to koniecznie pochwal się nimi w sieci!

Słownik

Do uniwersalnych treści, które mogą generować wyświetlenia przez cały rok, warto zaliczyć hasła słownikowe. Z tego niestety nie wszystkie branże będą mogły skorzystać – choć jeśli nie brakuje Wam kreatywności, to oczywiście możecie próbować . Słowniki świetnie sprawdzają się np. w przypadku branży marketingowej. Co roku poszerza się ona o wiele pojęć, które często nie mają polskich odpowiedników. Z tego względu prowadzenie słownika może wiele ułatwiać osobom, które dopiero wdrażają się w temat. Korzystają z tego również klienci.

Nie tylko strony www

Warto podkreślić, że evergreen content nie musi (a w dzisiejszych czasach nawet nie powinien!) ograniczać się wyłącznie do stron www. Popularne aplikacje, takie jak Instagram czy TikTok, tworzą świetną bazę chociażby do tworzenia treści poradnikowych. Do tego warto wykorzystać zwłaszcza rolki – ciekawe filmiki mają szansę nie tylko stać się treścią viralową, ale i uniwersalnym contentem, do którego co jakiś czas będą docierać nowi odbiorcy.

Dlaczego warto postawić na evegreen content?

Po pierwsze, jeśli jakaś treść jest na tyle uniwersalna, że odbiorcy chętnie czytają ją przez całą rok, roboty wyszukiwarek docenią Twoją pracę i podniosą pozycjonowanie strony. Dzięki temu zwiększasz szansę na dotarcie do większego grona nowych osób.

Po drugie, dobrze napisany evergreen staje się w pewnym sensie treścią pasywną. Cały czas generuje dużą liczbę nowych odbiorców, a jednocześnie nie wymaga od Ciebie dalszych nakładów pracy. Oczywiście jeśli są to artykuły dotyczące np. świąt, to warto co jakiś czas wprowadzać w tekście aktualizacje. Niemniej nie powinny jednak być one na tyle czasochłonne, by stanowiło to dla Ciebie duże wyzwanie.

Jak dobrze tworzyć evergreen content?

Przede wszystkim pamiętaj, że treści powinny być spójne i pisane prostym językiem. Unikaj stosowania długich, zawiłych zdań i trudnych słów eksperckich bez wprowadzania objaśnień. Zadbaj również o dobre SEO – to właśnie ono pomoże na początku wypozycjonować tekst i dotrzeć do większego grona użytkowników. Świetnie sprawdzą się tu frazy długiego ogona (tzw. long-tail, czyli frazy, które mają nie mnie niż 3 słowa, np. różowe buty do biegania). Dodatkowo w uniwersalnych tekstach nie może też zabraknąć linkowania wewnętrznego, które przeniesie chętnych użytkowników do innych Twoich tekstów.

Nie bój się odświeżania treści

Gdy Twój evergreen content został stworzony już dobre kilka miesięcy temu, warto go nieco odświeżyć i przypomnieć użytkownikom. Na Instagramie możesz np. ponownie opublikować dany post lub podlinkować treść w stories, by odbiorca mógł od razu się do niej przenieść. Jeśli publikowałeś coś na blogu, nie zapomnij podrzucić linkowania na Facebooku. Warto też zawczasu zaplanować przypomnienia o danych publikacjach, by nic Ci nie umknęło. Przykładowo, jeśli masz na swoim koncie przepisy na święta Bożego Narodzenia, nie publikuj ich dopiero 24 grudnia. O tej porze prawdopodobnie większość osób ma już gotową wieczerzę. Zacznij przypominać o przepisach stopniowo, już od 1 grudnia, by każdy mógł spokojnie się z nimi zapoznać.

Dbaj o aktualizację

Przejrzyj co jakiś czas starsze treści czy wpisy blogowe. Być może do uniwersalnej treści można dorzucić jakąś nową ciekawostkę. Jeśli pojawiły się nowe badania naukowe na dany temat, koniecznie o tym wspomnij. Jeśli odkryłeś nową aplikację marketingową – napisz o tym! Przykłady można tu mnożyć, warto po prostu pamiętać o tym, że baza wiedzy stale może się zmieniać. Im więcej ciekawych treści napakujesz w dany tekst, tym bardziej zwiększasz szansę na to, że użytkownicy będą chętnie do niego wracać.

Nasz sposób na evergreen content

Jak już być może zauważyłeś, nasz blog jest wypełniony po brzegi treściami eksperckimi! Jeśli stawiasz pierwsze kroki w marketingu czy pozycjonowaniu i chcesz poszerzyć swoją wiedzę, koniecznie zapoznaj się z innymi tekstami. Pisaliśmy m.in. o tym, jak reklamować się w Google Ads przy niskim budżecie, jak wykorzystać potencjał grup na Facebooku oraz jak zorganizować konkurs na Facebooku.

 

SPODOBAŁ SIĘ ARTYKUŁ?

Zapisz się do newslettera i otrzymuj regularne powiadomienia o nowych wpisach!

Nie znaleziono żadnych pól.