fbpx
 

Jak prowadzić fanpage, by zdobyć nowych fanów?

prowadzenie fanpage

Jak prowadzić fanpage, by zdobyć nowych fanów?

W dobie olbrzymiej konkurencji, prowadzenie fanpage`a stało się niemal obowiązkowym elementem marketingu firm z każdej niemal branży. Klienci równie często co strony WWW marek, odwiedzają ich profile na kontach społecznościowych. Choć założenie fanpage`a zajmuje zaledwie kilka minut, systematyczne pozyskiwanie nowych fanów wymaga długofalowej strategii. Jak prowadzić fanpage`a, by zdobywał lajki? Przedstawiamy 5 podstawowych zasad!

 

Twórz wartościowe treści 

Na sukces firmowego fanpage`a wpływa przede wszystkim publikowany na nim content, zgodny z przygotowaną wcześniej strategią. W social media dobre treści to takie treści, które są odpowiednio dopasowane do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej oraz angażują ją do działania – udostępniania, komentowania i lajkowania. Dlatego prowadząc fanpage`a warto zadbać, by treści publikowane na nim systematycznie były zarówno atrakcyjne wizualnie i występowały nie tylko w formie testowej, ale też zdjęć, wideo, infografik czy nawet krótkich poradników. 

Pokaż, że jesteś na Facebooku 

Skuteczne prowadzenie fanpage`a wymaga jego promowania w innych miejscach, takich jak strona internetowa, mailing czy materiały reklamowe POS firmy. Wystarczy na nich umieścić ikonę social media w widocznym miejscu. Dodanie specjalnej wtyczki zachęcającej do polubienia fanpage`a to dobry sposób na zdobycie nowych fanów, którzy chcą być na bieżąco z nowościami marki lub planują wyrazić o niej swoją opinię. 

Aktywnie komentuj 

Komentowanie na innych, powiązanych tematycznie stronach, to jeden ze skuteczniejszych sposobów prowadzenia fanpage`a. Ważne jednak, by udzielać się na nich z umiarem, stawiając na jakość, a nie ilość komentarzy, nie namawiać w komentarzach do polubienia swojej strony, a tym bardziej nie zamieszczać prowadzących do niej linków. Zamiast wzrostu liczby nowych fanów, może to spowodować utratę ich zaufania do firmy, spamującej w internecie.

Reklamuj się

Jednym z lepszych sposobów na zwiększenie liczby fanów fanpage`a jest jego reklamowanie na Facebooku. Płatna reklama przede wszystkim stwarza możliwość szybkiego docierania do wybranych grup docelowych, zainteresowanych ofertą firmy. Choć płatna promocja wymaga od firmy dysponowania odpowiednio wysokim budżetem na reklamę, możemy liczyć, że trafi ona do świadomych i zaangażowanych odbiorców, którzy z marketingowego punktu widzenia mają największą wartość.

Organizuj konkursy

Konkursy organizowane na firmowym fanpage`u zachęcają do działania nie tylko dotychczasowych fanów marki, ale i służą pozyskiwaniu nowych. Należy jednak pamiętać o przygotowaniu zasad konkursu, zgodnych z regulaminem Facebooka oraz poprawnej weryfikacji nadesłanych zgłoszeń. Wadą konkursów bywa to, że przyciągają one przypadkowych fanów, którzy nie będą zainteresowanie śledzeniem fanpage`a po zakończeniu akcji lub nawet cofną polubienie.